NAS probleem

  • 9 februari 2015
  • 2 reacties
  • 154 keer bekeken

Hallo  

Ben net overgestapt naar KPN internet en E-mail werkt goed alleen mijn nas server wordt niet herkent in het netwerk weet iemand wat ik kan doen 

bij voorbaat dank  Jan


2 reacties

Reputatie 7
Hoi Veenstra728, welkom op het forum.

Kan het zijn dat je jouw NAS een vast IP adres had gegeven (op de NAS zelf) toen deze nog aangesloten was op de router van jouw vorige provider?

Weet je het IP adres nog?

Heb je de router van jouw vorige provider nog?

Zo ja:

Sluit de NAS en een PC aan op die router.

Ga naar de beheerpagina van de NAS en wijzig de netwerk instellingen zodat de NAS zijn IP adres bij de DHCP server ophaalt. (Daarna nooit meer veranderen, het vastzetten van het IP adres doe je op de Experia Box middels een DHCP binding of static DHCP entry.)

Zo nee:

Stel de netwerkkaart van jouw PC zo in dat deze een vast IP adres heeft in dezelfde reeks als de NAS.

Ga naar de beheerpagina van de NAS en wijzig de netwerk instellingen zodat de NAS zijn IP adres bij de DHCP server ophaalt. (Daarna nooit meer veranderen, het vastzetten van het IP adres doe je op de Experia Box middels een DHCP binding of static DHCP entry.)

Zet ook de instellingen van de netwerkkaart van jouw PC weer terug op de oorspronkelijke waarden.

Reputatie 2
Badge
Waarschijnlijk staat de NAS in een ander subnet ingesteld als het KPN interne netwerk.

Zonder verdere informatie over het merk of fabrikant van de NAS kunnen we weinig betekenen.

Dit is verder een configuratie fout in jou NAS, dus je moet hier eigenlijk de fabrikant van de NAS over aangespreken over wat nu verder.

Meestal biedt de fabrikant een discovery tool aan waarmee je de NAS kan vinden en de netwerkinstellingen kunt aanpassen.

Succes

Reageer