Vraag

NAT loopback op router KPN ZTE H369A (V10)

• 23 november 2018
  • 36 reacties
  • 1446 keer bekeken

Vroeger gebruikten we als router de KPN ZTE H220N, en hiermee was het mogelijk om een NAT loopback te doen.
We hebben de router echter moeten vervangen door een KPN ZTE H369A, en nu werk de NAT loopback niet meer.

Heeft iemand hetzelfde probleem, en is het mogelijk dit door een aanpassing van de parameters toch toe te laten op de ZTE H369A ?
Of is er een andere workaround om dit probleem op te lossen ?

Alvast bedankt.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Klopt @Vlietberg! Wel jammer om in mijn laatste reactie te zien dat ik er op terugkom en dat vervolgens niet doe. We hebben de details pas net gekregen. Inmiddels wel een centraal topic waarin alle wijzigingen staan: Nieuwe firmware V10 T03.7
NAT loopback lijkt weer te werken bij een V10 in combinatie met SIB.

Paar dagen geleden een update van de Experiabox binnengekregen naar v3.7
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Artphil, welkom hier! De testfirmware eerder uitrollen bleek in de praktijk niet te lukken. Ik heb navraag uitstaan wanneer we de update uitrollen naar alle gebruikers en zal dat laten weten in dit topic.

Om misverstanden te voorkomen, dit gaat om NAT loopback bij een V10 in combinatie met Sneller Internet Buitengebied.
Badge
Ik heb Tijns reacties afgesplitst naar een nieuw topic omdat het toch een ander probleem is (Problemen met NAT loopback op V10 | KPN Community).

Hierdoor mist wel een stukje van mijn reactie:

@thielle: Erik is deze week op vakantie en zal dinsdag je bericht pas lezen. Kun je mij jouw gegevens sturen in een privébericht? Dan stuur ik je gegevens vast door naar de ontwikkelaars zodat we je de nieuwe firmware kunnen sturen. Je kunt deze zelf niet installeren, daarom is via e-mail geen optie.
Ik hoor graag nog even van je @thielle, dan kunnen we dit in gang zetten.

Hallo, ik heb hier ook last van met een klein zakelijke internet verbinding
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb Tijns reacties afgesplitst naar een nieuw topic omdat het toch een ander probleem is (Problemen met NAT loopback op V10 | KPN Community).

Hierdoor mist wel een stukje van mijn reactie:
@thielle: Erik is deze week op vakantie en zal dinsdag je bericht pas lezen. Kun je mij jouw gegevens sturen in een privébericht? Dan stuur ik je gegevens vast door naar de ontwikkelaars zodat we je de nieuwe firmware kunnen sturen. Je kunt deze zelf niet installeren, daarom is via e-mail geen optie.

Ik hoor graag nog even van je @thielle, dan kunnen we dit in gang zetten.
Joran,

Ik heb aan Erik uitgelegd waarom het niet zo eenvoudig is om mijn profiel aan te passen (via Privé bericht).
Kan je de software niet gewoon doorsturen via e-mail ?
Reputatie 7
Badge +28
Nu al goed nieuws, nog beter 😉

De nieuwe firmware voor het Sagemcom modem wordt op dit moment getest. We denken dat de uitrol begin juni gaat beginnen. Dat duurt dan een aantal weken. Ik kan zorgen dat je eerder voorzien wordt van deze firmware, als het meezit begin volgende week. Zal ik dat in gang zetten? Dan wil ik je vragen je profiel aan te vullen met adresgegevens/klantnummer. Kun je een reactie sturen als dat is gebeurd?

@Vlietberg: Het is een tijdje geleden maar dit geldt uiteraard ook voor jou!
Hallo Joran,

Bedankt voor de update. Hopelijk zaterdag goed nieuws dan 😉
Reputatie 7
Badge +28
Hoi thielle, Erik is een weekje vrij. Ik zie dat hij om een nieuwe update heeft gevraagd maar daar hebben we nog geen reactie op. Ik heb een reminder de deur uit gedaan. Ik ben zelf zaterdag weer aanwezig en hoop je dan een update te kunnen geven, als er vandaag nog geen reactie komt.
Hallo Erik,

Is er ondertussen al meer nieuws wanneer er een oplossing zal zijn voor dit probleem ?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +27
Ah! Hier was het topic gebleven! Dank voor de reminder, Thielle. Ik heb inderdaad een update, maar was het topic uit het oog verloren. Er wordt aan het probleem gewerkt. Er was een oplossing om geïmplementeerd te worden in de firmware van de V10, maar die zorgde voor problemen op andere vlakken, waardoor het dus niet uitgerold kon worden. Er wordt nu gekeken naar een oplossing voor die andere problemen. En er wordt gekeken of ze dit wellicht kunnen oplossen via de firmware van de Sagemcom i.p.v. de V10. Maar op beide punten is op dit moment nog geen prognose te geven van wanneer het dan uitgerold wordt.
Beste Erik,

Heb je al nieuws over de oplossing van Sagemcom ?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +27
Oh, dat verklaart een hoop inderdaad. In combinatie met de Sneller Internet Buitengebied Sagemcom werkt NAT Loopback inderdaad niet (goed). Hier hebben we vorig jaar al eens melding van gemaakt en ze hebben het meegenomen om te gaan oplossen. Ik ga vragen om een update.
Hallo Vlietberg,

Ik zie nu pas je opmerking, maar ik denk dat hier de oorzaak van het probleem in ligt.
Zoals hierboven beschreven, hebben we de ZTE H369A nodig omdat deze Sagemcom 4G modem FAST 4360 AIR van KPN zou ondersteunen. En deze gebruiken we dus inderdaad.

Is dit hetzelfde type dat jij ook gebruikt ?
Reputatie 7
Badge +27
We zijn helaas niet telefonisch te bereiken, Thielle. Maar als er informatie is die je liever niet openbaar wilt delen, dan kan je me een privébericht sturen. Ik zie ook nog geen gegevens in je profiel, als je die nog zou willen invullen? Die gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou, en ons moderators.
Maak je toevallig gebruik van Sneller Internet Buitengebied?

Bij mij heeft NAT loopback altijd gewerkt met de Experia V10 totdat we SIB (via Sagemcom 4G modem) gingen gebruiken. Sindsdien werkt NAT loopback niet meer.
Beste Erik,

Kan ik je morgen even bellen ?
Of is er een manier om je even te spreken ?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +27
Bijzondere situatie, Thielle. Ik moet zeggen dat ik ook niet weet wat er hier aan de hand is. Laten we inderdaad eens met de Experia Box aan de gang gaan. Wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt?
Vind ik ook. En gezien het even gewerkt heeft, denk ik toch dat er een probleem is met de router zelf...

Zouden we deze kunnen omwisselen ?
Reputatie 7
Vreemd.
KPN ZTE H220N.
Hiermee werkt alles perfect.
Reputatie 7
Welke type is de oude router dan?
Ook geprobeerd. Werkt nu ook niet meer.

Heeft dus even gewerkt, maar nu niets meer.
We hebben nu de oude router terug gezet.
Reputatie 7
Sluit de server een rechtstreeks op de Experia Box aan en herstart daarna de Experia Box.
Kan je nu de server via NAT loopback benaderen?
Een 24-poorts switch van netgear, type GS724TP.
Ik heb vervolgens geprobeerd om er een simpele 8-poorts switch tussen te zetten, maar dat werkt ook niet.

Vervolgens de 24-poorts switch eens ge-restart, en daarna werkte het niet meer via de Wifi ... noch via directe connectie op de router, noch via de switch. Begrijp er niets van !

Terug naar af dus ...
Zou het kunnen dat deze router een probleem heeft, en moet vervangen worden ?

Reageer