NAT Loopback BUG.

  • 13 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 949 keer bekeken

Beste lezer,

Ik heb sind een paar weken glasvezel alles in 1. (500/500). Hierbij heb ik een experiabox V9 gekregen. Maar ik heb in mijn interne netwerk een paar websites draaien. En een enkele met certificaten. Deze websites moet ik dus via het externe hostname benaderen. Normaal gesproken is dit geen issue maar de V9 heeft hier een probleem mee. Google maar eens naar ExperiaBox v9 loopback. Genoeg klachten hierover.

Vanmorgen contact gehad met klantenservice hierover. Maar die konden mij niet helpen en wilde mij aan een betaalde engineer koppelen. Dit het ik afgeslagen want het is een bug in de V9.

Nu las ik dat de V10 dit probleem niet meer heeft. Dus ik vroeg om een swap van mijn V9 naar de nieuwe V10. Maar dit was allemaal moeilijk moeilijk en omdat het internet het deed werd ik afgekapt.

Kan iemand mij hier toevallig helpen?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als je genoeg topic maakt krijg je vanzelf een V10, vraag maar aan .

Nee zonder grapjes, ik hoop dat WebCare iets voor je kan doen

Robin

Reputatie 6
Badge +12
klopt na veel geklaag heb ik een gebruikte v10 gekregen

en ik vond het ook dat ik daar recht op heb met een 500/500 verbinding

ik betaal voor een verbinding die normaal moet werken

en na een firmware update van de v9 werkte mijn internet verbinding niet zoals het hoort

kijk als die firmware er niet was gekomen had ik nog met een goed werkende internet verbinding met de v9 gezeten

maar door een firmware update (waar ik niet om gevraagt had) werkte het niet goed meer

hierdoor ben ik aan het klagen gegaan

en ik vind dan ook dat ik terecht een v10 heb gekregen

ik snap nog niet na zo lange tijd dat er nog geen firmware voor de v9 is om deze bug eruit te halen

(kpn leverd nog steets v9's af)

Ik ben over gestapt van een perfect werkende Solcon verbinding (heb deze glas 100/100 verbinding 8 jaar gehad zonder problemen), naar een KPN 500/500 verbinding. Dit alleen omdat Solcon de 500/500 niet kon leveren.

Maar deze Loopback bug is een doorn in het oog en moet echt opgelost worden.

Hopelijk hoef ik niet zo vaak te klagen/zeuren als jij Peter. ;)

Het is trouwens niet alleen met de websites. Mijn Synology apps werken ook niet door deze Loopback BUG. (DS Cam).

Reputatie 6
Badge +12
klopt daarmee is bij mij het probleem begonnen

dscam en dscloud probleem zie mijn topic

je kunt ook nog een v8 gebruiken via een kennis of marktplaats

deze heeft het probleem niet

alleen mijn ervaring is deze minder stabiel met de 500/500 verbinding

maar de v8 geeft geen probleem met dscam en dscould

ik hoop ook dat een webcare dit oppakt en U een v10 af stuurd

Reputatie 6
Badge +12
zie mijn topic :

http://forum.kpn.com/t5/Internet/experiabox-v9-dscam-dscloud-probleem/m-p/333502/highlight/true#M38898

Is er een moderator die hier op kan reageren of mij kan helpen met de swap?

        

Reputatie 6
Badge +12
voor de synology kun je wel oplossen

door een quickconnect acound aan te maken

en via dscam op het quickconnect id in te loggen

en niet via jou extern ip adres

dit heb ik tijdelijk gehad en werkt goed

maar ik vind dit een lap oplossing

maar dit kun je doen tot je een v10 krijgt hopelijk voor jou

het is maar een TIP

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het taggen van allerlei (random) Medewerkers is trouwens niet nodig.

Robin
, Je snapt natuurlijk wel dat dit geen oplossing is. ;) Als ik mijn verkeer via een "proxy" wil laten lopen had ik wel andere oplossingen geconfigureerd.

, pardon?? Is zie dat je geen moderator bent, dus als je geen nuttige post kan brengen heb ik liever dat je ergens anders je "wannabe-moderator" gedrag vertoont. Deze bug zit mij hoog en ik wil dat het opgelost wordt.

Reputatie 6
Badge +12
ik geef ook geen oplossing

maar op die mannier kun je wel dscam gebruiken tot je een v10 hebt

ik zeg ook niet dat je het moet doen

het was maar een TIP

nogmaals kpn kom nou is met een firmware update voor de v9

om deze bug op te lossen

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dat klopt! Sorry. Ik ben gewoon klant, net als jij zoals je kan zien aan de titel onder mijn naam.

Dit zou ik ook erg vervelend vinden als ik een V9 had. Maar de helft die je taggt heeft niets met vaste diensten, of is geen WebCare specialist.
En als je direct geholpen wilt worden kan je beter de KS (0800-0402) bellen. Op het forum worden de berichten van oud naar nieuw afgewerkt, en zal je dus eventjes geduld moeten hebben.

Robin
Reputatie 7
Eerst was het alleen de V8 die problemen leek te hebben NAT loopback en toen kwam er een firmware update voor de V9 en ja hoor de V9 lijkt sindsdien ook een probleem te hebben met de NAT loopback.

Ik houd mijn hart vast voor de V10, ik zou bijna het gevoel krijgen dat de NAT loopback functionaliteit systematisch om zeep geholpen wordt op de Experia Boxen.

Laat ik het nog sterker vertellen, ook de V10 lijkt nu al een probleem te hebben met NAT loopback.

Beschrijving NAT loopback probleem V10:

Vanuit een cliënt aangesloten in de DMZ (dus achter een eigen tweede router die als DMZ Host is ingesteld) werkt NAT loopback alleen naar services die zich ook in de DMZ bevinden en niet naar de services die beschikbaar zijn op het LAN van de V10.

Vanuit een cliënt aangesloten op het LAN van de V10 werkt NAT loopback alleen naar services die beschikbaar zijn op het LAN van de V10 en niet naar de services die zich in de DMZ bevinden.

Ik hoop, net als TS, dat KPN op korte termijn de NAT loopback functionaliteit van alle gangbare Experia Boxen eens stevig onder de loop wil nemen en de fout zal herstellen, want een niet werkende NAT loopback is heel vervelend voor de gebruiker.

Zojuist de V10 ontvangen en aangesloten. Alles werkt zoals het hoort te werken.

Geen loopback probleem meer, en bijkomend voordeel is dat ik mijn interne LAN ook weer terug op 192.168.1.0/24 kan zetten.

Bedankt moderator ;)

Reageer