Beantwoord

Na installatie door monteur op 12jul19 vaste DSL lijn volledig dood, oorzaak in KPN systemen?

  • 12 August 2019
  • 5 reacties
  • 278 keer bekeken

Op 12 juli 2019 is de monteur geweest om via de koperen telefoonlijn internet + tv te installeren. Alle lijnen tot en met de centrale wijkkast van KPN zijn nagekeken en werken. Op enig moment was er werkend signaal en de lampjes L1 en L2 branden en er was internet en TV. Omdat een van de lijnen niet stabiel genoeg was, is er op verzoek van de monteur op 12 juli 2019 in de grote computersystemen van KPN een reset gedaan van de aansluiting (Repo systeem?). Hier is de ellende begonnen (ligt niet aan de monteur overigens, die heeft hard gewerkt de lijn aan de praat te krijgen). Want tijdens deze reset op vrijdagmiddag 12 juli was er blijkbaar een storing in het KPN systeem waardoor onze aansluiting nu "softwarematig weg is" in de KPN systemen (L1 en L2 branden niet want er staat geen enkel signaal op). Sindsdien vele malen contact gehad met KPN, op enig moment werd gezegd dat er geëscaleerd zou worden naar het management. Klinkt mooi, maar dat is een mailtje naar een manager en verder gebeurt er nog steeds niets. Ik wordt niet op de hoogte gehouden A. wat er precies aan de hand is B. wat er aan gedaan wordt om het op te lossen en C. wanneer de problemen opgelost zijn. Erg frusterend. Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen met het volledig verdwijnen van de lijn? En hoe is dit opgelost? En niet onbelangrijk, hoe lang heeft dit geduurd? Any tips?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 August 2019, 11:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi ATh, welkom op het forum! Begrijp ik goed dat je nu eigenlijk al een maand zonder internet zit? Dat is wel heel erg lang, vooral als je ook niet op de hoogte wordt gehouden. Graag pak ik dit met je op. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan duik ik hier de systemen in en gaan we eens kijken of we dit niet kunnen ophelderen.
Hoi ATh, welkom op het forum! Begrijp ik goed dat je nu eigenlijk al een maand zonder internet zit? Dat is wel heel erg lang, vooral als je ook niet op de hoogte wordt gehouden. Graag pak ik dit met je op. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan duik ik hier de systemen in en gaan we eens kijken of we dit niet kunnen ophelderen.
Done
En ik ben telefonisch bereikbaar
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je gegevens, ATh! Ik ben er in gedoken en ik zie dat er inderdaad in de systemen dingen niet lekker lopen. De aanvraag voor de aanpassing die is gedaan is in de systemen vastgelopen. En het blijkt nogal ingewikkeld om dit te herstellen. Daar zijn een aantal afdelingen mee gemoeid. Elk moeten ze hier wat mee doen en dat dan weer aan elkaar doorgeven voor de volgende iets kan doen. Samen zorgt dit ervoor dat het zo lang duurt als het nu al doet. Ik zie hier staan dat we op de 15e een update verwachten.

Gelukkig heb je een noodpakket gekregen als ik het goed zie? Dat scheelt in ieder geval iets. Op dit moment kan ik ook niets anders doen dan afwachten. We komen er op de 15e bij je op terug.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je diensten inmiddels opgeleverd zijn, AThvdB, dat is goed om te zien. Er was wat onduidelijkheid, begrijp ik, over je internetsnelheid. Is dat nu opgehelderd?