Beantwoord

Na 15 uur Attainable rate gehalveerd.

• 14 januari 2017
  • 10 reacties
  • 253 keer bekeken

Wij hebben nu een maand nieuw internet.
Dit zou 38mb down zijn maar dit blijkt achteraf niet haalbaar.
Na de installatie bleek dat we maar 20mb kregen en door de monteur werd gezegd dat we moesten wachten tot er in het controle centrum een verandering werd doorgevoerd zodat wij meer internet zouden krijgen. Dus wij wachten een maand maar er veranderd niks. Laatst hebben wij een andere monteur laten komen. Die heeft in ieder geval verholpen dat het internet en de telefonie niet elkaar storen waarna de attainable rate rond de 35 kwam te liggen. Maar wat nu het probleem is dat het niet stabiel is. Na ongeveer 15 up time van onze router geeft hij aan dat de attainable rate is gehalfeerd. Na een restart is het dan weer 35 mb. Dit is erg irritant want dan kan de router ook niet de actual rate omhoog krijgen waardoor wij als klant nooit deze 35mb kunnen krijgen.

En dan na de reset

Ik heb dit al 5 dagen achter elkaar gedaan en hier ook van deze afbeeldingen van gemaakt.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 26 januari 2017, 09:25

Heb je het laatste privébericht van mijn collega Koen nog gelezen? Of ervaar je inmiddels sterkte verbetering? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Frieskast, leuk dat je je vraag op ons forum stelt! Ik ben benieuwd hoe ver jouw Experiabox van het isra punt af staat. Verder heb ik je gegevens nodig om je lijn te kunnen meten. Reageer je op mijn privébericht ? Dan help ik je verder.
Reputatie 7
Badge +30
Hoe is dit aangesloten?
Wat is de lengte tot het IS/RA?
Reputatie 7
Badge +28
Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het me vooral weten.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je het laatste privébericht van mijn collega Koen nog gelezen? Of ervaar je inmiddels sterkte verbetering? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat het inmiddels sterk verbeterd is. Als je in de toekomst nog problemen krijgt, spreek ons gerust weer aan.
Reputatie 7
Wat mij hier nog wel opvalt is dat er weliswaar een verschil is bij att.rate maar dat act.rate in beide schermafdrukken nagenoeg hetzelfde is. Uiteindelijk is het de laatste die de werkelijke snelheid bepaald.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, maar in de tweede screenshot is een hele hoge marge te zien, en een "lage" actual rate. Dat zou betekenen dat DLM/ALR hier heeft ingegrepen omdat de lijn niet stabiel is.
Reputatie 7
Het verschil tussen beide actuals is verwaarloosbaar. Beiden ongeveer 17 Mb/s. Zo'n fluctuatie heb ik ook. Het verschil in att. is opmerkelijk, maar de hoogste waarde is ongetwijfeld meer een soort van inschakelverschijnsel waarna op basis van lijnkwaliteit snel teruggeregeld wordt naar een meer realistische waarde. Zoals gezegd, de actuele snelheid wordt er feitelijk niet echt anders door.
Reputatie 1
Adaptive line rate bestaat niet Robin waarschijnlijk bedoel je Seamless rate adaptation! Techniek voor bonding en vectoring. Waar geen Ifec wordt toegepast
Reputatie 7
Badge +30
Heb je een link naar iets wat dit noemt? Ik leef zelf in de veronderstelling dat dit wel ALR heet en dat dat een manier van SRA is.

Reageer