Beantwoord

Netflix en Casten doen het niet zodra de wifiversterker aangesloten is.

  • 1 January 2019
  • 5 reacties
  • 779 keer bekeken

Vanwege slecht internet op zolder hebben wij 2 wifiversterkers toegestuurd gekregen. Nadat deze zijn aangesloten is de wifi daadwerkelijk verbeterd door heel het huis.
Echter start Netflix niet op (blijft laden / zoeken) en is casten van mobiel naar tv (Sony smart tv) niet meer mogelijk.
Zodra de wifiversterker er tussenuit is en de tv dus direct wifi krijgt van de router is er geen vuiltje aan de lucht met Netflix en Casten. Alleen is het internet op zolder dus weer ruk. Wat gaat er mis?
icon

Beste antwoord door Frank Bulten 3 January 2019, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Frank, welkom op het forum. Zo te lezen cast jij via je Smart tv en niet via een Chromecast? Zou je nadat de versterkers zijn aangesloten zowel op je televisie als op je mobiele telefoon opnieuw de WiFi verbinding in willen stellen? Dus helemaal verwijderen/vergeten en opnieuw aanmelden.
Beste Alex,

Ik ken de verschillen binnen het casten niet. Ik klik zoals bij YouTube op het cast icoontje bovenin mijn mobiel en selecteer dan onze tv om daar op af te spelen. Na het aansluiten van de wifiversterkers ontbreekt dat icoontje op mijn mobiel.
Echter!! Je tip om bij beide de wifi opnieuw aan te melden door ze te verwijderen en opnieuw in te voeren heeft vooralsnog geholpen! Casten werkt en ook Netflix start gewoon op en geeft alles weer. Beetje jammer dat ik daar dinsdagavond 3 kwartier voor aan de telefoon gehangen heb en degene van kpn me niet bij zoiets simpels als dit qua oplossing helpen kon.
Nogmaals, vooralsnog werkt het. Te vroeg juichen zou alleen ook jammer zijn, dus ik kijk het nog even aan. Bedankt in ieder geval voor dit moment. Laat over een tijdje wel weten of nog problemen opgetreden zijn. Thanks!
Reputatie 7
Badge +24
Oeii, dan is inderdaad zonde van de tijd. Zoals ik het lees kwam het doordat je tv en telefoon niet op hetzelfde WiFi netwerk zaten en nu dus na opnieuw koppelen wel. We wachten het rustig af. Graag gedaan uiteraard.
Dag Alex,

Ondervindt helaas al weer een hele tijd hetzelfde euvel als voorheen. Zelfs het vergeten van het netwerk en opnieuw opslaan, wat destijds hielp, heeft geen zin meer. Versterker er tussenuit halen en ik kan gewoon casten. Wat een k*tproduct als je het mij vraagt. Zijn er andere oplossingen?

Met vriendelijke groet,

Frank
Reputatie 7
Badge +24
Hi Frank.

Het laatste wat je nog kunt proberen is om de 2.4 Ghz en 5 Ghz netwerken van elkaar te scheiden, dit kost iets meer moeite. Dit doe je door in te loggen in de versterker zelf. Standaard is dit door naar 192.168.2.150 te gaan in je browser wanneer je verbonden bent met de Experia WiFi, dit is het standaard adres. Als dit bij jou anders kun je in je Experiabox kijken welk IP adres dan wel is toegewezen. Op de Experiabox log je in via http://192.168.2.254/.

Als je in bent gelogd in de Experia WiFi kun je de 2.4 en 5 Ghz netwerken een andere naam geven onder SSID. Vergeet niet om het op te slaan. Maak dan opnieuw verbinding met de tv en telefoon. Probeer eerst de 2,4 versie. Kan zijn dat je televisie niet goed omgaat met de 5 Ghz of de combinatie met de 2.4.

Zie ook dit topic, daar wordt de V10 als voorbeeld genomen in combinatie met de Experia WiFi.