Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13557 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

Sinds enige tijd kan de Nefit Easy thermostaat geen verbinding meer krijgen met de server. Ligt niet aan de thermostaat want via mijn telefoonhotspot doet hij het wel. Ik heb inmiddels de experiabox/modem van KPN via internet gereset, fabrieksinstellingen terug laten zetten, maar helaas helpt dat niet. Ook het ouderwer]tse stekker er uit en 30 seconden wachten heeft niet geholpen. Wat kan ik nog meer doen?

 

Admin: samengevoegd met het Nefit topic

Reputatie 7
Badge +30

Ik denk vrij weinig, @Dennis L. Wij kunnen jouw Experia Box, als je een V10A hebt, terugzetten naar de vorige firmware. Wil jij het startbericht van dit topic eens doorlezen en jouw profiel aanvullen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je verder. 

Optie 2 graag

 

Reputatie 7
Badge +20

@AdVerwegen doorgegeven!

@Hanna_  @Denise_ @Erwin_ 
Ik heb voor het gemak een aantal moderators getagd. Ik heb ook problemen met mijn Nefit Easy en zou graag een downgrade van de software van mijn Experia box aan willen vragen. Kan dat via deze weg?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mike_Ververs, uiteraard! Zorg wel dat jouw profiel is ingevuld met jouw postcode/huisnummer en klantnummer :wink:.

@Hanna_ Ik zag dat die inderdaad ingevuld moesten worden, heb ze er nu in gezet. Heb het klantnummer van mijn internet verbinding gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mike_Ververs, 

Dank! Ik heb de downgrade voor je aangevraagd. 

Voor mij graag ook optie 2. 

Reputatie 7
Badge +19

Het terugdraaien van de update is voor je aangevraagd @jpstm. 

Inmiddels de downgrade ontvangen en de Nefit werkt weer. Bedankt voor de snelle reactie.

@Erwin_  

ik heb ook een probleem met de Nefit easy na de update van de Experia box v10A. Aub aanpassen naar de oude firmware.

 

KPN gebeld die verwees mij naar dit forum

Echt super tof trouwens dat je dit doet in je vrije tijd!

Ook met netfit gebeld en die verwijst naar KPN.

Als u nog meer info nodig hebt graag een berichtje 

Alvast heel erg bedankt. Gr jan

@thouchhh : Ik heb het verzoek doorgestuurd. Komt voor de bakker!

Na mijn downgrade werkt mijn nefit easy  weer perfect. Echter nu niet meer en draait t modem weer op de nieuwe firmware!!

 

Na mijn downgrade werkt mijn nefit easy  weer perfect. Echter nu niet meer en draait t modem weer op de nieuwe firmware!!

 

Oei, oei! Dat zou niet mogen gebeuren. Even voor mijn beeld: Je hebt hier die downgrade aangevraagd? Hoe lang is dat geleden? Hoe lang heeft het toen gewerkt? Wanneer merkte je dat de nieuwe er weer op zat?

@Verhoefski  los daarvan heb ik een nieuwe verzoek gedaan.

Hoi@Erwin_ 

10 dagen geleden eerste downgrade aangevraagd hier op dit topic.

3 dagen geleden opnieuw aangevraagd.

Weet niet of de downgrade mislukt,vergeten of weer teruggezet is naar de nwe filmware, maar werkte nog steeds niet.

Gister werkt de nefit easy weer naar behoren, echter vandaag niet meer.

In het modem gekeken, en draaid nu weer op de nwe firmware, en de thermostaat heeft weer geen internetverbinding

Hoop dat t snel wordt opgelost

Mvg Patrick

 

Hoogst merkwaardig. Ik ga er van uit dat je straks permanent op die oude firmware wordt gezet. (tot er een definitieve oplossing/update voor dit probleem is, uiteraard)

Voor het functioneren van de Nefit Easy zou ik ook graag zien dat mijn firmware gedowngraded wordt. Bvd, mvg, BS

Hoi @Ben Strating . Als ik met het klantnummer in jouw profiel een check doe, zie ik een v10 en geen v10a. Klopt dat? De v10 hoort gewoon te werken en als jij die hebt, is er wat anders aan de hand. 

Hoi @Ben Strating . Als ik met het klantnummer in jouw profiel een check doe, zie ik een v10 en geen v10a. Klopt dat? De v10 hoort gewoon te werken en als jij die hebt, is er wat anders aan de hand. 

 

Ik heb een  Experia Box v10 met daarop aangesloten twee zwarte Wifi Experia versterkers. Wellicht gooien die roet in het eten?

Ik heb ook een probleem met mijn Nefit easy thermostaat. Graag zou ik ook een downgrade willen van de software

Reputatie 7

Hoi @Ben Strating . Als ik met het klantnummer in jouw profiel een check doe, zie ik een v10 en geen v10a. Klopt dat? De v10 hoort gewoon te werken en als jij die hebt, is er wat anders aan de hand. 

Ik heb een  Experia Box v10 met daarop aangesloten twee zwarte Wifi Experia versterkers. Wellicht gooien die roet in het eten?

Dus je hebt een V10 zonder a?

Dan is dit topic niet van toepassing voor jouw Experia Box, hier gaat het alleen om de V10a. Overigens kan het heel goed zijn dat dezelfde problematiek ook op de Experia WiFi's en "super"WiFi's speelt maar daar heeft een dowgrade van de firmware van de Experia Box geen invloed op.

Hoi @Ben Strating . Als ik met het klantnummer in jouw profiel een check doe, zie ik een v10 en geen v10a. Klopt dat? De v10 hoort gewoon te werken en als jij die hebt, is er wat anders aan de hand. 

Ik heb een  Experia Box v10 met daarop aangesloten twee zwarte Wifi Experia versterkers. Wellicht gooien die roet in het eten?

Dus je hebt een V10 zonder a?

Dan is dit topic niet van toepassing voor jouw Experia Box, hier gaat het alleen om de V10a. Overigens kan het heel goed zijn dat dezelfde problematiek ook op de Experia WiFi's en "super"WiFi's speelt maar daar heeft een dowgrade van de firmware van de Experia Box geen invloed op.

 

Ai, had ik hier even de hoop eindelijk een oplossing te hebben gevonden. Helaas dus. Maar de problematiek die ik ervaar is exact gelijk. Wellicht dat een KPN moderator kan nagaan of vergelijkbare problemen kunnen ontstaan bij de V10 en/of Experia WiFi's of ‘Super WiFi's?

Hoi Erwin,

Ik heb hetzelfde probleem met de Nefit Easy, a.u.b. ook bij mij de software terugzetten.

Bij voorbaat bedankt,

Groetjes