Vraag

NAT loopback op router KPN ZTE H369A (V10)

• 23 november 2018
  • 36 reacties
  • 1468 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Wat zat er dan tussen de Experia Box en die server?
Een switch of iets anders?
Welke merk en type heeft dat apparaat?
Ik ben al wat verder geraakt ;-)
Ik heb ontdekt dat het wel werkt als we de server naar waar de port-forwarding is ingesteld, rechtstreeks op de router inpluggen.

Een mogelijke tijdelijke oplossing, maar we moeten ook de TV's rechtstreeks op de router koppelen, en dan blijven er niet veel poorten over ...

Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat het zo wel werkt, en niet met een switch ertussen ?
Heb nu ook eens geprobeerd met IPv6 uit te schakelen, maar ook geen verschil (ook wel te verwachten).
Kan DMZ instellen hier iets helpen ?

We hebben de ZTE H369A nodig omdat deze FAST 4360 AIR van KPN zou ondersteunen.
Kan dit ook met een andere router ?

Anders kopen we gewoon een Netgear of andere ander merk, zodat we toch verder kunnen.
Reputatie 7
NAT loopback heeft op de V10 gewoon gewerkt, ook met de versie die bij jou actief is.
Ik sta dan ook een beetje te kijken van jouw bevindingen. @Erik_?
Ik heb juist de test gedaan met poort 80, maar dit werkt ook alleen van buitenaf ;-(
Dus niet met het WAN IP-adres of de DNS alias vanop het Wifi netwerk ...

De SW versie van de ZTE H369A is V1.01.00T03.4.
Kan dit er iets mee te maken hebben ?

Verder heb ik ook geprobeerd om de port-forwarding aan te passen van "spelletjes" naar "apps" en "servers", maar ook hier geen enkel verschil. Via 4G werkt het allemaal, via de wifi werkt er niets.
Reputatie 7
Interessant, heb jij de mogelijkheid om dat apparaat of een ander apparaat op jouw LAN op TCP poort 80 te benaderen?
Werkt die dan wel?

Helaas kan ik het niet meer voor je naspelen aangezien ik de Experia Box vervangen heb door een EdgeRouter, maar voorheen heb ik altijd alles wat los en vast zat probleemloos kunnen forwarden op de V10.
Nee, probleem is er nog steeds, maar zat in het buitenland ;-(

Voor de 2 punten:
  • We gebruiken TCP poorten tussen de 8000 en 10000
  • Het toestel waar de app mee spreekt zit op de LAN van de V10 zelf
Reputatie 7
Badge +28
Je bent niet meer teruggekomen, Thielle, is het probleem opgelost?
Reputatie 7
Toen ik nog een V10 gebruikte was het geen enkel probleem om vanaf het LAN via het publieke IP adres een service op het LAN te benaderen. Ik heb ook niet vernomen dat er in de tussentijd een firmware update is geweest die hier roet in het eten zou kunnen gooien.
Toch zijn er ook anderen topics geweest waarin zulke NAT loopback problemen met de V10 leken op te treden.
Ik ben benieuwd naar de onderstaande punten:
- Welke TCP en/of UDP poorten worden gebruikt?
- Is het apparaat met die app op het LAN van de V10 aangesloten of heb je daar nog een tweede router achter staan waar die op aangesloten is?
We hebben een app waarmee we een server op het netwerk in de woning willen kunnen bereiken.
En dit zowel vanuit de woning, als vanop het internet, en dit met dezelfde parameters.
Het externe IP adres van de woning wordt gebruikt en dit zowel vanop het interne netwerk, als vanop het internet.

Vanop het internet werkt alles goed, maar vanuit de interne LAN netwerk werkt het niet meer met de nieuwe router (ZTE H369A)

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +28
Hey Thielle, welkom op het forum! NAT loopback zou op de V10 normaliter moeten werken. Kun je iets meer toelichting geven wat je aangesloten hebt en probeert te doen?

Misschien dat @wjb of @RobinFlikkema hier dan wat over kunnen zeggen.

Reageer