Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13554 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

We zijn in gesprek met de ontwikkelaars van de v10a firmware en zoeken naar een oplossing. Zodra die er is, laat ik dat uiteraard weten.

Mocht je je profiel nog niet hebben aangevuld, zou je dat willen doen en hier een seintje geven? Zou je tevens kunnen vermelden om welk type nefit het gaat?

Voorlopig doen we de aanname dat het alleen de nefit easy is. Maar alle info is welkom. 

Reputatie 7
Badge +24

@Erwin_ in een ander topic las ik iets over een Fritz repeater die het ook niet meer deed.

@Nick83 : heb je een linkje?

Reputatie 1
Badge

Ls,

Op dit moment (3 augusus 2021) heb ook ik problemen met een Nefit thermostaat, vindt het internet niet (meer), dit alles na de laatste upgrade van het v10a modem.

Nevit wijst uitdrukkelijk naar het modem (instellingen, maar welke?)

Voorgaande oplossingen gecontroleerd of zijn niet (meer) te doen met huidige firmware!

Wie heeft raad?

 

Admin: verplaatst naar topic hierover

Wij hebben ook zelfde probleem na de update van KPN, onder het motto samen staan we sterk zou ik aan iedereen adviseren die dit probleem ook hebben om KPN te vragen dit voor ons allen op te lossen

Ben helemaal voor….probleem is door KPN veroorzaakt en zij moeten - met of zonder overleg met NefitBosch - oplossen. Niet via omwegen bij de klant neerleggen en dwingen tot accespoints of iets dergelijks. Gewoon simpel probleem oplossen!!!
Overigens nog ter aanvulling op mijn eerdere post: op dinsdag 27 juli jl. krijg ik een sms van KPN dat ze de software gaan updaten en direct daarna is dus mijn probleem ontstaan. ….spreekt voor zich dat dit toch echt een KPN-probleem is en door hen moet worden opgelost. Zie nu hiervoor dat KPN in gesprek is met de ontwikkelaars van de firmware….hopelijk snel een oplossing???? Graag ons op de hoogte houden van de gesprekken en eventuele oplossingen en de termijn waarop…
 

We zijn in gesprek met de ontwikkelaars van de v10a firmware en zoeken naar een oplossing. Zodra die er is, laat ik dat uiteraard weten.

Mocht je je profiel nog niet hebben aangevuld, zou je dat willen doen en hier een seintje geven? Zou je tevens kunnen vermelden om welk type nefit het gaat?

Voorlopig doen we de aanname dat het alleen de nefit easy is. Maar alle info is welkom. 

Ik heb ook sinds vorige week maandag problemen met aanloggen van mijn Google NEST hub. Kun je dit meenemen naar de ontwikkelaars van de v10a firmware?

@CPi @Mascha0204 @JeanetteAssies : Ik heb jullie gegevens doorgestuurd. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze jullie tijdelijk terugzetten op de oude firmware totdat wij het probleem centraal hebben opgelost. Beloven kan ik het niet maar ik doe m'n best. 

Hallo, ook ik kan geen verbinding meer krijgen met de Nefit Easy. Alles gereset, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe het wel kan worden  opgelost.

Gisteren is bij mij thuis een monteur van KPN geweest. Hij belde zelf dat hij graag wilde langskomen om te kijken wat nu exact het probleem is. Bij de laatste update is blijkbaar toch een instelling niet goed gegaan. Vraag me niet wat het exact is, maar wil graag aangeven dat KPN er dus serieus naar kijkt en dit wil oplossen. Bij mij werkt het nu weer (geen idee hoe hij dat gedaan heeft). Ik was in ieder geval aangenaam verrast dat KPN zelf het initiatief heeft genomen. Gelukkig is het nog (lang) geen winter👍Nog even geduld 

@Erwin_ profiel aangevuld! Maar ik zag net (21.50) dat we weer verbinding hebben, dat was rond 19.30 nog niet. 

Hier lijkt het dan opgelost (heb zelf niks aangepast). 

Reputatie 7

@HarV en @Veragrafie, welke versie van de firmware staat er nu op jullie V10a?

@wjb  als je zegt waar ik dat kan vinden dan check ik het.

Reputatie 7

@wjb  als je zegt waar ik dat kan vinden dan check ik het.

https://mijnmodem.kpn

@wjb 

 

Reputatie 7

@wjb

 

Helder, zo'n vermoeden had ik al.

De "oplossing" was dus blijkbaar het terugzetten van de oude firmware.

Badge

Jammer dat klantenservice niet kan. Hier graag ook downgrade van firmware.

@Kevinvr : kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurdis?

Bij mij werkt hij ook weer zonder zelf iets aan te passen. KPN bedankt voor de oplossing!! bij mijn vriendin werkt hij nog niet, zij heeft dit nog niet gemeld bij KPN,, vraag:wordt dit bij haar ook terug gezet of alleen bij diegene die dit melden hoor graag van jullie

Reputatie 7

Bij mij werkt hij ook weer zonder zelf iets aan te passen. 

Klopt het dat jou V10a ook weer terugggezet is naar firmware v5.00.48 build 453?

Zie https://mijnmodem.kpn.

 

@B L S V : Kun jij het klantnummer van jouw vriendin in je profiel zetten en mij daarna hier een update geven?

Klopt het dat jou V10a ook weer teruggezet is naar firmware v5.00.48 build 453?

Ja klopt

Ook bij mij helaas hetzelfde probleem met de Experiabox V10A in combinatie met de Nefit easy. Bij mij staat de firmware nog op v5.00.49 build 487-owl. Ik heb dit al diverse weken en heb van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Kun je mij ook helpen, Erwin? Klantnummer is ingevuld.

Hier ook hetzelfde probleem met de Nefit thermostaat. Ik heb mijn profiel inmiddels aangevuld.

Ik heb geen oude TP link in de kast liggen….

is er op dit (KPN) forum ook een KPN medewerker die aangeeft of KPN vindt dat zij voor een oplossing moeten zorgen? Of op een andere manier nog hulp aanbieden. 
op die Experia box heb ik inmiddels ingelogd. De instellingen zijn zoals hierboven meerdere keren aangegeven.
voor de goede orde: de Nefit problemen zijn ontstaan na de update van KPN

dankuwel!

Hoi Erwin. heb klant nr Vriendin in mijn profiel staan, hoor graag van je,  (bvb Dank),

@Erwin_ 

hoi Erwin, mijn modem is wel gereset door kpn, maar ik heb nog steeds firmwareversie V5.00.49 build 487 -owl wat dus niet werkt met de Nefit easy.

mijn profiel is bijgewerkt met het klantnr.

graag vorige versie terugzetten.