NAT houdt er mee op

  • 26 February 2013
  • 2 reacties
  • 7266 keer bekeken

Ik heb thuis een server draaien die fungeert als web-, svn, ftpserver etc.

De juiste NAT poorten staan open en alles werkt naar behoren. Echter na een aantal dagen, soms zelfs al na een halve dag stopt de NAT routing ermee! Zonder enige directe aanleiding. De enige remedie hiervoor is de experiabox (Arcadyan VGV7519) te robooten. Hierna begint deze cyclus weer opnieuw. Aangezien ik een aantal websites heb draaien op deze server die geen downtime mogen hebben, is dit een zeer onaangenaam probleem.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. 


2 reacties

Reputatie 1
Zit er geen log op die experia? Kan je mogelijk syslog aanzetten en deze laten dumpen op je server?

firmware upgrade experiabox?

Extra, router kopen waar NAT wel goed op werkt en deze in de DMZ zetten van de experiabox?

Er zit geen systeemlog op deze experia. Oftewel deze zal afgeschermd zijn voor gebruikers. Indien ik deze log wel op de een of andere manier tevoorschijn kon toveren, zou ik misschien al heel goed geholpen zijn.

En een extra router kopen en deze als DHCP laten functioneren is zeker een optie, maar dit is niet het antwoord dat ik wil krijgen van Kpn. Zij leveren deze experia boxen met onbetrouwbare firmware. Het zou dan ook netjes zijn om deze klacht door te zetten naar de fabrikant van deze experias. Ik hoop dan ook dat er eventueel een firmware update beschikbaar komt om deze bug te verhelpen.

Reageer