Beantwoord

nefit easy v10 geen ip

• 22 december 2015
  • 5 reacties
  • 2484 keer bekeken

Er wordt geen ip toegewezen aan mn Nefit Easy thermostaat, hierover contact gehad met de service desk van Nefit en hier onder de voorgestelde oplossing;

hierbij verzend ik u de instellingen voor de router.

-Wi Fi kanaal instellen op minst gebruikt kanaal
tussen 1-11 (scannen met gratis apps als Wi Fi
Analyser). Let op! Easy kent 12 en 13 niet!
-Hotspots deactiveren
-DHCP inschakelen
-WPA2/PSK wachtwoordencryptie selecteren
-SSID zichtbaar maken
-802.11 b/9/n mixed modus selecteren op 2.4gHz

OPTIONEEL BIJ VERBINDINGSPROBLEMEN

-MAC-adres als vertrouwd apparaten toevoegen in
de router
-Poort 5222 en 5223 open zetten
-Router terugzetten naar fabrieksinstellingen

Nu heb ik alle stappen doorgelopen maar helaas het zelfde resultaat, DHCP error of ip error.

Nu weet ik niet of ik de instellingen juist heb ingevoerd mbt tot poort 5222 en 5223.
Kunt u mij vertellen hoe ik deze instellingen juist invoer op de experia V10

Mvg Bart
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 22 december 2015, 20:35

Hoi,

Laten we boven aan beginnen:
- Log in op de Experiabox: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#01
- Kijk welk kanaal de Experiabox nu gebruikt, en indien dit 12 of 13 is, verander deze naar een andere: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#06

Kunt u terugkoppelen of de Experiabox deze kanalen gebruikte, en zo ja of het veranderen effect heeft gehad?

Robin
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Laten we boven aan beginnen:
- Log in op de Experiabox: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#01
- Kijk welk kanaal de Experiabox nu gebruikt, en indien dit 12 of 13 is, verander deze naar een andere: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#06

Kunt u terugkoppelen of de Experiabox deze kanalen gebruikte, en zo ja of het veranderen effect heeft gehad?

Robin
Reputatie 5
Badge +11
Hallo http://forum.kpn.com/t5/Internet/nefit-easy-v10-geen-ip/m-p/384034#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(214, 214, 214);, welkom op het forum van KPN!

Heb je het advies van Robin ook geprobeerd? Ik ben benieuwd of het is gelukt om de Nefit Easy thermostaat te verbinden.

Groeten,

Tim

BartBeen schreef op 22 dec '15 om 20:30u
Er wordt geen ip toegewezen aan mn Nefit Easy thermostaat, hierover contact gehad met de service desk van Nefit en hier onder de voorgestelde oplossing;

-Hotspots deactiveren
-DHCP inschakelen
-SSID zichtbaar maken

de router

Nu heb ik alle stappen doorgelopen maar helaas het zelfde resultaat, DHCP error of ip error.

Nu weet ik niet of ik de instellingen juist heb ingevoerd mbt tot poort 5222 en 5223.

Mvg Bart 
Bart,

mogelijk is niet de Nefit Easy maar de krakkemikkige software van de Experia V10 oorzaak van de problemen. Omdat ik ook nog een Nefit Easy krijg deze week, vrees ik het ergste.

Dit naar aanleiding van de eerdere klacht over de vastlopers bij IP-uitgifte bij de V1 van de Experia V10. Betere software, V2 is beloofd, maar ik zie nog niets.

Groeten,

Herman

Reputatie 7
h_boo72002 schreef op 7 mei '16 om 11:32u
BartBeen schreef op 22 dec '15 om 20:30uEr wordt geen ip toegewezen aan mn Nefit Easy thermostaat, hierover contact gehad met de service desk van Nefit en hier onder de voorgestelde oplossing;

-Hotspots deactiveren
-DHCP inschakelen
-SSID zichtbaar maken

de router

Mvg Bart Bart,

mogelijk is niet de Nefit Easy maar de krakkemikkige software van de Experia V10 oorzaak van de problemen. Omdat ik ook nog een Nefit Easy krijg deze week, vrees ik het ergste.

Dit naar aanleiding van de eerdere klacht over de vastlopers bij IP-uitgifte bij de V1 van de Experia V10. Betere software, V2 is beloofd, maar ik zie nog niets.

Groeten,

Herman

Als jij jouw V10 een factory reset geeft, dan zal versie V1.01.00T02.7v2 van de firmware op jouw V10 geplaatst worden. Als je jouw V10 geen factory reset wilt geven, dan zal je nog even geduld moeten hebben, de firmware wordt binnenkort vanzelf geplaatst.

wjb schreef op 7 mei '16 om 11:44u
h_boo72002 schreef op 7 mei '16 om 11:32uBartBeen schreef op 22 dec '15 om 20:30uEr wordt geen ip toegewezen aan mn Nefit Easy thermostaat, hierover contact gehad met de service desk van Nefit en hier onder de voorgestelde oplossing;

-Hotspots deactiveren
-DHCP inschakelen
-SSID zichtbaar maken

de router

Mvg Bart Bart,

Groeten,

Herman

Als jij jouw V10 een factory reset geeft, dan zal versie V1.01.00T02.7v2 van de firmware op jouw V10 geplaatst worden. Als je jouw V10 geen factory reset wilt geven, dan zal je nog even geduld moeten hebben, de firmware wordt binnenkort vanzelf geplaatst.

V1.01.00T02.7v2 is binnen na een factory reset. Maar ik zie weinig verschil, hopelijk bied V2 een betere en uitgebreidere software.

Mvrgr,

Herman

Reageer