Beantwoord

NAT type ps4

• 5 november 2014
  • 13 reacties
  • 18561 keer bekeken

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.

Ik heb namelijk nat-type 2 op m'n PS4, dit betekent dat ik moeilijk sessies kan vinden en problemen ondervindt met online games.

Ik heb al van alles geprobeerd.

Alle forums zijn doorgespit en uitgevoerd.

Ik bezit over een Arcadyan VGV7519 (ook wel de Experiabox V8).

Wat ik allemaal heb gedaan is het volgende:

- DMZ functie aanzetten voor het IP adres van me PS4 (192.168.2.9)

- UpNp aanzetten

- Poorten opgezet zoals de op www.portforwarding.com vermeldt staan voor de PS4.

- PS4 een Static DHCP gegeven.

Dit was het wel een beetje.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Stijn

icon

Beste antwoord door SupaYoshi 5 november 2014, 17:19

Beste Stijn,

😉 Ja je zou zeggen van niet maar niets is minder waar, KPN draait namelijk een andere firmware als Telfort.

KPN heeft destijds de bug met DMZ en UPnP netjes opgelost in de Experiabox V8 😉 Deze draait nu onder de huidige firmware: 02.00.132v4.

EDIT! Ik heb even opgezocht ik las het verkeerd, ik las een 3 i.p.v. een 2. Een NAT type 2 dat is prima 😉 Lees even de FAQ van Sony Playstation Network na hiervoor,

How to Change Your NAT Type on PS4 and PS3 (Google eerste resultaat) en anders:

http://www.playstationing.com/ps4/how-to-change-your-nat-type-on-ps4-and-ps3/839

• NAT Type 1 (Open) – You are either NOT behind a router/firewall OR you have already DMZ enabled. You shouldn’t run into any issues whilst gaming, but this may cause security issues.
  • NAT Type 2 (Moderate) -Your PS3/PS4 is connected properly and you shouldn’t run into any issues.
  • NAT Type 3 (Strict) – You may be able to connect to the PSN and perform downloads/updates other functions may not work as intended.
Dat wil zeggen dat je nu zonder problemen kunt gamen 😉 Nat type 1 krijg je niet omdat de DMZ functie niet juist werkt op deze firmware. Dat heeft KPN wel opgelost destijds. Er zou geen technisch verschil moeten zijn tussen NAT type 2 en 1 trouwens dus geen zorgen.

Jij draait op 02.00.132v2W4. Dat is toch anders, 😉 En vandaar dat jij problemen ondervindt,

Wil je dit topic even nalezen:

https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/gta-online-telfort-configuratie-voor-ps3-xbox-360-37602

Dit is een werkende configuratie voor de PS3 en zou ook identiek voor de PS4 moeten zijn.

Belangrijk: Het handmatig instellen van de PS4 DMS servers op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 is aan te bevelen.

Mocht het hierna nog niet werken, dan zou ik contact opnemen met Telfort en vragen om een Zyxel modem. Deze werken beter i.v.m. DMZ en UPnP.

Echter probeer dit nog even!

Note: Dit is trouwens een KPN Forum, en Telfort heeft zijn eigen forum voor issues met Telfort op https://forum.telfort.nl/

Daar kun je beter je vraag stellen als je nog steeds problemen hebt straks.

- Post duidelijke screenshots.

- Ook een screenshot van je DHCP leases met PS4 MAC adres erbij. (Niet alleen de Static routing tabel)

- Leg je vraag duidelijk neer en link naar handleidingen wat je al hebt geprobeerd.

Succes!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Badge
Hoi Stijntje,

Zou je:

- alle portforwards willen verwijderen die je nu hebt ingevoerd in je Experiabox V8

- UPnP aan willen laten en de PS4 een Static IP adres willen geven.

En hierna de DMZ functie naar het statische adres doorverwijzen van je PS4?

Dankjewel 🙂 Graag screenshots toevoegen van hoe je portforwarding eruit ziet, je statische adres van PS4, en je DMZ rule..

Komt vast goed, 😉 V8 is een prima ding.

Verder nog even dit om dingen uit te sluiten,

- Heb je nog een extra router achter de Experiabox hangen? Zo ja, leg even uit hoe je die aangesloten hebt.

- Heb je de PS4 met WiFi verbonden of bedraad? (maakt niet veel uit voor jou probleem) , maar is de PS4 direct op de Experiabox aangesloten, via dan wel Wifi of met een draad?

Thanks

Dankje voor je reactie,

Ik heb het volgende gedaan:

- Alle poorten verwijderd die ik had toegewezen aan mijn PS4.

- UPnP weer aangezet

- Me PS4 een static Ip adres gegeven (192.168.2.9)

- DMZ functie verwezen naar dit IP adres en aangevinkt.

Ik heb hiernaast geen andere router staan. En me PS4 is rechtstreeks via WiFi verbonden met de router.

Een screenshot van de portforwarding heeft geen zin, want ik heb naast de verwijderde poorten geen andere poorten openstaan.

Hier de screenshots van de static ip adres, en de DMZ:

https://

Reputatie 2
Badge
Heb je na dit gedaan te hebben, de PS4 NAT type opnieuw gecheckt? Als je hem zo hebt staan zou hij goed moeten zijn eigenlijk, )

En zou je anders even de Firmware versie, helemaal rechtsonder kunnen plakken hier?

PS: Je hebt een blauwe interface van de Experiabox, heb je toevallig Telfort i.p.v. KPN? Want alleen Telfort heeft de blauwe interface.

Bedankt voor je reactie,

fiireware versie; Firmware Version:02.00.132v2W4

En ik heb inderdaad Telfort, maar dat zou niks uit moeten maken toch?

Nog steeds nat-type 2..

mvg,

Stijn

Reputatie 2
Badge
Beste Stijn,

😉 Ja je zou zeggen van niet maar niets is minder waar, KPN draait namelijk een andere firmware als Telfort.

KPN heeft destijds de bug met DMZ en UPnP netjes opgelost in de Experiabox V8 😉 Deze draait nu onder de huidige firmware: 02.00.132v4.

EDIT! Ik heb even opgezocht ik las het verkeerd, ik las een 3 i.p.v. een 2. Een NAT type 2 dat is prima 😉 Lees even de FAQ van Sony Playstation Network na hiervoor,

How to Change Your NAT Type on PS4 and PS3 (Google eerste resultaat) en anders:

http://www.playstationing.com/ps4/how-to-change-your-nat-type-on-ps4-and-ps3/839

• NAT Type 1 (Open) – You are either NOT behind a router/firewall OR you have already DMZ enabled. You shouldn’t run into any issues whilst gaming, but this may cause security issues.
  • NAT Type 2 (Moderate) -Your PS3/PS4 is connected properly and you shouldn’t run into any issues.
  • NAT Type 3 (Strict) – You may be able to connect to the PSN and perform downloads/updates other functions may not work as intended.
Dat wil zeggen dat je nu zonder problemen kunt gamen 😉 Nat type 1 krijg je niet omdat de DMZ functie niet juist werkt op deze firmware. Dat heeft KPN wel opgelost destijds. Er zou geen technisch verschil moeten zijn tussen NAT type 2 en 1 trouwens dus geen zorgen.

Jij draait op 02.00.132v2W4. Dat is toch anders, 😉 En vandaar dat jij problemen ondervindt,

Wil je dit topic even nalezen:

https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/gta-online-telfort-configuratie-voor-ps3-xbox-360-37602

Dit is een werkende configuratie voor de PS3 en zou ook identiek voor de PS4 moeten zijn.

Belangrijk: Het handmatig instellen van de PS4 DMS servers op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 is aan te bevelen.

Mocht het hierna nog niet werken, dan zou ik contact opnemen met Telfort en vragen om een Zyxel modem. Deze werken beter i.v.m. DMZ en UPnP.

Echter probeer dit nog even!

Note: Dit is trouwens een KPN Forum, en Telfort heeft zijn eigen forum voor issues met Telfort op https://forum.telfort.nl/

Daar kun je beter je vraag stellen als je nog steeds problemen hebt straks.

- Post duidelijke screenshots.

- Ook een screenshot van je DHCP leases met PS4 MAC adres erbij. (Niet alleen de Static routing tabel)

- Leg je vraag duidelijk neer en link naar handleidingen wat je al hebt geprobeerd.

Succes!

Reputatie 7
Daarbij komt dat het als DMZ Host definiëren van een via wifi aangesloten apparaat geen zin heeft.

Een DMZ Host moet altijd bedraad aangesloten zijn om als DMZ Host dienst te doen.

Verwijder de PS4 dus als DMZ Host en zorg er voor dat uPnP aan staat.

NAT type 2 is achter een NAT device (jouw router) inderdaad het hoogst haalbare.

Reputatie 3
Badge
Nat 1 is toch juist als er via utp kabel verbonden wordt?

Reputatie 7
NAT type 1 betekent dat er geen natting device tussen de PS4 en de server aanwezig is.

Dat gaat dus alleen lukken als:

1. De PS4 direkt op het Internet is aangesloten (zonder de Experia Box daartussen).
  2. De Experia Box in bridge mode gezet kan worden en de PS4 de Internet pppoe login verzorgt.
  3. We over zijn naar IPv6.
Geen van de drie is op korte termijn een reëele optie en derhalve is NAT type 2 het hoogst haalbare.

Reputatie 3
Badge
Ach so, dank u voor de uitleg.

Maar inderdaad, wat je zegt, dat gaat op het moment niet met de huidige configuraties bij KPN.

ik heb het zelfde probleem maar DMZ schijnt niet Save te zijn.
Is er ook een ander manier om DMZ niet te hoeven gebruiken?
Reputatie 7
Badge +30
UPnP
UPnP

Die heb ik aan en nog heb ik NAT Type 3.
met DMZ heb ik wel 2. maar wil voor mijn en andere veiligheid de DMZ niet gebruiken

Wat ik wel kan doen is DMZ aan zetten tijdens het gamen en er buiten uit zetten
of maakt dat dan niet veel verschil kwa Beveiliging
Reputatie 7
Badge +30
UPnP plus een DHCP Binding en geen handmatige forwardings + geen DMZ moet werken. Het kan wel een herstart van je PS4 vereisen.

Reageer