Beantwoord

Na overgang Telfort KPN abonnement fors duurder geworden

  • 13 April 2021
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Bij de overgang van Telfort naar KPN is een prijsverhoging doorgevoerd van 50%. Als reden is opgegeven dat mijn korting gestopt is en later werd aangegeven dat ik jarenlang onterecht korting ontvangen heb. Ik kan niet meer in mijn Telfort omgeving. Ik heb nooit een korting tot een bepaalde datum geaccepteerd of aangeboden gekregen. Mijn klacht is telefonisch opgenomen en nog en enkele reactie ontvangen. Ook geen bevestiging van mijn klacht. Mijn vraag is de volgende; ik wil graag terug naar voorwaarden en tarifering van Telfort en wil dat de teveel betaalde kosten aan mij terugbetaald worden.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 April 2021, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @GKal, welkom op het forum. Als je een korting krijgt zou je inderdaad verwachten dat je daarvan op de hoogte bent. Ik kan nog niets zeggen over die korting en eventuele gevolgen aangezien ik nog geen gegevens van je heb. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we met je meekijken naar de facturen en naar de status van de klacht.

Beste Jasper,

done! 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @GKal! Ik ben er ingedoken en ik zie dat inderdaad je kosten hoger zijn geworden. Dit komt omdat je CombiVoordeel is komen te vervallen.

Je hebt het ESPN zenderpakket actief. Deze was altijd gratis vanuit CombiVoordeel. Maar, om die korting te krijgen moet je zowel een vast abonnement als een mobiel abonnement bij ons hebben. Dat is niet (meer) het geval, waardoor op 4 maart je CombiVoordeel is verwijderd en je ESPN pakket betaald is geworden à €12,99 per maand. Dat is vervolgens op de factuur van 23 maart voor het eerst verwerkt. Je ziet op die factuur dan ook dat de kosten voor ESPN in rekening worden gebracht. Zowel terugwerkend voor de periode 5 t/m 22 maart, en (omdat we altijd in het voren factureren) voor de periode 23 maart t/m 22 april.

Mocht je dit willen aanpassen kun je via de MijnKPN of je tv ontvanger het zenderpakket uitzetten.

@Erik_ Dit is de uitleg van KPN. Het zou eerlijker zijn als KPN ook zou vermelden dat ik nooit een mobiel abonnement heb gehad. Dus het is en blijft een onzinnig argument. Het contract van Telfort wordt simpelweg niet gerespecteerd. Ik begrijp heel goed dat ik het uit kan zetten. Het lijkt me beter om op zoek te gaan naar een eerlijke aanbieder.

Reputatie 7
Badge +24

Dan heeft een Telfort medewerker dat in het verleden misschien handmatig ingevoerd. Of het is er in gekomen door een fout in het systeem. KPN trekt dat nu recht.

@Erik_ kun je me aangeven per wanneer ik mijn mobiele abonnement opgezegd heb? Daarnaast maak ik formeel bezwaar tegen de geïncasseerde verhoogde bedragen. Mijn tarief is bevestigd op 46,00 per maand en is iets verhoogd in 2020 naar 47,15 per maand. Dat is hetgeen ik dien te betalen. 

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_ Dit is de uitleg van KPN. Het zou eerlijker zijn als KPN ook zou vermelden dat ik nooit een mobiel abonnement heb gehad. Dus het is en blijft een onzinnig argument. Het contract van Telfort wordt simpelweg niet gerespecteerd. Ik begrijp heel goed dat ik het uit kan zetten. Het lijkt me beter om op zoek te gaan naar een eerlijke aanbieder.

CombiVoordeel, zoals de naam al aangeeft, is een bonus die wij geven aan klanten met meerdere diensten bij ons. Van daaruit is het ook niet iets dat in je contract zit. Zolang iemand aan de voorwaarden van CombiVoordeel voldoet, krijgen ze het. Voldoe je er niet (meer) aan, dan krijg je het niet. Als jij nooit een mobiel abonnement hebt gehad, dan had je deze korting ook nooit mogen hebben. Je hebt dan ook heel lang mazzel gehad, en dat trekken we nu recht. We gaan die korting dan ook niet herstellen.

 

Mijn tarief is bevestigd op 46,00 per maand en is iets verhoogd in 2020 naar 47,15 per maand. Dat is hetgeen ik dien te betalen. 

Dat is inderdaad je abonnementsprijs, voor het internet+tv pakket dat je hebt. Aanvullende opties, zoals zenderpakketten als ESPN (of Fox Sports zoals het tot vorig jaar heette) vallen daarbuiten. Die kosten komen daar dan overheen.Â