Beantwoord

Nat type PS4 schommelingen

• 17 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 811 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik merk dat wanneer ik Call of Duty speel (maakt niet uit welke subtitel van de game) op de PS4, ik geregeld het nat type STRICT krijg wat normaal moderated is. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kan niet verbinden met vrienden.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Ik heb de PS4 op de Xperiabox v10 aangesloten gehad zonder succes. blijft schommelen tussen MODERATED en STRICT. Ook wanneer er een switch tussen zit of een devolostekker. Ik heb ook mijn PS4 een static IP gegeven en UPNP staat aan) Volgens Activision, de uitgever van het spel moest ik de volgende poorten open zetten (de poorten 3478-3480 en 3478-3479 kan ik niet invoeren op de V10):

TCP: 80, 443, 3074, 3478-3480
UDP: 3074, 3478-3479

Volgens port checkers staan deze porten ook niet open (ookal heb ik de router opnieuw opgestart)
Vervolgens heb ik een eigen router aan het netwerk toegevoegd die op zich zelf IP's uitdeelt maar ook daar blijven de problemen. Ook daar gewerkt met static IP en de boven staande poorten open gezet zonder succes. Activision kon hier ook niks mee en hebben het geprobeerd door een gamerouter op te sturen maar dit heeft ook geen effect. Ik hoop dat hier iemand nog ideeën heeft. Ik heb nog wel iets zitten lezen over je 2de router achter je xperiabox zetten door het veranderen van je WAN IP adres ofzoiets, maar WAN kan je niet zelf veranderen neem ik aan. Wat ik verder gelezen heb kom ik tot op heden geen wijs uit.
icon

Beste antwoord door Jorrit 19 augustus 2018, 13:03

Je kan proberen om de DNS van Google te gebruiken op je PS4. Bij 'Network' in het instellingen-menu van je PS4 moet je de verbinding op 'aangepast/custom' zetten bij 'Set Up Internet Connection'. Dan kom je vanzelf langs de optie om een DNS in te stellen. Kies 8.8.8.8 als primaire server en 8.8.4.4 als je secondaire. Het kan ook helpen om je MTU Size op 1473 te zetten.
Met de juiste poorten open op het modem zou je niet meer een strict NAT-type mogen krijgen. Wil je screenshot sturen van de portforward instellingen op je modem? Dan kijk ik met je mee of dat goed gaat. Kijk verder op deze pagina voor hulp en informatie over portforwarding. Mogelijk kan je op deze pagina nog meer tips vinden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Hoi Randy,

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Dit loste ik op door bij de instellingen van de PS4 het netwerk te testen. Dan log je uit en in van PSN volgens mij, dit deed ik vaak nadat ik mijn PS4 had opgestart. Misschien kan je hier iets mee.

Groet
Hoi Randy,

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Dit loste ik op door bij de instellingen van de PS4 het netwerk te testen. Dan log je uit en in van PSN volgens mij, dit deed ik vaak nadat ik mijn PS4 had opgestart. Misschien kan je hier iets mee.

Groet

@DvZijll
Dit is meer een tussen oplossing. Ik zoek echt een oplossing zodat ik nergens meer naar hoef te kijken. Momenteel moet ik elke keer mijn router opnieuw opstarten wanneer ik denk dat de game strict aan geeft of dit ook echt aan geeft (vaak staat er moderated maar wanneer ik de game opnieuw opstart zegt hij strict). Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken
Reputatie 4
Badge +6
Je kan proberen om de DNS van Google te gebruiken op je PS4. Bij 'Network' in het instellingen-menu van je PS4 moet je de verbinding op 'aangepast/custom' zetten bij 'Set Up Internet Connection'. Dan kom je vanzelf langs de optie om een DNS in te stellen. Kies 8.8.8.8 als primaire server en 8.8.4.4 als je secondaire. Het kan ook helpen om je MTU Size op 1473 te zetten.
Met de juiste poorten open op het modem zou je niet meer een strict NAT-type mogen krijgen. Wil je screenshot sturen van de portforward instellingen op je modem? Dan kijk ik met je mee of dat goed gaat. Kijk verder op deze pagina voor hulp en informatie over portforwarding. Mogelijk kan je op deze pagina nog meer tips vinden.
Reputatie 7
Badge +30
Ach, geprobeerd een gamerouter op te sturen... Geeft direct hun denkvermogen aan. Als helemaal i.c.m. de opmerking over de poorten. Het grootste deel zijn namelijk uitgaande poorten, en die worden bij consumentennetwerken praktisch nooit geblokkeerd.

Volgensmij, moet je t probleem heel ergens zoeken als t soms wel werkt, gebruik je gewoon UPnP en zie je de mappings daar ook staan? En blijven die daar correct staan of gaan die weg?

Reageer