Beantwoord

Na update glasvezel naar 1GB bij XS4all abonnement is de downloadsnelheid half zo hoog als de uploadsnelheid (400/800)

  • 23 September 2022
  • 8 reacties
  • 524 keer bekeken

Download ruim 400, Upload ruim 800, wat kan eraan gedaan worden om dat gelijk te krijgen zoals het hoort bij een 1gb abonnement?

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 27 September 2022, 12:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @HdBR haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geeft na herstart de modem eens een fabrieksreset.

Download op je Windows10/11-pc via de MSStorec eens de Ookla speedtest-app, die is tot nu toe het meest betrouwbaar gebleken met testen.

Test uitsluitend bekabeld met verder alle overige (draadloze) apparatuur even uit.

Succes.

PS je moet ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

 

 

Dank voor de reaktie,

Ookla is wat ruimer voor beide waarden, maar het verschil blijft… nu 500 tegenover 900

Stroom uitschakelen glasvezelkastje had ik al gedaan, opnieuw opstarten Fritzbox7590 ook, er lijkt niet verschil te zijn…

Ik heb contact gehad met de XS4all klantenservice en die beloofden er volgende week dieper op in te gaan, (het was vrijdagmiddag 1700 uur)…

Al met al vreemd maar niet hopeloos wellicht, ik wacht af….

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Van de week is mijn snelheid van 500/500 naar 1000/1000 gegaan maar haal max 700/900. Ik maak ook gebruik van een fritzbox 7590. De boel geresert, nieuwe kabels maar niks helpt..

 

Iemand tips?

Reputatie 7
Badge +20

@HdBR welkom op ons forum! Ik ben benieuwd wat er uit komt met de XS4all klantenservice! Dit moet goed op te lossen zijn lijkt me.

@Iseeyoo ik denk dat je hiervoor ook het beste even kunt bellen met XS4all op  020 398 76 66 of even een eigen topic aan kunt maken.

 

Vanochtend is de KPN-man langs geweest en na zijn meting (eerst met zijn eigen telefoon (ook geen goede waarden) en in tweede instantie met een speciale KPN meter) op de Fritzbox lijkt de Uploadsnelheid toch ook goed, rond de 900 Mbps.

Naar zijn zeggen kan mijn veel langzamere meetsnelheid komen door de PC en de netwerkkaart die daar in zit (wel een 1 Gb kaart!), daarom heb ik een 2,5 Gb usb netwerkadapter gekocht en die ga ik eens inzetten voor de goede zaak…. Later meer

Hallo @HdBR bekabeld gemeten moet je ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.

Als je een Windows pc hebt installeer dan vanuit de MS-store de speedtest app van Ookla, die is tot nu toe het meest betrouwbaar gebleken van snelheidsmetingen betreft.

Jouw USB-poorten moeten dan ook wel USB 3.x -poorten zijn anders schiet het nog niet op.

 

Sinds de KPN monteur de lijn heeft doorgemeten is de snelheid beduidend hoger, zelfs zonder extra aangeschafte 2,5Gb usb adapter…

Ik vraag me af hoe alleen meten de snelheid kan verhogen en kan me niet aan de indruk onttrekken dat er zonder daar wat over te communiceren ook iets aan de instellingen is veranderd, maar ik ben al met al tevreden, zolang als het duurt….

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel merkwaardig inderdaad, maar fijn dat het nu weer goed lijkt te werken!
Mocht het probleem toch terugkomen dan weet je ons te vinden!