Beantwoord

Nat type moderate ps4

• 16 oktober 2016
  • 17 reacties
  • 3289 keer bekeken

Ik heb sinds een tijdje weer nat type moderate/nat type 2 op mijn ps4. normaal deed ik dan mijn poorten opnieuw openen en dmz voor de ps4 instellen, en dan meestal werd het open. Dat heb ik deze keer dus weer gedaan maar het blijft maar moderate, soms gaat het juist naar strict? Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Kan het komen doordat de afstand die de kabel(cat5e) moet afleggen voordat hij bij mijn ps4 te groot is? Er zitten ook een paar tussenstops onderweg.
Kan iemand me helpen 😉
icon

Beste antwoord door wjb 16 oktober 2016, 11:12

NAT type moderate is het hoogste dat haalbaar is voor gameconsoles die achter een router (zoals de Experia Box) geplaatst zijn. Dat sommige spellen NAT type "open" weergeven ligt aan het spel, het NAT type van het gameconsole zelf blijft echt maximaal "moderate" en dat werkt ook uitstekend.

Voor een PS4 maak je geen port-forwardings, je zet alleen UPnP aan op de Experia box.

Welke Experia Box heb je?
Wat bedoel je met tussenstops en als hier apparaten mee bedoeld worden, van welk merk en type zijn die?
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
NAT type moderate is het hoogste dat haalbaar is voor gameconsoles die achter een router (zoals de Experia Box) geplaatst zijn. Dat sommige spellen NAT type "open" weergeven ligt aan het spel, het NAT type van het gameconsole zelf blijft echt maximaal "moderate" en dat werkt ook uitstekend.

Voor een PS4 maak je geen port-forwardings, je zet alleen UPnP aan op de Experia box.

Wat bedoel je met tussenstops en als hier apparaten mee bedoeld worden, van welk merk en type zijn die?

Ik heb de Experia Box V10 als ik het goed heb, en met tussenstops bedoel ik, de kabel begint beneden bij de router, dan gaat hij helemaal naar zolder naar een hub, vanuit daar gaat hij naar mijn kamer met een verlengstukje. Ik heb trouwens het probleem bij Call of Duty omdat dat het enige is wat ik vaak speel, ik heb vaak connection interrupted en kan door moderate sommige vrienden niet joinen
Reputatie 7
Wat is het merk en type van die hub / switch?
Heb je geen port-forwardings op de V10 gedefinieerd voor de PS4?
Heb je UPnP aan staan?

Die verlengstukjes kunnen storen, maar dan zou je ook bij andere games problemen ondervinden. Met moderate moet je overigens zonder problemen met anderen kunnen joinen mits die andere ook NAT type moderate of open heeft.
En denk er om geen port-forwardings en UPnP aan!
Wat is het merk en type van die hub / switch?
Heb je geen port-forwardings op de V10 gedefinieerd voor de PS4?
Heb je UPnP aan staan?

Die verlengstukjes kunnen storen, maar dan zou je ook bij andere games problemen ondervinden. Met moderate moet je overigens zonder problemen met anderen kunnen joinen mits die andere ook NAT type moderate of open heeft.
En denk er om geen port-forwardings en UPnP aan!

Ik heb het probleem vooral bij Black Ops 3 omdat dat het enige is wat ik speel, ik heb upnp aan staan, heb geen poorten geopend.
Reputatie 7
En wat is nu het merk en type van die hub / switch?
En wat is nu het merk en type van die hub / switch? dat weet ik niet want hij zit achter de muur, ik kan proberen om hem te pakken
En wat is nu het merk en type van die hub / switch? de hub is een netgear gs208
Reputatie 7
Helder, dat is gelukkig geen ouderwetse hub maar een switch en dat wilde ik even weten.
Je gebruikt UPnP, hebt geen port-forwardings, dus alles staat goed.
Helder, dat is gelukkig geen ouderwetse hub maar een switch en dat wilde ik even weten.
raar dat ik alsnog moderate blijf hebben. het zal dan wel door al de tussenstops komen
Reputatie 7
raar dat ik alsnog moderate blijf hebben. het zal dan wel door al de tussenstops komen
Nee, daar hebben die tussenstops helemaal niets mee te maken. Zoals eerder gezegd is NAT type moderate volstrekt normaal en het hoogst haalbare voor een gameconsole achter een router.
Nee, daar hebben die tussenstops helemaal niets mee te maken. Zoals eerder gezegd is NAT type moderate volstrekt normaal en het hoogst haalbare voor een gameconsole achter een router.
maar soms had ik gewoon open als nat type of black ops 3, nu is dat niet meer haalbaar, en vaak gaat het van moderate naar strict als ik aan het spelen ben
Reputatie 7
maar soms had ik gewoon open als nat type of black ops 3, nu is dat niet meer haalbaar, en vaak gaat het van moderate naar strict als ik aan het spelen ben
En ik schreef ook al dat sommige spellen NAT type "open" aangeven maar de het maximum voor een gameconsole achter een router (ofwel natting device) nooit zal kunnen zijn dan "moderate".
Reputatie 3
Badge +3
Nat type moderate is niet het hoogst haalbaare ik heb gewoon open op de xbox one en Ps4 (de console zelf ) ligt helemaal aan de juiste instellingen op zowel console en modem (UPnP dhcp binding dns change ) als je het opgelost wilt stuur maar een privé bericht
Reputatie 7
Waarom plaats je die instellingen dan niet gewoon in dit topic, er zijn er velen meer die NAT open zouden willen hebben.
Reputatie 3
Badge +3
Ik zal straks even een tut schrijven met foto's maak een nieuw topic voor aan
Reputatie 7
Jammer dat je nog geen tijd gehad hebt voor die tutorial, ik denk dat een hoop mensen er heel vrolijk van worden als zij NAT type open op hun gameconsole zouden kunnen krijgen. Ik hoop dan ook dat jij binnenkort tijd kunt vinden voor die tutorial.
Reputatie 7
Badge +30
Nat type moderate is niet het hoogst haalbaare ik heb gewoon open op de xbox one en Ps4 (de console zelf ) ligt helemaal aan de juiste instellingen op zowel console en modem (UPnP dhcp binding dns change ) als je het opgelost wilt stuur maar een privé bericht
Waar zie jij die Open precies staan? Want veel spellen (en misschien ook de Xbox netwerkinstellingen) geven gewoon Open terug als de juiste poorten geforwarded zijn, of via UPnP geforwarded zijn.

Reageer