Beantwoord

NAT Type ps4.

• 6 december 2013
  • 12 reacties
  • 32634 keer bekeken

Ik heb sinds kort een ps4. Op mijn ps3 had ik altijd open NAT. Nu heb ik sinds kort een Experia box v8 en mijn nat type is Strict.. Ik heb de uPnP aangezet en alle poorten geforward die er zijn voor de ps4. Helaas heeft dit niet geholpen. De poorten kunnen niet opengezet worden omdat de firewall ze blokkeerd. Ik heb al contact op genomen met het expert team en ze hebben DMZ geprobeerd maar daardoor kon ik niet meer inloggen op het PSN.

Iemand enig idee?  

icon

Beste antwoord door wjb 6 december 2013, 18:41

Je hebt volkomen gelijk dat alles zou moeten werken, zowel draadloos als bedraad.

De V8 heeft echter problemen met UPnP, waardoor deze vlieger helaas niet op gaat.

De firewall blokkeert niets, dit is een vaak geopperde uitspraak, maar is niet correct. (Zie uitleg port-forwarding in het door mij aangehaalde topic.)

Ook de nieuwste router (de V9) heeft geen problemen me UPnP.

Als je mijn berichten leest op dit forum, dan zal je ook zien dat ik pleit voor het vervangen van de V8 door de V9, maar KPN lijkt hier (ondanks haar reclame uitingen) geen gehoor aan te willen geven.

De combinatie "reclame uitingen" en "problemen met online gamen" zijn voor mij niet te rijmen en zijn mijns inziens voldoende reden voor de ACM (Autoriteit Consument & Markt) om KPN op het matje te roepen.

Ik heb daar ook al een klacht liggen die door ACM in behandeling genomen is.

Ik hoop dat KPN aangaande deze "misleidende reclame" door ACM aangesproken zal worden.

Niet voor mij (ik heb geen gameconsole) maar voor al die duizenden die wel problemen gelijk de jouwe ondervinden.

Als jij het voor elkaar krijgt om een V9 bij KPN los te peuteren, dan zal je zien dat deze problemen tot het verleden behoren. KPN weet dat, maar weigert er iets aan te doen.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Beste KevinStappers, welkom op het forum.

Het openzetten van UPnP en forwarden van poorten is dubbel op.

UPnP zorgt er juist voor dat de poorten die nodig zijn geforward worden.

Het forwarden van poorten is het openzetten van de firewall.

Zo te lezen is jouw PS4 draadloos aangesloten op de V8. Dat gaat dus niet werken.

De oplossing kan je lezen in het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS".

Alternatief 1 zal het issue verhelpen.

Laat even weten of het gelukt is.

Waarom is het niet mogelijk dit zonder kabel te doen ?

Reputatie 7
Dat kan je allemaal nalezen in het aangehaalde topic.

In het kort komt het er op neer dat UPnP niet goed werkt op een Experia Box V8 en de gameconsole dus als DMZ Host gedefinieerd moet worden.

Een DMZ Host moet bedraad aangesloten worden om überhaupt te functioneren. 

Dit heb je zelf al ervaren, immers je kon niet inloggen op PSN toen jouw PS4 als DMZ ingesteld was.

Dat een DMZ Host bedraad moet worden aangesloten geldt niet alleen voor de Experia Boxen, maar voor vele routers.

Dat is dan wel zeer jammer want nu komen er weer onnodige kosten aan. Alles moet gewoon werken zowel draadloos als bedraad. Dit is zeer jammer. 

Is er geen manier om de uPnP te maken? Of iets waardoor de firewall dit niet blokkeerd. 

Want mijn oude modem had er geen problemen mee en had NAT gewoon open staan terwijl die ook draadloos is. Waarom kunnen nieuwere modems dit dan niet. 

Misschien toch maar weer overstappen naar ziggo . Dat gekut met glasvezel heletijd. al 100x gebeld. maarja bedankt voor de info .

Reputatie 7
Je hebt volkomen gelijk dat alles zou moeten werken, zowel draadloos als bedraad.

De V8 heeft echter problemen met UPnP, waardoor deze vlieger helaas niet op gaat.

De firewall blokkeert niets, dit is een vaak geopperde uitspraak, maar is niet correct. (Zie uitleg port-forwarding in het door mij aangehaalde topic.)

Ook de nieuwste router (de V9) heeft geen problemen me UPnP.

Als je mijn berichten leest op dit forum, dan zal je ook zien dat ik pleit voor het vervangen van de V8 door de V9, maar KPN lijkt hier (ondanks haar reclame uitingen) geen gehoor aan te willen geven.

De combinatie "reclame uitingen" en "problemen met online gamen" zijn voor mij niet te rijmen en zijn mijns inziens voldoende reden voor de ACM (Autoriteit Consument & Markt) om KPN op het matje te roepen.

Ik heb daar ook al een klacht liggen die door ACM in behandeling genomen is.

Ik hoop dat KPN aangaande deze "misleidende reclame" door ACM aangesproken zal worden.

Niet voor mij (ik heb geen gameconsole) maar voor al die duizenden die wel problemen gelijk de jouwe ondervinden.

Als jij het voor elkaar krijgt om een V9 bij KPN los te peuteren, dan zal je zien dat deze problemen tot het verleden behoren. KPN weet dat, maar weigert er iets aan te doen.

Bedankt! ik ga dit zeker proberen en hoop dat het probleem erna opgelost is.

k heb sinds kort een ps4. Op mijn ps3 had ik altijd een open nat-type maar mijn nat type is nu Strict. Is er iemand die mij misschien kan helpen met het open zetten van mijn nat-type

Alvast bedankt , jroberrt
Reputatie 7
Hoi goose078,

Heb je jouw PS4 al een keer bedraad aangesloten op de manier zoals beschreven in het topic Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS?

Mocht dat niet werken, dan zijn er drie alternatieven:

1) Een V9 aanvragen (is lastig, maar als je de "juiste" medewerker te spreken krijgt dan lukt het soms.)

2) Wachten op de firmware update voor de V8, waarvan ik vandaag op het forum gelezen heb dat deze vanaf 24 februari gefaseerd uitgerold gaat worden. (En dan maar hopen dat dt issue ook door die update verholpen wordt.)

3) Alternatief 2 van het door mij aangehaalde topic realiseren. 

Beste wjb mijn ps4 is al vanaf het begin met de kabel aangesloten net zoals mijn ps3
Reputatie 7
Hoi goose078,

En ook als DMZ Host met een IP adres verkregen van de DHCP server neem ik aan.

Ik heb verschillende berichten ontvangen, waarbij de ene keurig NAT moderate krijgt na het aansluiten van een PS4 zoals beschrevrn in het door mij aangehaalde topic, terwijl anderen toch NAT strict houden met een PS4, terwijl een PS3 wel gewoon NAT moderate geeft.

Als de PS4 bedraad is aangesloten, een IP adres van de DHCP server heeft gekregen en dit IP adres ingesteld is als DMZ Host en je hebt nog steeds NAT strict, dan zal je helaas toch echt een V9 moeten bemachtigen of Alternatief 2 uit het aangehaalde topic moeten realiseren.

Gat het ook lukken met een Devolo, ipv bedraad ?

Reputatie 7
Devolo is ook bedraad.

Reageer