Vraag

Naam wijzigen omdat het een niet bestaande naam is

  • 24 May 2020
  • 36 reacties
  • 311 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb al vele jaren op mijn factuur een deel van de naam van mijn man staan en een deel van mijn eigen naam. Op de factuur heet ik mw. “van *******". Het woordje “van” is onderdeel van mijn meisjesnaam, de naam “ *******” is de naam van mijn man. Als ik dit via een contractovername wil regelen dan is het niet mogelijk om een identiteitsbewijs toe te voegen waarop deze (niet bestaande) naam staat.  Hoe kan ik dit wijzigen? Bij Telfort deed ik hiertoe al eens een poging, ik hoop dat we nu deel zijn van KPN dat het makkelijker gaat. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dag Johanna, welkom op het forum. 

Zo te lezen gaat het hier niet om totale aanpassing van de achternaam, maar om het verwijderen van 1 gedeelte hiervan. Klopt dit? 

Ik heb je ook een privébericht gestuurd met het verzoek om een kopie van je ID naar ons toe te sturen. 

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 1

Dag Alex, 

het gaat dus om de verwijdering van het woordje “van” èn om het vervangen van de naam *********  (de naam van mijn man) naar mijn meisjesnaam. Inmiddels heb ik ook telefonisch iemand aan de lijn gehad, hier werd gezegd dat er een “ticket” werd aangemaakt om deze verandering te realiseren. Ik wacht dit even af, of jij moet mede nav dat telefoontje reageren…

mvg

Johanna

Reputatie 7
Badge +24

Nee, met het telefoontje heb ik niets te maken. Wel kan ik dit ook voor je oppakken. Laat het me weten. :) 

Reputatie 1

Van de directeur klantenservice (JK) kreeg ik zonet dit onbevredigende antwoord:

“Laatst hebt u ons gevraagd of wij uw KPN producten op een andere naam willen zetten. Wij kunnen uw verzoek helaas niet in behandeling nemen. Hiervoor is het nodig om een contractovername te doen.”

Graag zie ik dat jij hier iets oppakt. Wat heb je van mij nodig om dit op te pakken? 

Contractovername is in dit geval ook lastig. Er zijn geen 2 partijen.

Jij was ******* en jij bent dezelfde persoon die dat nu in de meisjesnaam wilt wijzigen.

Bij Telfort deed ik hiertoe al eens een poging, ik hoop dat we nu deel zijn van KPN dat het makkelijker gaat. 

Je hebt dit geplaatst onder “internet”. Als dit dus je VASTE abonnement Thuis betreft, dan moet je, nog steeds, bij Telfort Klantenservice zijn. De Vaste abonnementen Telfort Thuis zijn nog NIET door KPN overgenomen.

Reputatie 1

Kijk, zo kom ik weer een stap verder. Ik vroeg me al af waarom ik het thuispakket niet kon toevoegen op KPN als product onder mijn account. Ik ga het alsnog proberen bij Telfort. Daar is dus nog mijn vaste telefoon en het internet en tv pakket blijkbaar. 

Reputatie 7
Badge +24

Graag zie ik dat jij hier iets oppakt. Wat heb je van mij nodig om dit op te pakken? 

Dat doe ik graag, maar ik begrijp dus dat dit nog bij Telfort zit? Dan kan ik namelijk nog niets doen en zal dit via Telfort moeten gaan, eventueel via het forum van Telfort: https://forum.telfort.nl/

Reputatie 1

Inmiddels heb ik gezien dat internet en vaste telefonie op de naam van van mijn man staat. Mijn mobiele nummer(s) zijn toch geheel overgegaan naar KPN of heeft Telfort daar nog mee te maken? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Laat ik het anders zeggen. Als er op je factuur KPN staat, dan is het KPN. Als er op je factuur Telfort staat, dan is het Telfort. 

Bij mobiel zou niet moeten kunnen dat de tenaamstelling anders is dan op je ID-kaart, dat wordt namelijk gecontroleerd bij het afsluiten. Is dat dus ook het geval bij je mobiel? Vul dan ajb ook even je gegevens in, dan kan ik meekijken. 

 

Mijn mobiele nummer(s) zijn toch geheel overgegaan naar KPN of heeft Telfort daar nog mee te maken? 

Nee, niets. Op je factuur staat naast KPN nog wel de aanduiding TFT om aan te geven dat het een oud-telfort abo betreft.

Reputatie 1

Gegevens ingevuld, voor mobiel krijg ik factuur van KPN

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok, en zou je voor de duidelijkeid willen aangeven of het bij mobiel ook niet klopt?  En wat zou de juiste tenaamstelling moeten zijn? 

Reputatie 1

Bij de mobiel klopt het niet idd. De juiste tenaamstelling is mijn meisjesnaam: *******

Reputatie 1

Heb je zo voldoende informatie, Alex?

Reputatie 7
Badge +24

Dat is een volledig andere naam, iets dat ik niet zomaar mag aanpassen. Dan moet je toch dit formulier invullen. Ik heb zonet ook de stappen gevolgd, er wordt goed uitgelegd hoe je de bewijsstukken in kunt dienen. 

Volg die link dus. :relaxed:

Reputatie 1

Bedankt, ik ga het weer proberen.

Het probleem bij de vorige keer dat ik dit probeerde was dat ik geen identiteitsbewijs als bewijsstuk kan aanleveren waar deze niet bestaande naam (die al vele jaren op mijn factuur staat) op voorkomt.  

Reputatie 6
Badge +8

En zo is het cirkeltje rond.

OP geeft al aan dat die procedure niet werkt. Want ze heeft dan een geldig identiteitsbewijs van de huidige eigenaar van het contract nodig, en die bestaat niet, het is een niet bestaande naam. 😂


@JohannaB Is het een idee om persoonlijk bij een KPN winkel langs te gaan? Misschien dat dat wel werkt.

 

Of misschien is het een optie om als eerste de naam te laten wijzigen in “hier stond een naam” en dan een contractovername doen?

Reputatie 7
Badge +24

En zo is het cirkeltje rond.

Nee! Het is onmogelijk om een mobiel abonnement te bestellen op een niet bestaande naam. Dat is altijd gekoppeld aan een document en een documentnummer, dit heb ik hier voor me. Dat het niet bestaat klopt dus niet. 

Ik laat me hierin graag verbeteren. 

Reputatie 7
Badge +8

@Alex_P Als ik het goed begrijp lukt het koppelen van het identiteitsbewijs niet want het klopt niet met de naam op het contract

En dat is nu net het probleem al vele jaren.

Iets wat niet bestaat kan je niet toevoegen 

Bedankt, ik ga het weer proberen.

Het probleem bij de vorige keer dat ik dit probeerde was dat ik geen identiteitsbewijs als bewijsstuk kan aanleveren waar deze niet bestaande naam (die al vele jaren op mijn factuur staat) op voorkomt.  

Dit geeft ze aan en dat bewijsstuk zal ze ook nooit kunnen aanleveren omdat die naam niet bestaat.

De naam van haar man bestaat en haar naam bestaat 

Maar de naam die Telfort er ooit van gemaakt heeft bestaat niet en daar is dus ook geen identiteitsbewijs bewijs van natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +24

Maar de naam die Telfort er ooit van gemaakt heeft bestaat niet en daar is dus ook geen identiteitsbewijs bewijs van natuurlijk.

Misschien dat ik dit niet goed begrijp. Telfort maakt er niet zomaar iets van, de naam moet overeenkomen met een ID-bewijs waarop het is besteld en het documentnummer. 

Voorbeeld: Als ik Roos79 intyp tijdens een bestelling terwijl er op je ID Roos88 staat, dan wordt het afgewezen. 

Reputatie 7
Badge +8

@Alex_P Klopt maar de klant geeft aan dat het dus niet klopt op het contract?

Dus dan is er ergens wat mis gegaan zou je denken?

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P Klopt maar de klant geeft aan dat het dus niet klopt op het contract?

Dus dan is er ergens wat mis gegaan zou je denken?

Ik snap die conclusie. Maar, altijd een maar hé. Dat is simpelweg onmogelijk, vanuit de wetgeving en ook vanuit het systeem dat dit best wel goed controleert. Vandaar ook mijn harde reactie dat dit niet mogelijk is. 

Nogmaals, ik laat me verrassen. Maar ik durf dit vrijwel zeker te zeggen. 

Reputatie 1

Het is idd in een fileaal  van Phonehouse ooit gestart, die foute naam.

Ergens heeft Telfort die niet bestaande naam geaccepteerd en nu krijg ik deze niet gecorrigeerd.

Het idee om naar een KPN winkel te gaan is denk ik de enige oplossing, samen met mijn man en de identiteitsbewijzen van ons beiden (op die van hem staat *hier stond een naam* vermeldt) en een print van de factuur / het contract van destijds. Nadeel is dat de KPN winkel in Veenendaal volgens mij nog dicht is vanwege corona. 

Reputatie 7
Badge +8

@Alex_P Soms doen winkels gekke dingen en

dat blijkt nu maar.

Iets wat feitelijk dus onmogelijk moet zijn is dus toch gebeurt.

Maar kan dit in de winkel dan wel echt worden hersteld?

En niet dat de klant voor niks gaat?

 

Wel bijzonder dus dat de klant steeds kon verlengen?

Of wacht dan hoef je als je on line dat doet geen id te laten zien natuurlijk toch?

 

Reputatie 6
Badge +8

Maar als @Alex_P wel “ *******” mag wijzigen in “ *******” dan ben je een hele stap verder, want dan komt de contractnaam overeen met het identiteitsbewijs van je man.