Beantwoord

Muziek box werkt niet na reset

  • 3 July 2019
  • 22 reacties
  • 655 keer bekeken

Muziek box werkt niet na reset?

De music-box blijft maar blauw knipperen:
  • Nadat ik deze heb gereset
  • Stroom toevoer onderbroken
Graag reactie, met dank.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 August 2019, 09:48

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Godin, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik help je graag verder met de storing van je muziek box. Alleen ben ik benieuwd welke muziek box je hebt 🙂 Is dat deze box, die je bij KPN kan bestellen (en waarvan de handleiding ook op de website staat) of heb je een Sonos box bijvoorbeeld? Dat is namelijk wel even belangrijk om te weten.

Het kan zijn dat hij namelijk geen connectie meer maakt met de Experia Box, wellicht heb je onlangs iets met WiFi gedaan (optimaliseren bijvoorbeeld) waardoor de instellingen gewijzigd zijn.

In ieder geval, ik hoor graag om welke box het gaat!
Dank voor je reactie.
Het is "deze" de Music Box van KPN.
De box maakt inderdaad geen Connectie met de Experia Box.
het enige wat ik gedaan heb is de Experia Box uitgeschakeld tijdens mijn afwezigheid (vakantie 2 weken)
Reputatie 7
Badge +21
@Godin dan stel ik voor om de Experia Box volledig te resetten middels dit stappenplan en daarna nogmaals proberen om de box te koppelen. Mocht dat niet werken, moet ik nog even verder zoeken en wat collega's aanspreken!
Reputatie 7
Badge +21
@Godin, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of ik het nog verder voor je moet opzoeken?
Hallo Susan,

Dank voor Uw reactie.
Was even buiten de stad.
Volgens het stappenplan moet ik de Box resetten naar de fabrieksinstellingen.
Zelf was ik van plan de Experia Box om de ruilen van de V8 naar de V9.
Wat denkt u hierover?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Godin, geen enkel probleem fijn dat je terug bent in het topic! Ik zou wel eerst de reset willen aanraden. Dit kan voor jouw probleem al helpen! Of ervaar je meer problemen met de Experia Box? We ruilen hem namelijk niet zomaar om, en we hebben geen invloed op welke Experia Box eventueel dan opgestuurd zou worden. Dit kan ook de V10A worden bijvoorbeeld, en niet per se de V9.

Dus ik zou toch eerst de opties proberen om hem op deze manier aan de praat te krijgen!
Hallo Susan,

Terug maar fabrieksinstelling via stappenplan werkt niet.
Is onderstaande nog een mogelijkheid:
Werkt je KPN Experia Box hierna nog steeds niet goed? Zet de KPN Experia Box dan terug naar de fabrieksinstellingen. Dat doe je als volgt:• Neem een pen, potlood of ander puntig voorwerp (geen paperclip).
• Steek deze in het gaatje "Reset" aan de achterzijde van het modem.
• Houd de pen enkele seconden vast. Alle lampjes gaan eerst uit. Laat de paperclip direct los als het "Power" lampje weer groen gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal vanaf dit moment jouw persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box laden. Laat daarom de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet.
Reputatie 7
Badge +21
@Godin, ja dat is de handmatige manier om de Experia Box te resetten! 🙂
Werkt dus ook niet.
Geen Wifi.
Al met al: Krijg geen respons van jullie forum en telefonisch.
Ben bang dat mijn geduld opraakt en een andere providermoet gaan zoeken.
Reputatie 7
Badge +24
V8 is toch verouderd en mag omgeruild worden toch? Je krijgt dan waarschijnlijk een v10a en dat is qua wifi waarschijnlijk geen verbetering...

Aandere apparaten connecten wel gewoon normaal met de Experiabox?
Televisie en internet is geen probleem.
Alleen geen wifi en Music box.
Reputatie 7
Badge +24
Televisie en internet ...
Beide via een kabeltje? En dat werkt? Maar internet via wifi op de mobiel? Tabled? Werkt dat?
Nee, draadloos.
Geen wifi op mobiel en tablet.
Reputatie 7
Badge +24
Nee, draadloos.
Geen wifi op mobiel en tablet.

Erg duidelijk word het me niet. Geen wifi op mobiel en tablet zegt u nu. Maar eerder schreef u: "internet is geen probleem". Hoe kan internet geen probleem zijn als je geen Wi-Fi op je mobiel of tablet hebt?

Wat werkt er nu eigenlijk wel en wat werkt er niet? Ik zou uit uw antwoorden bijna opmaken dat wifi het helemaal niet doet. Dat die wifi op de Experiabox gewoon kapot is.
Internet en televisie werken normaal.
De Surface tablet moet de mobiele data van Wifi hebben.
De twee mobiels werken goed met mobiele data alleen niet via Wifi in huis.
Reputatie 7
Badge +21
@Godin, het probleem is dus dat WiFi het in het algemeen niet doet.. Zowel bij de muziek box, telefoon en tablet niet. Heb je het ooit zelf aangepast, bijvoorbeeld de netwerknaam en het wachtwoord? Dit wordt namelijk na die reset teruggedraaid. De WiFi gegevens staan dan weer zoals het op de sticker op de Experia Box staat.

Het WiFi optimaliseren en wijzigen van WiFi kanaal heb je al een keer gedaan? Ik heb dat in mijn eerste bericht geopperd, maar geen reactie op gekregen.. We hebben sinds een tijdje ook een nieuwe WiFi tool, die op verschillende plekken in het huis je WiFi meet. Mocht hieruit komen dat je bijvoorbeeld een Experia WiFi zou kunnen gebruiken dan krijg je die toegestuurd.

En komen we er uiteindelijk niet uit en krijgen we de WiFi niet werkend, dan is er altijd nog de mogelijkheid om de Experia Box om te ruilen hoor!
Heb de Experia Box omgeruild.
Wifi werkt weer , de Music Box nog niet .
Zal wel en nieuwe worden.
Dank Susan & Nick83 voor jullie adviezen.
Reputatie 7
Badge +21
@Godin, fijn dat WiFi weer werkt, vreemd dat de Music Box niet aan de praat te krijgen is! Indien hij nog steeds blauw knippert dan wil hij gewoon niet uit de configuratiemodus komen.. De handleiding van de Music Box verder brengt ook geen oplossing? Hier staat duidelijk in hoe je kan verbinden (en hoe je het nieuwe wachtwoord en nieuwe netwerknaam invoert).

Tot zover in ieder geval graag gedaan hoor!
Hallo Susan,

De Music Box werkt weer naar behoren.
Nogmaals dank.
Reputatie 7
Badge +21
@Godin, oh super dat het alsnog gelukt is! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen uiteindelijk? 🙂 Dat kan misschien eventuele meelezers met hetzelfde probleem helpen!
Dat is moeilijk te zeggen.
Blijven proberen en ineens lukte het.
Reputatie 7
Badge +21
De aanhouder wint dus! Fijn! 🙂

Reageer