Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13554 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

@Erwin_ goedenavond!

Ik kies ook voor optie 2.

Alvast bedankt voor het terugzetten van de firmware en een fijn weekend toegewenst!

Reputatie 7

Hoi @Gertina27 en @TheoW., welkom op het forum beiden! Ik heb voor jullie allebei het verzoek gedaan om de update terug te draaien.

Nadat er een update heeft plaats gevonden op de Experia Box v10A heeft mijn Nefit Easy thermostaat geen internetverbinding meer. Zowel de thermostaat als ook de Experia Box heb ik meerdere malen gereset, echter zonder resultaat.

ik zie in het forum dat ik niet de enige ben met dit probleem, dus als er een oplossing komt zou ik hierover ook graag geïnformeerd worden.

admin: vraag verplaatst naar centrale topic

@Jismi : Vul je gegevens aan, zoals in dit topic gevraagd wordt en geef ons een seintje (laat hier een berichtje achter). Dan gaan we voor je aan de slag

Beste Erwin, ik wil gebruik maken van het terugzetten van de oude software op de Experia box zodat mijn Nefit easy weer functioneert.

admin: Reactie verplaatst naar het lopende topic

Beste @Erwin_ ,

 

Graag ook bij ons optie 2 uitvoeren en de firmware downgraden.

 

Vriendelijke Groet Piet

Beste @Erwin_ ,


Zou je bij mij ook de software willen downgraden? 
Mijn profiel is aangevuld.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Jismi, @Jona77 en @BasVDF. 

Ik heb het ook voor jullie aangevraagd.

Optie 2 aub…

Graag ook optie 2 uitvoeren en de firmware downgraden.

Reputatie 7
Badge +10

Graag ook optie 2 uitvoeren en de firmware downgraden.


Ik heb jouw gegevens doorgezet @Radix. Over enkele dagen zal de firmware teruggezet worden.

Beste @Erwin_ ,

 

Graag ook bij ons optie 2 uitvoeren en de firmware downgraden.

 

Groet Elize

Nefit Easy heeft geen verbinding met internet door een update van jullie kant

Graag een down grade uitvoeren. 
J.H. Geijs. 
 

*Admin: gegevens verwijderd ivm privacy

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Goedemorgen, 

Voor mij ook graag optie 2

 

Gr p

Reputatie 7
Badge +30

Heb jullie gegevens doorgezet, @Elize95, @Nefit Easy en @Verhoefski. De firmware wordt in de komende dagen teruggezet naar de eerdere versie.  

Sinds de mesh update wordt toegang tot de server van mijn Nefit Moduline Easy termostaat geblokkeerd. Vóór de update was er geen probleem.

Er is dus nog wel een wifi verbinding met de Experia Box V10A (de drie boogjes), maar geen serververbinding. (het wereldbolletje)

Is er iets wat ik daar aan kan doen? Nefit verwijst mij naar mijn provider, in dit geval dus kpn.

 

Admin: verplaatst naar het Nefit topic

Hallo, 

ik verwacht dat de laatste update op de Experia box is verwijderd, de Nefit Easy functioneert weer.

hartelijk dank hiervoor.

Reputatie 7

Hoi @Jonge Willem, we hebben jouw reactie naar dit topic verplaatst. Er zijn meer mensen die dit ervaren. In het eerste bericht van het topic geven we 2 opties voor deze situatie. Kan je vertellen wat jouw voorkeur heeft en de vervolgstappen die daar worden genoemd volgen?

Blij dat het probleem erkent wordt, en dat het in orde kan komen. Ben nu op reis voor een paar dagen, maar ga er zeker mee aan de slag zodra ik terugben. Dank zover! 

Graag mijn Firmware versie  terugzetten naar v5.00.48_build453, Omdat mijn Nefit easy Thermostaat geen contact kan maken met de server van Neft.

 

Als dit heeft plaatsgevonden hoor ik het graag.

 

mvg

 

Theo Rijkenberg

*verplaatst naar het relevante verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

@MountR1 ik heb je reactie even verplaatst naar het Nefit verzameltopic en ik heb je op de lijst gezet. Je software wordt teruggedraaid!

Graag voor mij de tijdelijke oplossing voor problemen met mijn nefit easy thermostaat:

Downgrade van de v10A firmware 

Het zou fijn zijn als ik mijn thermostaat zo weer werkend via de app krijg!

Reputatie 7
Badge +19

Graag voor mij de tijdelijke oplossing voor problemen met mijn nefit easy thermostaat:

Downgrade van de v10A firmware 

Het zou fijn zijn als ik mijn thermostaat zo weer werkend via de app krijg!

Hi Innie, geen probleem, daar helpen we je hier graag mee. Je kunt de details nalezen in het startbericht bovenin het topic. Vul je profiel in en geef hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan. Zet je klantnummer er ook in, zodat we meteen alles bij de hand hebben.

@Alexandra zojuist mijn profiel aangevuld!

Graag optie 2, firmware terugzetten.Â