Beantwoord

na splitsing pand meerdere aansluitingen

  • 27 May 2020
  • 8 reacties
  • 1259 keer bekeken

Ik heb een pand gesplitst, nu wil de huurder van de bovenste verdieping een aansluiting, maar de fysieke aansluiting zit alleen in het appartement van de eerste verdieping. Wie moet daarvoor de aansluiting aanvragen? De huurder wil het abonnementop zijn naam. Hoe doet hij dit? 

icon

Beste antwoord door Ward_ 27 May 2020, 13:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Heeft het betreffende gedeelte eigen kadastrale gegevens? Dus echt een eigen huisnummer?

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan zomaar niet. Dat kan alleen als u als eigenaar eerst bij de gemeente deze splitsing officieel doorvoert op zodanige wijze dat er een 2de huisnummer(toevoeging) bij komt. Hier kan dan een aansluiting op aangevraagd worden bij KPN Netwerk NL. Die moet dan helemaal vanuit de kabel in de straat aangelegd worden.

Is er ook Ziggo beschikbaar? Anders is het makkelijker dat de ene op Ziggo gaat en de andere op KPN. 

Beide op dezelfde aansluiting, mits voldoende snel, kan ook gewoon hoor. Hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ze moeten alleen wel beide een 2de router hebben, anders kunnen ze elkaars apparaten zien. En dat is niet zo veilig.

Het pand is kadastraal gesplitst en heeft eigen huisnummers. Maar de lijn komt binnen in 1 appartement die geen internet hoeft. 

Er hoeft nu maar 1 iemand internet

Maar de aansluiting moet op de 3de verdieping komen. 

Paula

Reputatie 7
Badge +24

Dan... zou je de bewoners kunnen wisselen. Wat nu beneden huist boven doen en wat nu boven woont naar beneden verhuizen. Of is dat geen goed idee? 🤔😶👻🤪

Reputatie 7
Badge +24

Het bestaande aansluitpunt verplaatsen naar boven en dat dan ook doorvoeren in de administratie van KPN, zodat de aansluiting dan daadwerkelijk geregistreerd staat bij het huisnummer van boven, dat kan niet denk ik.

Je zou in theorie een draadje kunnen leggen van het aansluitpunt benden naar boven. Maar dan zouden de mensen boven dus een abonnement aan moeten vragen op het huisnummer van de benedenburen. Dat is dus een hele vuile constructie. Dat moet je niet willen. De post vanuit KPN zal dan dus ook onder aankomen. Dat is niks.

Badge +19

De aansluiting moet aangevraagd worden bij mijn aansluiting.nl

Reputatie 7
Badge +10

@Paula Fok  Bij de splitsing was het handiger geweest om meteen via mijnaansluiting.nl nieuwe aanslutiingen aan te vragen aangezien het ook eigen BAG adressen zijn geworden. Maar goed, het kan ook achteraf.

 

Zoals gezegd inderdaad een aanvraag via www.mijnaansluiting.nl door de pandeigenaar. Daar kan eventueel een offerte uit komen en wie die dan betaalt lijkt me een zaak tussen huurder en verhuurder. Maar ik zou dit allemaal in eigen hand houden want jij bent de eigenaar van het pand. De huurder kan, als het afgerond is, dan zelf een abonnement op zijn/haar naam aanvragen om daarmee gebruik te maken van de aansluiting.

Bedankt ga ik regelen.