Sinds afgelopen week (vermoed donderdag 17-oktober-2019) werken mijn NAT rules niet meer. Ik heb een 8-tal NAT rules aangemaakt voor oa:
- VPN
- HomeAutomation
- sFTP stuk
Deze rules werkten altijd perfect tot afgelopen week ik ineens geen VPN meer kon maken. Verwachte dat mijn VPN uitgevallen was, maar deze draaide nog netjes. Na controle van de ExperiaBox zag ik dat de NAT rule was gewijzigd. De port stond nog wel goed, maar het IP waar de forward heen moet was “ineens” gewijzigd. Na het terugzetten ging alles weer 5 a 10min goed, maar na het opnieuw bekijken was “weer” alles ineens omgezet. Ook zag ik dat andere port forward rules aangepast waren en niet meer overeen kwamen met de IP adressen van de apparaten waar de dienst op draait.
Ik heb de Klantenservice gebeld maar zij zeggen letterlijk: “Werkt uw internet nog, dan kunnen wij NIETS betekenen”. Ik verwacht echter wel dat ik voor mijn glasvezel lijn 500/500 waar ik aardig wat geld neer tel een werkend modem/router krijg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.20 build190
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01