Vraag

Na 8 maanden nog steeds geen glasvezel en slechte service

  • 5 December 2020
  • 6 reacties
  • 80 keer bekeken

Heee KPN, na acht maanden bellen en chatten met zowel jullie als KPN Netwerk wil ik toch graag mijn verhaal doen. Er wordt mij al sinds maart beloofd dat ik vanaf april een aansluiting voor glasvezel in mijn appartement krijg. Ik weet dat jullie partner KPN Netwerk hier verantwoordelijk voor is, maar ondanks dat ik zo'n zes, zeven keer met ze in contact ben geweest, is er nog steeds geen aansluiting aanwezig. Het waren steeds andere smoesjes, waarvan “sorry meneer, er was niemand thuis toen onze medewerkers bij je aan de deur waren” (terwijl ik letterlijk met ze heb staan praten in mijn woonkamer) de grootste was.

Nu kwam ik erachter dat ik mét een glasvezelaansluiting voor slechts 5 euro meer per maand kan genieten van zo'n 60MB download en 94MB upload méér dan mijn huidige abonnement. Dit is ontzettend frustrerend, want ik betaal dus al acht maanden lang bijna hetzelfde bedrag voor, vergeleken bij een glasvezelabonnement, belabberd internet.

Om heel eerlijk te zijn, ik ben er helemaal klaar mee. KPN Netwerk doet letterlijk niks. Zelfs als ze aangeven me te gaan bellen, dan doen ze dat niet. Als ik contact opneem met jullie is het enige dat jullie zeggen “sorry, moet je bij KPN Netwerk zijn”. In het begin had ik daar respect voor, maar uiteindelijk ben ik een klant bij jullie, niet bij KPN Netwerk. Jullie mogen dus best wat meer je best doen om er voor te zorgen dat ik krijg wat jullie acht maanden geleden hebben beloofd. In mijn optiek zijn er drie opties:

  • Jullie regelen met KPN Netwerk dat er zo snel mogelijk een goed werkende glasvezelaansluiting beschikbaar is op mijn adres.
  • Jullie doen mij een mooie aanbieding voor mijn huidige abonnement om de afgelopen maanden te compenseren.
  • Ik ga ergens anders voor 12,50 euro minder per maand een abonnement afsluiten waarbij ik zelfs meer MB's tot mijn beschikking krijg.

De eerste optie heeft logischerwijs mijn voorkeur, omdat ik graag gebruik wil maken van jullie glasvezelnetwerk. Echter, ik heb nu zo lang moeten wachten en ik ben zo vaak afgewimpeld dat ik sterk overweeg om over te stappen. Ik heb de eerste twee jaar nooit klachten gehad bij KPN en jullie diensten zelfs aangeraden, maar wat zich de laatste acht maanden heeft voorgedaan, heeft niets met professionaliteit te maken.

Ik snap dat de persoon die dit leest er waarschijnlijk niet verantwoordelijk voor is geweest, maar aan die persoon wil ik toch graag vragen om goed na te denken en met een mooie oplossing te komen.

Alvast bedankt en groet,

Jelle


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Jelle92 . Welkom op het forum.

Ik kan me levendig indenken dat je niet vrolijk wordt van deze gang van zaken. Toch moet ik je direct vertellen dat ik hier niks voor je kan doen.

KPN Netwerk is verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van het netwerk. Vervolgens kunnen verschillende ISP's daar diensten op gaan leveren. één van die ISP's is KPN.

Dus pas als het netwerk er ligt komen wij in beeld. (mits je diensten bij ons wilt afnemen). Op dat moment worden de lijntjes tussen KPN en KPNNetwerk ook iets korter en kunnen we in geval van storing of andere issues wel contact met ze hebben (via tickets)

Ik kan je geen aanbieding doen. 

 

 

Hoi @Jelle92 . Welkom op het forum.

Ik kan me levendig indenken dat je niet vrolijk wordt van deze gang van zaken. Toch moet ik je direct vertellen dat ik hier niks voor je kan doen.

KPN Netwerk is verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van het netwerk. Vervolgens kunnen verschillende ISP's daar diensten op gaan leveren. één van die ISP's is KPN.

Dus pas als het netwerk er ligt komen wij in beeld. (mits je diensten bij ons wilt afnemen). Op dat moment worden de lijntjes tussen KPN en KPNNetwerk ook iets korter en kunnen we in geval van storing of andere issues wel contact met ze hebben (via tickets)

Ik kan je geen aanbieding doen. 

 

 

Hee Erwin, thanks voor je reply. Het is toch zo dat ik bij jullie klant ben, niet bij KPN Netwerk? Natuurlijk begrijp ik dat jullie in eerste instantie hier niets mee te maken hebben, maar wanneer jullie partner mij in de steek laat, dan kunnen jullie toch wel bijspringen? Ik ben nu al acht maanden lang met KPN Netwerk in de weer en er gebeurt gewoon he-le-maal niets. Dan kan ik nog tien keer bellen, of mailen, of met ze chatten… als zij me niet helpen, dan zijn jullie de enige tot wie ik me kan wenden, aangezien het jullie partner is. Dat heb ik nu vaker gedaan, maar ik hoor continu “ja dan moet je bij KPN Netwerk zijn”. Ja super tof, maar zij doen niets. Ook niet als ik contact met ze opneem. 

Ontzettend rare gang van zaken en totaal niet klantvriendelijk als je het mij vraagt. Maar fijn dat jullie de moeite nemen om een berichtje te schrijven waarin jullie me wéér vertellen dat ik bij dezelfde partij moet zijn die me al acht maanden in de steek laat. Echt topservice.

Als het fysieke netwerk er nog niet ligt of de infrastructuur is nog niet gereed kunnen wij hoog en laag springen, dat zal geen effect hebben. 

Pas als jij diensten op glas kan bestellen en de order is gaan lopen kan ik communiceren met KPNnetwerk. 

Maar KPNnetwerk moet je toch wel een reden hebben gegeven? Ik kan me niet voorstellen dat er complete radiostilte is. 

Als het fysieke netwerk er nog niet ligt of de infrastructuur is nog niet gereed kunnen wij hoog en laag springen, dat zal geen effect hebben. 

Pas als jij diensten op glas kan bestellen en de order is gaan lopen kan ik communiceren met KPNnetwerk. 

Maar KPNnetwerk moet je toch wel een reden hebben gegeven? Ik kan me niet voorstellen dat er complete radiostilte is. 

Nee dat begrijp ik hoor, dat jullie pas wat kunnen leveren als het er is. Maar ik dacht als er vanuit jullie een melding komt dat het niet opschiet, dat ze me dan wat serieuzer nemen bij KPN Netwerk. Het is ook niet dat ze helemaal niets zeggen, ze komen gewoon afspraken nooit na.

“We hebben een hoogwerker nodig, komen volgende week terug”, niemand meer gezien.

“We sluiten het netwerk aan tot aan de deur en dan moet KPN het doortrekken naar het appartement”, hebben ze nooit gedaan + ik heb het bij jullie gecheckt, het doortrekken naar het appartement is helemaal niet jullie taak, maar die van hen. 

“we bellen je voor een afspraak”, nooit wat van gehoord, ondanks dat ze me dit meerdere keren hebben beloofd.

Daarnaast zorgen smoesjes als “meneer er was niemand thuis” (terwijl er letterlijk iemand van KPN Netwerk die dag bij mij in de woonkamer stond en daarna is vertrokken) dat ik niet heel veel vertrouwen heb in een goede afloop. Vandaar mijn post op dit forum.

Nogmaals, ik wil heel graag een glasvezelabonnement van KPN, maar het voelt gewoon zeer onrechtmatig dat ik nu al acht maanden een maandelijks bedrag neerleg voor - met alle respect - traag internet. Terwijl als dit gewoon geregeld was ik voor bijna dezelfde prijs echt een topverbinding zou hebben.

Volgende week heb ik vakantie, ik ga dan nog één keer bellen naar KPN Netwerk, maar als het dan niet lukt, dan ga ik elders voor een internetabonnement kijken. In de huidige situatie zou me dat meer dan 10 euro op maandbasis schelen. Dat hebben jullie puur aan KPN Netwerk te danken. Verder altijd tevreden geweest met jullie, maar genoeg is genoeg.

Ik weet dat er in Nederland momenteel grootschalig wordt uitgebreid wat glasvezel betreft.  Zoiets gaat niet zonder slag of stoot. Vergunningen, onverwachte obstakels etc.  Daarmee wil ik de gebrekkige communicatie absoluut niet goedpraten. Ik hoop dat er een doorbraak komt.

Ik weet dat er in Nederland momenteel grootschalig wordt uitgebreid wat glasvezel betreft.  Zoiets gaat niet zonder slag of stoot. Vergunningen, onverwachte obstakels etc.  Daarmee wil ik de gebrekkige communicatie absoluut niet goedpraten. Ik hoop dat er een doorbraak komt.

Bedankt voor je reactie in ieder geval, Erwin!