Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13545 keer bekeken

Na een recente software update van de Expedia box krijgt mijn thermostaat geen internetverbinding meer en kan ik dus niets meer instellen .

de router heb ik gereset en zelfs ook nog teruggesteld naar fabrieksinstellingen. Tevens heb ik een vast WiFi kanaal ingesteld op 1 .

De router deelt wel een op-adres uit aan de thermostaat, maar dat is het dan ook wel.

op diverse items lees ik het bekende verhaal, maar alle suggesties kunnen niet helpen, vooral ook omdat de software nu anders is en niet alle instellingen meer beschikbaar zijn.

Wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 August 2021, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

@Erwin_  Hier ook problemen met de Nefit Easy i.c.m. experiabox. Graag downgraden indien mogelijk. Alvast bedankt.

 

Hallo, ik kies voor optie 2.

Reputatie 7
Badge +30

@RCL, @jacagg, ik heb het verzoek voor jullie doorgezet, het zal in de komende dagen worden uitgevoerd.  

Beste moderators,

Graag zou ik ook de downgrade van de Experia Box willen :).

Bedankt!

Graag zou ik downgrade willen voor mijn Experiabox

 

Dank

@Annet44  en @Wouwil : verzoek is doorgezet. Ik verwacht op korte termijn een downgrade voor jullie. 

Badge

Na laatste update van de Experia box v10A  is er geen verbinding meer met mijn Nefit kamer thermostaat.

Alle vereiste handelingen uitgevoerd en niets helpt. Uiteindelijk via Nefit te horen gekregen dat het probleem bij KPN ligt.

Ik kies voor optie 2, graag de modem terug zetten naar voor de update.

vriendelijke groet,

 

mary 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Weber : ook voor jou het verzoek gedaan. Binnenkort de downgrade.

Meeste ingevuld

@Nienoord . Je staat op de lijst. 

Mijn Nefit thermostaat krijgt geen verbinding meer met mijn Experia v10. Volgens Nefit komt dit door een update die KPN op de Experia heeft uitgevoerd. De update zou ongedaan kunnen worden gemaakt. Hoe regel ik dat?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Thed56, ik heb voor jou je andere topic laten staan. De V10, zonder A, staat hier namelijk los van en hoort dus niet in dit topic thuis.

Ook ik zou graag weer hebben dat mijn Experia box weer teruggezet wordt. Nu telkens problemen waardoor ik telkens moet met restten.

Reputatie 7
Badge +17

Ook ik zou graag weer hebben dat mijn Experia box weer teruggezet wordt. Nu telkens problemen waardoor ik telkens moet met restten.

@Horten Zou je jouw profiel willen invullen zoals in het beste antwoord aangegeven staat? Zonder gegevens kunnen wij het verzoek niet indienen.

Probleem is nu opgelost.

Helaas heb ik niet eerder geweten, dat het probleem daarin schuilde.

Daarvoor is een servicemonteur van het installatiebedrijf, waar ik de thermostaat heb gekocht, eigenlijk voor niets geweest. Hij wist ook het probleem niet op te lossen en hij heeft toen met Nefix gebeld en toen er achter gekomen waardoor de verbinding niet meer werkte. 

Ik ben blij dat door het probleem op deze website te zetten, het probleem nu is opgelost.

Helaas kreeg ik onmogelijk de telefonische helpdesk van de KPN te pakken en na twee vergeefse chatpogingen, was de laatste uiteindelijk succesvol.

Hopelijk kan ik nu weer ongestoord van mijn thermostaat en ook van alle andere verbindingen weer gebruik maken.

Dank dat het uiteindelijk vrij snel werd opgelost.

Na alles te hebben geprobeerd, zou ik graag een downgrade van mijn Experia Box V10A willen, zodat mijn Nefit Easy weer internet aansluiting heeft. Mijn gegevens staan in mijn profiel.

Groeten John

Reputatie 7
Badge +13

Na alles te hebben geprobeerd, zou ik graag een downgrade van mijn Experia Box V10A willen, zodat mijn Nefit Easy weer internet aansluiting heeft. Mijn gegevens staan in mijn profiel.

Groeten John

Hoi @John F., Ik heb jouw gegevens doorgezet. Jouw update wordt zo snel mogelijk terug gedraaid. 

Graag ook voor mij de vorige versie terugzetten. Zie mijn eerdere berichten van 4 dagen geleden. Daarna heb ik mijn profiel ingevuld.

Voor mij ook

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Nicope,

Wat is de reden dat jij graag de update terug wil draaien? Ook zie ik dat jij nog geen gegevens in jouw profiel hebt staan, zou je je klantnummer en postcode/huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn V10a en wacht op 'n downgrade!

Reputatie 7
Badge +7

Zie ik het op de site van Nefit nou goed dat daar niets over dit issue staat? Als ik het goed zie, is dat niet wonderlijk?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Nicope, ik heb voor jou de downgrade aangevraagd 

Ik had ook al telefonisch kontakt gehad met n KPN medewerker, die had ook toegezegd dat er iets aan zou worden gedaan( het probleem is bekend), maar inmiddels is er nog niets aan gedaan.

Reputatie 7

@Nicope, Op welk kanaal is jouw 2.4GHz ingesteld?

Dit kan je op een Android telefoon of tablet met de app WiFi Analyzer bekijken.

Na een recente software update van de Expedia box krijgt mijn thermostaat geen internetverbinding meer en kan ik dus niets meer instellen .

de router heb ik gereset en zelfs ook nog teruggesteld naar fabrieksinstellingen. Tevens heb ik een vast WiFi kanaal ingesteld op 1 .

De router deelt wel een op-adres uit aan de thermostaat, maar dat is het dan ook wel.

op diverse items lees ik het bekende verhaal, maar alle suggesties kunnen niet helpen, vooral ook omdat de software nu anders is en niet alle instellingen meer beschikbaar zijn.

Wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Graag optie 2 uitrollen voor mijn aansluiting! Nefit Easy probleem.