Netflix op Apple TV werkt niet meer

• 25 december 2014
  • 9 reacties
  • 6013 keer bekeken

Sinds kort werkt Netlfix op mijn Apple TV niet meer. De Apple TV is met een cat6 kabel aangesloten op het modem. Radio e.d. werkt prima. Ook streamen vanaf andere apparaten gaat goed. Ik heb een Experia box v9. NetFelix werkt echter niet. Het starten van de app duurt lang en ik krijg geen verbinding. Als ik de Apple TV via WiFi aan mijn telefoon koppel, dan werkt Netflix wel. Hoe los ik dit op?

9 reacties

Ik heb een work around gevonden. Even de stroom van de Apple TV af, en daarna werkt het weer. Al diverse keren is het me op deze manier gelukt om Netflix weer aan de praat te krijgen. Is in ieder geval minder werkt dan de Apple TV terugzetten op fabrieksinstellingen.

Niemand met een oplossing? Ik denk dat ik maar terugga naar mijn vorige ISP. Daar werkte het probleemloos. Ik merk overigens dat de Apple remote app niet goed werkt, misschien toch iets met de Experia box? Ik word er gek van.
Port forwarding ingesteld, maar dat lost het probleem helaas niet op. Heb ook geprobeerd de Apple TV in de DMZ te plaatsen. Ook dat lost het niet op. De Apple TV maar weer teruggezet op fabrieksinstelling. Dan moet ik opnieuw inloggen bij Netflix en werkt het weer even. Ik kan toch niet iedere keer die Apple TV resetten? Het lijkt dus toch aan die Apple TV te liggen, aangezien het op alle andere devices wel goed werkt. Vreemd.

Reputatie 7
Ik zou ook verwachten dat er geen port-forwardings nodig zouden moeten zijn.

Als port-forwardings nodig zijn, ja dan moet je de Apple TV een vast IP adres geven.

Niet op de Apple TV zelf, maar op de Experia Box. (V8 = static IP adres toewijzen, V9 = DHCP binding maken)

Nee, dat heb ik niet ingesteld. Kennelijk is dat wel nodig dus? Ga ik dat vanavond eens doen. Is het dan handig om de Apple TV een vast IP adres te geven?
Reputatie 7
Heb jij op de Experia Box nog port forwardings gedefinieerd voor de TCP poort 80 en 443?

Zo ja, verwijzen die naar het IP adres van de Apple TV?

KPN laat inmiddels weten dat zij geen ondersteuning bieden. Lekker makkelijk! Feit is en blijft dat Netflix niet werkt, terwijl het buiten de KPN apparatuur om wel werkt.

Wachtwoord klopt. Ik krijg geen foutmelding. De Apple tv blijft hangen op 'verbinding maken'. Als ik de apple tv met de hotspot van mijn iphone verbindt, werkt het wel. Lijkt wel of het modem het probleem is.
Klopt je wachtwoord wel in de netflix app zelf?

Wat krijg je voor foutmelding? - met deze info is het meer giswerk wat er aan de hand kan zijn

Reageer