Vraag

Naam experiabox V10

  • 3 January 2019
  • 29 reacties
  • 629 keer bekeken

Hallo,
Twee jaar geleden is op mijn oude adres een monteur geweest om een nieuwe V10 box te installeren. Hij heeft toen al mijn oude gegevens van de V9 op die nieuwe box overgenomen zodat er niets veranderde. Inmiddels ben ik verhuisd en die box weer aangesloten. Omdat wifi op het nieuwe adres nogal slecht is heb ik een kpn wifi versterker gekocht. De installatiestappen keurig doorlopen. Het probleem is dat wifi de originele naam van de box weergeeft (H369AEB9442) maar apparaten die ik via wps aan de box koppel, nog steeds de naam van de oude box V9 overnemen ( H368N881D22). Het gevolg is dat internet zowel bekabeld als wifi regelmatig wegvallen. Ik heb de V10 box al gereset middels paperclip en nieuwe pogingen gedaan maar dit blijft het resultaat. Ik hoop dat iemand mijn verhaal begrijpt, maar beter nog ook een oplossing weet.
Alvast bedankt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Nou, das blijkbaar een hele moeilijke of onduidelijke vraag?
Reputatie 7
Badge +30
Ha Arjan, welkom! De vraag is niet zo moeilijk, maar we beantwoorden deze op volgorde van binnenkomst, dus het kan even duren voordat je een reactie krijgt 😉. Vermoedelijk heeft de monteur zaken ingesteld met onze servicetools. Daar blijft de naam in staan met als gevolg dat dit steeds daar naar veranderd wordt. Met behulp van deze tool kan je nu ook alles instellen zoals je dat nu wilt. Wil je het me laten weten of het gelukt is?
Hoi,
Bedankt voor je reactie, excuus dat ik wat ongeduldig was. Het is helaas niet gelukt. zie screenshot.

Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, wat jammer dat het niet gelukt is 😞. Is het je wel gelukt om de tool te openen? Wat heb je precies gedaan of gewijzigd?
Hoi,
Precies gedaan wat jij hebt beschreven. De tool werkte ik heb de naam aan kunnen passen, die stond er trouwens goed in. In de experia box kom ik die andere naam niet tegen maar zo gauw als ik de computer koppel zie ik het oude netwerk (zie eerdere screenshot) weer terug en hoewel de snelheid ok is, blijft de verbinding onstabiel. heel vaak uitval, waarna ik ongeveer 30 seconden later weer verder kan. Ik heb een laptop met een kort kabeltje direct aan de box gekoppeld en ook dan regelmatig uitval. Vooral bij het browsen, komt het vaak voor. Bij andere toepassingen lijkt het stabieler, maar dat kan ook zijn omdat ik die minder gebruik. Het gekke is dat Sonos en tv nooit uitvalt.
Reputatie 7
Badge +30
Dan ga ik eens kijken of ik het voor je kan regelen. Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en het even laten weten wanneer je dat gedaan hebt?
Hoi Marcia,
Gedaan.
Reputatie 7
Badge +30
Dank! Ik heb een e-mail gestuurd naar de betreffende afdeling, zodra ik meer weet, laat ik het je horen.
Reputatie 7
Badge +30
Zou je eens via de webinterface in willen loggen en vervolgens via de zwarte balk 'wifi' bovenaan te gaan naar de blauwe knop 'wifi standaardinstellingen' helemaal onderin. Als je daarop drukt, wordt alles helemaal teruggezet naar de standaardinstellingen en moeten alle apparaten met de goede SSID kunnen verbinden. Wil je laten weten of het opgelost is hiermee?
Hoi Marcia,
Ik dacht dat ik dit allemaal al geprobeerd had. Toch nog maar een keer gedaan. Geen resultaat zie plaatje.

Reputatie 7
Badge +30
Wat gek! Ik ga er nog eens voor je achteraan.
Reputatie 7
Badge +30
Is het apparaat waar je deze screenshot van geplaatst hebt, op dit moment de enige waarop je dit ervaart? Wil je dan eens het 'netwerk vergeten'?
  • Klik daarvoor op Network & Internet settings
  • Selecteer Wi-Fi.
  • Klik op Manage known networks.
  • Klik op het netwerk en vervolgens Forget.
  • Sluit het instellingen venster en maak opnieuw verbinding met het juiste netwerk.
Ik ben benieuwd of het probleem zich dan nog weer opnieuw voordoet.
Hoi Marcia,

Bij Wifi zie ik wel de juiste verbindingsnaam , alleen via een kabel-verbinding krijg ik op deze computer niet de juiste naam (zie screenshot). Dus het probleem is gebleven. Snelheid is ok maar de verbindingen ook wifi is niet stabiel. Op de beganegrond heb ik tv, sonos via devolo 650, en wifi van de V10 en daar is nooit uitval, gewoon prima stabiel alle toepssingen. Ik denk dan ook dat deze computer of de wifiversterker op de eerste verdieping voor de problemen zorgt. Die versterker heb ik ook al 100x gereset en dan weer opnieuw alles van de experia box over laten nemen. Dus helaas nog geen verandering in de problemen.
Groetjes
Reputatie 7
De naam van jouw LAN verbinding zal je zelf moeten wijzigen.
Deze wordt overgenomen van de SSID bij de eerste keer dat er verbinding gemaakt wordt via de netwerkkabel.
Hoe je die netwerknaam moet veranderen ... Microsoft heeft het er bij Windows 10 niet makkelijker op gemaakt.
Zie: https://windowsreport.com/rename-network-windows-10
Hoi WJB,
Dank voor je tip en uitleg. Veranderen ging redelijk makkelijk, inderdaad je moet het maar weten. Maar doet mij ook vrezen dat dat de onstabiliteit dus niets met de naamgeving te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat we dit probleem nu door kunnen strepen! Wel vervelend dat het eigenlijke probleem, namelijk wegvallende wifi, nu naar boven gekomen lijkt te zijn 😉. Heb je een wifi versterker of een Experia Wifi? En de belangrijkste vraag: heb je deze wel bekabeld aangesloten?

Wat ik me ook nog afvraag: in een eerder bericht schrijf je:

Ik heb een laptop met een kort kabeltje direct aan de box gekoppeld en ook dan regelmatig uitval.
Welke box bedoel je dan? De Experiabox of de versterker?
Hoi Marcia,
ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Het probleem is altijd hetzelfde gebleven. Ik schreef al eerder dat ik op de benedenverdieping nooit een probleem heb gehad. Beneden, WiFi van de v10 box. Boven van de WiFi versterker die trouwens maar een bereik van 3 meter heeft. Best wel een miskoop wat dat betreft. Daar zijn ook de problemen met uitval zowel bekabeld als WiFi.
Groetjes
Reputatie 7
Wat voor een WiFi versterker hebben we het over?
De KPN WiFi "versterker"?
Zo ja, welke kleur branden de lampjes?
Hoi, Dat klopt. De WiFi versterker van KPN. Maand of 4 geleden aangeschaft. De lampjes branden beide blauw. Die heb ik precies via de beschrijving geïnstalleerd. Ook elke keer opnieuw als ik wat in de experiabox moest veranderen of aanpassen.
Reputatie 7
Badge +30
Wil je dan in ieder geval eens de wifi tuner doorlopen? Ik heb je lijn doorgemeten en zie niet echt een probleem vanuit onze kant. Het zou dus gewoon moeten werken.

Begrijp ik goed dat je de pc aansluit met een kabel op de wifi versterker? Dat klinkt namelijk bijna alsof er iets met de wifi versterker zelf aan de hand is. Je ervaart dit niet als je iets bekabeld aan de Experiabox hangt, geef je aan.
Hoi Marcia,
Dat klopt. De computer met kabel en een canon wifi printer (de2e al) die via wifi verbinding maakt. Als ik hier werk, ook mijn iphone via wifi. Alle apparaten hebben een onstabiele verbinding. Kan zomaar een paar uur goed gaan maar soms ook wel eens 5x achter elkaar uitval. Je kunt er geen staat op maken. De beide lampjes branden keurig blauw. Het bereik is ook minimaal, ik moet niet verder dan een meter of 4 van het apparaat af zijn. Ik heb me laten vertellen dat dit vooral te maken heeft met de hoeveelheid wifi apparatuur in de buurt.
Reputatie 7
Badge +30
Bijzonder.. Ik leg het intern eens voor en kom er maandag bij je op terug!
Misschien heb je hier nog iets aan?

Reputatie 7
Badge +30
Wil je toch nog eens de wifi tuner doorlopen? En dan vooral op momenten dat iedereen op de wifi bezig is. Dan kan ons systeem precies de knelpunten zien. Wil je de uitkomsten hier dan delen. Vanuit daar wil ik dan verder met je kijken wat we hieraan kunnen doen.
Hoi Marcia,
Dat heb ik gedaan, en de snelheid is niet het probleem, maar de uitval vanaf de versterker.