Netflix is traag

• 11 februari 2015
  • 3 reacties
  • 2154 keer bekeken

Beste,

Sinds eind november beschik in thuis over Netflix in combinatie met een Chromecast waar ik erg over te spreken ben. Echter werkt het sinds ongeveer 2 weken niet meer naar behoren. Het streamen vanaf Netflix gaat enorm traag, ik krijg lage kwaliteit beeld en vaak moet er opnieuw gebufferd worden.

Op onderzoek gegaan wat er eventueel aan de hand kan zijn en ik kan in ieder geval het volgende melden:

- Ik heb een KPN alles-in-1 Standaard pakket (dus tot 50mbit/s)

- Ik beschik over de experia ZTe H220N versie

- de "normale" tv doet het gewoon (dus tv zenders zijn in goed kwaliteit te ontvangen)

- via een internet snelheidstest komt mijn internet snelheid uit op 10mbit/s. dit is ongeacht tijdstip van de dag. verder lijkt het er tijdens de internet test soms alsof er helemaal geen snelheid gemeten word (grafiek schiet omlaag naar 0)

- Ik heb uiteraard alle bekabeling naar de experia box gecontroleerd, en alles zit er nog goed in.

- uiteraard geprobeerd de experia box opnieuw op te starten (vaker dan eens), zonder effect.

- mijn mobiele telefoon kiest soms ineens voor het mobiele netwerk, omdat het geen internet vind via het huis netwerk.

- De WIFI is overal wel op volle kracht.

Ik vind het lastig om te zeggen wat er mis kan zijn omdat soms het downloaden op de PC wel met een goede snelheid gaat... (ik heb de PC niet aan staan als ik TV kijk, dus dat snoept ook geen bandbreedte) maar soms is het openen van alleen een site al super traag.

wat o wat zou er mis zijn, en belangrijker: is er een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Ivo

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
hoi foxer, welkom op het forum.

zo te lezen gaat het mis met de wifi connectiviteit. Heb je al eens een ander wifi kanaal geprobeerd?

Dag William,

Dank voor je antwoord.

Mijn PC, de chromecast, mijn telefoon, en de macbook van mijn vriendin allemaal last van het trage internet. Maar voor de rest hebben ze allen (op de telefoon na) wel super goed WIFI signaal. Hoe kan dit dan aan de wifi liggen (ik heb er geen verstand van)?

Hoe kan ik een ander wifi kanaal instellen/waar moet ik dit doen?

Groeten,

Ivo

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Ivo,

Welkom op het forum.

Ik zie dat je al goed wordt geholpen door William. Het kan voorkomen dat een ander (type/merk) apparaat beter functioneert op een ander draadloos internetkanaal. Hier staat uitgelegd hoe je het kanaal kan wijzigen. Laat je het weten of dit verschil maakt?

Wanneer dit geen effect heeft zou ik graag willen kijken naar de mogelijkheden op je huidige verbinding. Je geeft namelijk aan 10 Mbit/s te halen bij een pakket van Alles-in-één Standaard waar je 50Mbit/s (mits mogelijk op je adres) tot je beschikking hebt. Welke snelheid behaal je wanneer je de PC bekabeld hebt aangesloten?

Ik ontvang graag je postcode, huisnummer, contacttelefoonnummer en de naam van de contractant waarop het abonnement staat in een privébericht, dan meet ik gelijk je verbinding door.

Nienke

Reageer