Beantwoord

Nefit Easy

  • 18 October 2019
  • 10 reacties
  • 1342 keer bekeken

Beste,

 

Sinds een paar dagen heeft mijn Nefit Easy themostaat geen verbinding meer met de Nefit servers. Ik kan dus niet meer met de Nefit app op mijn telefoon de themostaat bedienen.

Hij heeft wel verbinding met de ketel en ook met mijn kpn router (experia v10)

Ik heb geen wijzigingen in de router doorgevoerd. De Nefit Easy heeft een IP adres, is ook te zien in de router.

Ik heb de Nefit Easy al meerdere keren gereset, zelfs laten verbinden met een ander wifi punt in mijn netwerk. Dit heeft het probleem niet opgelost.

Ik las wel dat er sinds een paar dagen een update in de router gekomen is en deze staat ook in mijn router.

Hoe kan ik dit oplossen.

 

Mvg,

Marco Kroes

icon

Beste antwoord door MKroes 29 October 2019, 16:54

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @MKroes , wat zegt de helpdesk van Nefit?

Geen idee, de vraag staat nog bij hen uit.

Reputatie 7
Badge +28

 Hoi Marco, sorry voor de late reactie. De V10 heeft inderdaad recent een update gekregen: https://forum.kpn.com/internet-9/nieuwe-firmware-v10-t03-7-481249#post83502

Voor WiFi is er niet veel veranderd. Bandsteering is een optie die is toegevoegd maar die staat standaard uit. Heb je al een terugkoppeling gekregen van Nefit? Kun je anders de Experia Box eens een fabrieksreset geven? Ik ben benieuwd of het daarna wel lukt verbinding te maken.

Ik heb inderdaad bericht gehad van Nefit. Dat was de standaard reactie of dit een dat, zus en zo wel goed staat. Ik heb alleen de Nefit Easy nu een vast IP gegeven en poort forwarding naar dat IP gezet.

Dit heeft ook niet geholpen. Ik heb ook nooit problemen gehad met mijn thermostaat. Dit is pas sinds vorige week.

Ik ben niet zo van het terug zetten naar fabrieksinstellingen. Ik raak dan alle door mij gemaakte instellingen kwijt, aangezien ik nergens kan terugvinden hoe ik de instellingen kan backuppen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik ga vragen of we (in ieder geval als test) de firmware kunnen downgraden. De modeminstellingen horen behouden te blijven bij een downgrade maar het is geen garantie. Vervelend genoeg is er inderdaad geen backup te maken. Misschien even wat screenshots maken van de belangrijkste instellingen.

Als je dat risico liever niet loopt ben ik benieuwd of het gast WiFi-netwerk wel werkt. Op de modempagina kun je dat inschakelen via WiFi > Gastaccount WiFi. Dat is geen oplossing maar misschien een goede workaround. Als je dat kunt testen ben ik benieuwd naar de uitkomst. Als je liever wil testen met de vorige firmware, kun je dan jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Bedankt.

Ik ga hier as zaterdagavond naar kijken, tot die tijd heb ik er helaas geen tijd voor.

Badge +12

Ik heb inderdaad bericht gehad van Nefit. Dat was de standaard reactie of dit een dat, zus en zo wel goed staat. Ik heb alleen de Nefit Easy nu een vast IP gegeven en poort forwarding naar dat IP gezet.

Dit heeft ook niet geholpen. Ik heb ook nooit problemen gehad met mijn thermostaat. Dit is pas sinds vorige week.

Ik ben niet zo van het terug zetten naar fabrieksinstellingen. Ik raak dan alle door mij gemaakte instellingen kwijt, aangezien ik nergens kan terugvinden hoe ik de instellingen kan backuppen.

 

Ik heb ook een Nefit Easy. Weliswaar met een Fritz!Box 7590 maar dat staat er los van. Ook ik heb gisteren en eergisteren het probleem gehad dat er geen verbinding was met internet (de servers van Nefit/Bosch). Het probleem ligt/lag daar. Gisterenavond pakte hij hem weer op. De servers liggen er nogal eens uit. Het moet dus vanzelf goed komen (mocht dat al niet zo zijn). 

Reputatie 7
Badge +28

Dank @Edwin_Merks! Dan ben ik benieuwd of het probleem zich nog voordoet. Hoe staat het er voor @MKroes?

Ik heb tot nu toe nog nooit last gehad van hun servers of dat ik geen verbinding had. De verbinding is ook nog niet hersteld.

 

Ik heb nu wel de KPN router naar fabrieksinstellingen teruggezet en dit heeft geholpen. De Nefit Easy heeft weer verbinding mijn zijn server en ik kan hem weer bedienen. Het probleem lag dus niet bij de Nefit server, maar zat in mijn router. Waarschijnlijk als resultaat van de firmware update.

Reputatie 7
Badge +28

Lijkt er inderdaad op, vervelend dit! Ik geef het door aan de modemontwikkelaars. Bedankt voor je terugkoppeling, hopelijk helpen we hier ook eventuele andere klanten mee.

Reageer