Vraag

Nat type wijzigen naar OPEN

  • 7 May 2021
  • 5 reacties
  • 5474 keer bekeken

Goedemiddag,

ik heb een vraag over online gaming.

Bij call of duty warzone heb ik bij nat type Moderate staan en zou dit graag op Open willen hebben. UpNp heb ik al open gezet in de modem maar het is niet veranderd. Wat zou ik kunnen doen om hem op open te krijgen.

mvg M Konemann.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marvin19900, welkom hier. 

Die vraag heb ik vaker voorbij zien komen. Nat Type Open zal je niet krijgen met de Experia Box. Dan zou je toch echt een eigen router moeten aansluiten met meer mogelijkheden. Maar Nat Type 2, dus MODERATE zou genoeg moeten zijn om gewoon goed te kunnen gamen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet het niet zeker, maar nat type "open" kan volgens mij alleen als je de pc rechtstreeks op het glasvezelmodem aansluit. Zonder dat er iets tussen zit. Dat houd dan dus ook in dat je alleen die pc kunt gebruiken om te internetten. Alle andere apparaten in huis hebben dan geen internet. 

Reputatie 7

Ik weet het niet zeker, maar nat type "open" kan volgens mij alleen als je de pc rechtstreeks op het glasvezelmodem aansluit. Zonder dat er iets tussen zit.

Voor NAT type "open" mag er inderdaad geen natting device (zoals een router) tussen het gameconsole en Internet zitten. Sommige games tonen echter het NAT type als "open" zodra alle communicatie methoden lukken. Gameconsoles werken veelal met UPnP om alle benodigde poorten te openen en als je UPnP op de router aan hebt staan dan zou dat voldoende moeten zijn om probleemloos te gamen.

Apart weet niet welke gameconsole je gebruikt ik zelf de Xbox series x en mijn nat is open 

gebruik een experiabox en upnp staat aan 

en heb dus gewoon nat open heb al een paar jaar geen problemen ondervonden met Xbox experiabox v10 en box 12 altijd Nat open gehad 

Dus het is wel degelijk mogelijk met de experiabox 

TIP heb je indien je Xbox gebruikt toen je upnp aangezet hebt beide apparaten zowel modem als Xbox herstart ?

 

Aanvulling als je PlayStation hebt mijn ervaring met PlayStation is inderdaad met de experiabox en upnp ingeschakeld vaak moderate dit kan je wel open krijgen met DMZ MODE maar denk niet dat je dit graag wilt inverband beveiliging

al zullen er veel zeggen upnp is ook niet veilig maar ik doe dit al jaren en nooit problemen gehad upnp is dan ook niet zo schadelijk als DMZ 

You don’t need to turn on upnp which can actually raise your latency for gaming. Just find you console add some manual port forwarding rules that will work just for that IP Address (Which is a bit safer also).

https://www.windowscentral.com/xbox-one-port-forwarding

Guide works for Xbox. Not sure if you need the same ports for PlayStation.Â