Vraag

Na bezoek monteur werkt internet buren niet meer

  • 3 November 2019
  • 2 reacties
  • 133 keer bekeken

Geachte,

een aantal dagen geleden kreeg ik bezoek van een hele vriendelijke kpn monteur die een aansluitpunt in mijn appartement in orde kwam maken. Dit bleek niet te lukken en na een ware speurtocht door het opgedeelde appartementenblok waar ik woon kwamen wij er achter dat de draad niet was aangesloten.
Nu heeft ineens mijn onderbuurman geen internet meer. Dat vind ik erg vervelend voor hem.
Zijn provider, online.nl zegt dat hij is afgesloten wegens ‘lijnkaping’. Nu herinner ik me dat de monteur met zijn mooie gele apparaatje ook iets heeft geprobeerd met het afsluiten van een aansluiting oid.
Om dan te proberen of ik die aansluiting kon overnemen geloof ik.
Mijn donkerbruine vermoeden is dat de verkeerde aansluiting toen is afgesloten.
Mijn onderbuurman heeft van zijn provider te horen gekregen dat hij een nieuw abbonnement moet afsluiten en dat dat 30 dagen zal duren. Hij is aannemer met een flink aantal klanten en werknemers dus ik kan me helemaal voorstellen dat hij ‘not amused’ is.
Ik wil graag contact met iemand van kpn omdat dit ongeveer alle details zijn die ik in een openbaar forum wens te plaatsen.

Ik zie uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Leedj, welkom hier. Dat klinkt als een vervelende situatie. Voor jou, maar vooral ook voor de buurman. :sweat:  Waarschijnlijk was/is de netwerkadminstratie niet correct geregistreerd of doorgegeven toen het appartementenblok was opgedeeld. Dan krijg je dit soort situaties…

Hoewel ik eigenlijk niets kan doen m.b.t. de verbinding van jouw buurman (aangezien hij bij Online zit), wil ik wel kijken of ik iets kan betekenen in die netwerkadminstratie. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb niets meer van je gehoord @Leedj dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!