Beantwoord

Nad audioinstallatie

• 15 februari 2018
  • 4 reacties
  • 988 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb een all in KPN abonement op glasvezel, aangesloten via een experiabox V9. Tevens heb ik een wifiversterker van KPN, die in dezelfde woonkamer staat.

Ik heb een NAD c368 stereoversterker met daarin een Bluos module van bluesound. Ik luister daarmee internetradio.
Probleem is dat de NAD versterker ‘s-morgens bij het aanzetten vastloopt. Je moet deze dan volledig uitzetten met de hoofdschakelaar. Daarna werkt deze heel goed. .... Tot de volgende morgen.
Het probleem doet zich sinds aanschaf voor.

Uiteraard zoek je het probleem bij de versterker. Maar na alle hulp van de leverancier en van de fabrikant komen zij tot de conclusie dat de oorzaak in het netwerk moet worden gevonden. De versterker met module zijn verschillende keren terug geweest naar d eleverancier en uitgebreid getest. Ook zijn via de app logbestanden naar bluesound gezonden. Er is niets te vinden.

Mijn ingernetinstellingen staan standaard. Voor zekerheid heb ik een factoryreset uitgevoerd op router en wifiversterker. Alles is bedraad aangesloten. ( ook de wifiversterker)
Ik heb geen verbindingsproblemen met TV, computer, tablets en telefoons. Daarom kan ik mij niet voorstellen (als leek) dat het aan de internetverbinding of router ligt.
Wel lees ik over problemen met airplay met de v9.
Heeft wellicht iemand een idee of en waaraan dit aan internet kan liggen?
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door euko 17 februari 2018, 12:21

De vraag kan vervallen. Na een paar maanden gesoebat had ik er genoeg van. Ik heb de module omgeruild voor een losse versie, de node 2 van Bluesound. Ik had direct verbinding. De versterker reageert nu normaal.
Dank voor het meedenken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Euko, welkom op het forum! Vervelend dat je elke dag de versterker opnieuw moet opstarten. 😞

Bedankt voor de uitgebreide beschrijving van jouw netwerk, dat helpt. 🙂 Wat ik me nog wel afvraag, hoe is de versterker verbonden met internet? Is dat ook bekabeld? Zit de versterker aangesloten op de WiFi Versterker, of op de Experia Box?
Dank voor de reactie.
De versterker, TV en wifiversterker staan bij elkaar in/op een stereomeubel in de hoek van de kamer. De versterker met de daarin gemonteerde MDC Bluos module zat eerst met kabel aangesloten op de Wifiversterker. De TV zat toen aangesloten op de experiabox v9.
Al zoekende naar oorzaken heb ik de internetkabels van de TV en de versterker verwisseld. De TV is nu aangesloten op de wifiversterker ( die dus achter de TV staat) De NAD module combinatie heb ik aangesloten met kabel op de experiabox. Daar zit dan een langere kabel. ( De experiabox staat ook in de kamer, maar aan de andere kant. )
Alle netwerkkabels zijn van het type 5.
De vraag kan vervallen. Na een paar maanden gesoebat had ik er genoeg van. Ik heb de module omgeruild voor een losse versie, de node 2 van Bluesound. Ik had direct verbinding. De versterker reageert nu normaal.
Dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Euko, dat is ook een oplossing uiteraard! 🙂 Mooi dat alles nu werkt zoals het moet!

Reageer