Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13545 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Innie29  @Remco W. Goedemorgen beide, ik heb jullie op de lijst gezet! De firmware wordt in de komende dagen teruggezet naar de vorige versie.

Beste Moderator,

ik (profiel is ingevuld) wil gebruik maken van het terugzetten van de oude software op de Experia box zodat mijn Nefit easy weer functioneert. Betekent dit echter dat de wifi of internetsnelheid verslechtert of heeft het daar geen invloed op?

Hoi Erwin

Ook ik heb het probleem met mijn nefit thermostaat, kun je bij mij ook mijn instellingen terug zetten? ik heb mijn mijn gegevens in profiel ingevuld

Bvb dank hier voor

Reputatie 7
Badge +19

@HleG @dcs Dank voor de gegevens, ik heb jullie ook toegevoegd aan de lijst. Binnen enkele dagen wordt de firmware teruggezet naar de vorige versie. 

@HleG Ik verwacht dat je daar weinig last van zult hebben. Je wifi zal zo gaan werken als vóór de update, omdat de mesh komt te vervallen. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan het verbeteren van de laatste update om deze Nefit issues te verhelpen. Dat betekent dat zo gauw deze opnieuw uitgerold wordt, je er alsnog gebruik van kunt maken :) Mocht je na terugdraaien van de update vragen hebben, maak dan gerust een eigen topic aan. 

Hoi allen,

 

Het Nefit probleem is, zoals jullie weten in onderzoek en de leverancier werkt aan een nieuwe firmware. Dit topic is alléén voor issues met Nefit.

Het kan zijn dat je merkt dat andere apparaten na de update plotseling niet (goed) meer werken. Mocht je dit ervaren wil ik vragen om hier een apart topic voor aan te maken. We kunnen er namelijk niet automatisch van uit gaan dat de grondoorzaak dezelfde is als bij de Nefit. 

  • Wat nou als je merkt dat je Nefit niets meer doet? Een paar opties:
  1. Ik laat het er voorlopig bij en wacht op de algemene firmware uitrol die het probleem gaat verhelpen en kan ondertussen gebruik maken van de positieve functionaliteit die de nieuwe firmware te bieden heeft met betrekking tot mesh.  Logische vervolgvraag: wanneer komt die nieuwe firmware er? Antwoord: Weet ik niet. (een nieuwe firmware lanceren moet door veel partijen goedgekeurd worden omdat er het gevaar bestaat dat er andere onvoorziene problemen ontstaan) Uiteraard zal ik een update geven zodra we een streefdatum hebben.
  2. Ik wil nu gebruik maken van mijn nefit en wil graag dat de firmware teruggezet wordt. 

Als je voor optie 2 kiest, graag je profiel aanvullen en vervolgens hier een berichtje schrijven. Zet je klantnummer in je profiel zodat ik sneller kan werken. 

Ik stuur de verzoekjes door en die worden per batch teruggezet. 's Weekends gebeurt dit niet. 

Ik heb het opgelost. Ik heb mijn KPN abonnement opgezegd.

 

@Erwin_ hi Erwin, Mascha hier weer. Is er iets bekend of dat er op het moment weer aan de firmware wordt gesleuteld. Sinds vandaag krijg ik weer het wereldbolletje met het rode kruis. Na reset van de thermostaat duurt het enige minuten voordat er een verbinding tot stand kwam. Kwartier later weer verbinding verbroken. Nu krijg ik helemaal geen verbinding meer en zijn we terug bij af. 
Kun jij achterhalen wat de status is van bovengenoemde update van de eerdere firmware. Hebben ze iets aangepast afgelopen dagen in mijn router? Zijn er meer mensen die weer klachten hebben? Nefit heeft geen storingen.
Kun je een update geven? Inmiddels nog een keer geprobeerd nu weer wel verbinding, maar houd er rekening mee dat dit zo weer anders is.
Hoor graag even terug.
 

Reputatie 7
Badge +19

@Erwin_ hi Erwin, Mascha hier weer. Is er iets bekend of dat er op het moment weer aan de firmware wordt gesleuteld. Sinds vandaag krijg ik weer het wereldbolletje met het rode kruis. Na reset van de thermostaat duurt het enige minuten voordat er een verbinding tot stand kwam. Kwartier later weer verbinding verbroken. Nu krijg ik helemaal geen verbinding meer en zijn we terug bij af. 
Kun jij achterhalen wat de status is van bovengenoemde update van de eerdere firmware. Hebben ze iets aangepast afgelopen dagen in mijn router? Zijn er meer mensen die weer klachten hebben? Nefit heeft geen storingen.
Kun je een update geven? Inmiddels nog een keer geprobeerd nu weer wel verbinding, maar houd er rekening mee dat dit zo weer anders is.
Hoor graag even terug.
 

Hi Mascha, ik heb er even voor je naar gekeken. Je bent inderdaad teruggezet naar de oude versie van de firmware, n.a.v. de problemen die je meldde. Ik raad je aan om de handleiding van de thermostaat op te zoeken, en daarmee de stappen te doorlopen om 'm opnieuw te verbinden. Daarna moet het goed zijn. 

@Erwin_ hi Erwin, Dank voor je snelle reactie.
Het was eerder nadat ik je mijn informatie van het abonnement ter beschikking gesteld had al gelijk merkbaar opgelost. Echter, sinds vanochtend weer problemen met het wereldbolletje. 
Vandaar de vraag over de status van de aan te passen ‘nieuwe’ firmware. 
De door jou aangedragen oplossing om de handleiding van de thermostaat te bekijken en te volgen is gebeurd. 
Hij verbindt opnieuw, maar lijkt dus nu instabiliteit te vertonen.
Wellicht dat je informatie hebt of kunt krijgen hoe ver ze er mee zijn? En krijgen we een bericht indien er weer nieuwe firmware wordt geinstalleerd of gebeurt dat zonder kennisgeving vooraf?
Gr.
 

Hoi @Mascha0204 : Het goed nieuws is: Jij bent al teruggezet naar de werkende (oudere firmware). Hier krijg je verder geen bericht van maar ik kan dat hier aan mijn kant zien.

Waarom jou Nefit nu zo bokkig doet weet ik eerlijk gezegd niet. Is er iets veranderd aan de plek waar jouw experiabox staat? Zou je anders voor de zekerheid de experiabox ook nog even willen herstarten? (1 minuutje van het stroom halen).

Het modem is nu in ieder geval niet meer de boosdoener. En als jouw Nefit altijd goed werkte zou dat nu ook gewoon weer zo moeten zijn. 

@Alexandra dankjewel! Laat je het weten als het gebeurd is?

 

Er is inmiddels contact geweest tussen Nefit en het ontwikkelteam van KPN. Zij geven aan dat:

  • De problemen onderzocht worden en dat ze reproduceerbaar zijn in hun test opstelling.
  • Oorzaak van de problemen ligt bij de DHCP server van de v10A.

 

Op dit moment is er een (tijdelijke) oplossing voorhanden:

Klanten met problemen kunnen een downgrade van de v10A firmware krijgen.

KPN bevestigd dat het probleem dan weg is.

 

Wij adviseren u contact op te nemen met de klantenservice van KPN via het online forum van KPN.

 

Hoe nu verder???

 

*Admin: verplaatst naar algemeen topic

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @Ha2325, je bent op het forum aanbeland zie ik. De downgrade van de software kan voor je in gang worden gezet. Vul jouw profiel in en geef ons hier een seintje. 

Reputatie 7

Het modem is nu in ieder geval niet meer de boosdoener. En als jouw Nefit altijd goed werkte zou dat nu ook gewoon weer zo moeten zijn. 

Kan het zijn dat voorheen de namen van 2.4GHz en 5GHz verschillend van elkaar waren maar nu, ondanks het terugzetten van de oude firmware, nog altijd gelijk aan elkaar zijn?

Bij ons werkt de Nefit Moduline Easy sinds een tijdje ook niet meer. 

Daarom kiezen we voor optie 2

Mvg. L en A

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Leon en Liek, voor jou is de downgrade aangevraagd.

Bij mij werkt de Nefit Moduline Easy sinds een tijdje ook niet meer. Ik kies voor optie 2. Gevraagde gegevens vind je in mijn profiel. 

Groet

Wim

Reputatie 7
Badge +20

@Wim4711 ik heb je gegevens doorgegeven. Je update wordt teruggedraaid.

Beste Moderator,

Ik zou graag hebben dat voor mijn Experia Box de update ook wordt teruggedaaid. Mijn gegevens staan in mijn profiel.

Groeten,

Erik

Erwin, graag optie 2, terug naar de oude instellingen.

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_91 en @Jonge Willem jullie staan nu ook op de lijst!

Graag zouden wij van U een instelling willen hebben dat wij onze Nefit Easy weer kunnen koppelen aan de telefoon

Na dat U een update heeft gedaan werkt de verbinding niet meer met de Bosch server

ik heb van Nefit als antwoordt gekregen het ligt aan de Firmware

 

wij zien graag U antwoordt tegemoed

 

Admin: verplaatst naar het centrale Nefit topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @arnoldus.N.J.Sloot, dat is geen probleem. Vul jouw profiel in en geef ons hier een seintje, dan laten wij je terugzetten.

Geef verbinding met thermostaat.

graag downgrade

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic

Geef verbinding met thermostaat.

graag downgrade

Reputatie 7
Badge +24

@Nienoord en @jacagg, zouden jullie ook jullie profiel in willen vullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als dit is gedaan?