Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13545 keer bekeken

Na een recente software update van de Expedia box krijgt mijn thermostaat geen internetverbinding meer en kan ik dus niets meer instellen .

de router heb ik gereset en zelfs ook nog teruggesteld naar fabrieksinstellingen. Tevens heb ik een vast WiFi kanaal ingesteld op 1 .

De router deelt wel een op-adres uit aan de thermostaat, maar dat is het dan ook wel.

op diverse items lees ik het bekende verhaal, maar alle suggesties kunnen niet helpen, vooral ook omdat de software nu anders is en niet alle instellingen meer beschikbaar zijn.

Wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 August 2021, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Loma 

 

Heb je ook al geprobeerd of het weer werkt als je de Nefit reset en hem daarna weer aanmeld op het WiFi netwerk?

 

 

Hallo GeSp

 

dat was een van de vele suggesties, maar dat helpt dus niet helaas.

Reputatie 7
Badge +8

Hier hetzelfde euvel en na bellen werkt WiFi weer 

Maar de Nefit Easy doet niet meer verbinden en dat was nooit een probleem 

Nefit zelf geeft aan dat al meerdere met hun hebben gebeld over dit probleem 

Hopelijk lost KPN dit weer op

 

Admin: verplaatst naar topic over de Nefit

Hoi @Loma . Welkom op het forum.

Ik zie hier meer over binnenkomen. Jij zat eerst bij Telfort? Weet je nog of je toen aanpassingen in de webinterface van je experiabox hebt moeten doen om de nefit aan de gang te krijgen? Ik doe de aanname dat je een v10 hebt. Klopt dat?

Hoi Erwin

nee, ik heb nooit bij Telfort gezeten en nooit eerder problemen gehad of aanpassingen moeten doen.

ik heb inderdaad een experiabox V10a.

inmiddels heb ik ook geprobeerd om de thermostaat in DMZ modus te zetten, maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat .

de Nefit heeft vanaf de eerste installatie (nu ruim 3 jaar geleden) goed gewerkt op de experiabox. Nooit problemen gehad na een updat van de box, maar nu dus duidelijk wel.

ik hoop echt dat je me verder kunt helpen.

groetjes

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds de update KPN van mijn experiabox. Nefit easy thermostaat maakt verbinding met WiFi, maar bij het wereldbol icoontje (server) een rood kruis. Als ik mobiel gebruik (hotspot) werkt alles goed. 
 

zowel de Nefit easy als de experiabox meerdere keren gereset, helpt niet. 
 

vervelend zo’n update…. Heeft iemand nog suggesties.

dank

Reputatie 2
Badge

Kijk eens waar de ip adressen “vast liggen” check je huidige ip adres, en voer dit in de nieuwe situatie in. of verkeerde poort adressen ? router instellingen….

Ook bij mij na de update geen verbinding meer de settings zijn ok en het mac adres is bekend in de experia box. Oplossen graag update de oorzaak.

Hallo iedereen,

inmiddels is duidelijk dat ziggo_klanten geen problemen hebben met de Nefit easy thermostaat en verbinding met internet ondanks dat ook ziggo een update heeft doorgevoerd.

zelf heb ik ook geprobeerd een vast ip-adres te geven, aan de Nefit, maar ook dat helpt niet.

evenmin helpt het om dmz in te stellen voor dit ip-adres. De experiabox laat wel het mac-adres van de Nefit zien, maar geeft hem kennelijk geen toegang tot internet.

ik heb dus nog geen oplossing en wacht op een oplossing.

Hoi hoi,

Hier precies hetzelfde probleem sinds de update, er is wel verbinding maar de wereldbol geeft een kruisje. Na wat google acties heb ik gevonden hoe ik kan 'inloggen' op de modem, je zou een security instelling moeten kunnen wijzigen of de verbinding van het conneted device kunnen aanpassen. Beide nergens te vinden. Of dit de oplossing zou zijn durf ik ook niet te zeggen. 

Erg benieuwd naar een oplossing! 

Hoi allemaal. Ik probeer een rodelijn te ontdekken. Kunnen jullie mij vertellen welk type experiabox jullie gebruiken?

Hoi Erwin,

ik heb een experiabox box v10A.

Merk arcadyan

type VRV9517 UWAC34-A-99

ik hoop dat dit voldoende is.

Groetjes

ik heb ook een storing, wereldbolle vermeldt een rood kruis.

Het schijnt dat men de experiaboxen geupdate heeft en de beveiliging veranderd heeft.

Volgens Nefit een foutje van KPN. 

Hierna volgen de instellingen die correct dienen te staan wil de thermostaat toegang tot internet kunnen krijgen via uw modem of router:

 

- Modem/router terugzetten naar fabrieksinstellingen

- WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps zoals WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet!

- Hotspots deactiveren

- DHCP inschakelen (staat vaak al ingeschakeld)

- WPA2/PSK beveiligingstype selecteren

- TKIP + AES wachtwoord-encryptie selecteren

- SSID zichtbaar maken

- 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz

 

Optionele aanpassingen:

 

- MAC-adres als vertrouwd apparaat toevoegen in de router

- Poort 5222 en 5223 openzetten


*admin: samengevoegd

Reputatie 7
Badge +7

@schreurs54 Hier geen problemen.

Heb een Nefit Easy-thermostaat en een experiabox V10. Geen aanpassingen gedaan.

Reputatie 7
Badge +8

@schreurs54 In een ander topic gaf men al aan dat men achter de schermen gaat kijken hoe en wat maar veel medewerkers zijn met vakantie 

Ik heb hetzelfde probleem en mijn ouders ook door de software update.

 

@Katana321 Dan heb je geluk of je heb de update nog niet gehad

Reputatie 7
Badge +7

@schreurs54 In een ander topic gaf men al aan dat men achter de schermen gaat kijken hoe en wat maar veel medewerkers zijn met vakantie 

Ik heb hetzelfde probleem en mijn ouders ook door de software update.

 

@Katana321 Dan heb je geluk of je heb de update nog niet gehad

@Roos79 Zou idd kunnen dat ik die update nog moet krijgen.

Op dit moment heeft mijn EBv10 deze software-versie: V1.01.00T03.8V4

 @Roos79 en @schreurs54 welke software-versie heeft jullie experiabox?

Reputatie 7
Badge +8

@Katana321 Geen idee de laatste van de v10a

 

Geen idee welke softwareversie hij heeft. Probleem is de update.van juli 2021. Resetten helpt niet.

Ik raad KPN toch een oplossing te zoeken voor de winter. Kan anders best wel veel klanten kosten en dat zou jammer zijn. Verder vind ik dat men wel enige ruchtbaarheid aan dit probleem had kunnen geven en dat men aan een oplossing werkt (klantvriendelijkheid??) en het scheelt veel vragen van klanten.

Reputatie 7
Badge +7

@schreurs54 Ik zie ook in een ander topic deze adviezen van Nefit staan. Echter, dat topic is alweer een maand oud. Bij mij is het dus zo dat een update van de experiabox niet voor problemen heeft gezorgd.

Heel af en toe heb ik de afgelopen jaren ook een rood kruis door het wereldbolletje op mijn Easy gehad. Dat is echter bij mij altijd van korte duur geweest, hooguit een paar uur. Ging vanzelf over.

De algemene adviezen van Nefit zijn m.i. wel correct. Maar voor de Easy poorten openzetten, heb ik nog nooit hoeven doen.

Hoi Erwin, wij hebben ook een v10A.

Hallo, ook ik kan geen verbinding meer krijgen met de Nefit Easy. Alles gereset, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe het wel kan worden  opgelost.

Hier hetzelfde probleem. Kreeg van Nefit onderstaande reactie. Het lijkt mij echter dat KPN hiervoor een oplossing moet aanbieden.


Het is vervelend te horen dat u een probleem heeft bij de Nefit Moduline Easy. De laatste update voor de Nefit Easy (2.22.0) is al enige maanden uit, meer dan 99% van de gebruikers heeft deze versie. Uit de meldingen die we sinds vorige week over het probleem binnenkregen concluderen we dat een update van KPN de oorzaak is.

 

U kunt de volgende instellingen zelf of via KPN laten controleren, de kans is groot dat een van de instellingen sinds de KPN-update niet meer goed staat:

 

- Modem/router terugzetten naar fabrieksinstellingen

- WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps zoals WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet!

- Hotspots deactiveren

- DHCP inschakelen (staat vaak al ingeschakeld)

- WPA2/PSK beveiligingstype selecteren

- TKIP + AES wachtwoord-encryptie selecteren

- SSID zichtbaar maken

- 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz

 

Optionele aanpassingen:

 

- MAC-adres als vertrouwd apparaat toevoegen in de router

- Poort 5222 en 5223 openzetten

 

Reputatie 7

Kan je eens op de V10a inloggen en kijken welke modus voor 2.4GHz wifi ingesteld is?

Welke modus is dat?

ik kom helaas niet meer in de V10a

 

Reputatie 7

Weet je het wachtwoord niet meer?

Het is toch wel cruciaal dat op 2.4GHz naast wifi 802.11n ook wifi 802.11 b/g actief is.

Nu zijn er nauwelijk apparaten die op 802.11b/g communiceren maar de Nefit Easy en een aantal andere IoT apparaten dus wel.