Vraag

Netflix via XBOX360 en experia V10 werkt niet

  • 18 September 2019
  • 5 reacties
  • 132 keer bekeken

Sinds 2 september heb ik een Experiabox V10 plus een buitengebied modem, want internet was bij ons idioot traag. Echter, Netflix via XBox kijken werkte voorheen uitstekend.
Sinds 2 september is dat dus omgedraaid. Internet is top, maar Netflix kijken via xbox op tv scherm kijken lukt niet meer.
De applicatie blijft hangen, en na lang draaien van rood cirkeltje komen dan de foutmeldingen in beeld.
Naar mijn gevoel alles geprobeerd:
console netwerk getest, kreeg service alert dat de nat-router op ‘ moderate’ stond en ik dus een zogenaamde UPnP poort op de experia moest openstellen. Tussendoor router natuurlijk diverse malen herstart en ge-reset.
UPnP poort opengesteld, maar foutmeldingen bleven. Diverse KNP medewerkers in de chat gehad, maar die konden me helaas ook niet verder helpen.
Dit dus zo n beetje laatste hoop!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Famille Meijers-Berting, welkom hier. Het gaat dus om de Netflix app op de Xbox 360 i.c.m. SIB (Sneller Internet Buitengebied). "Moderate" zou overigens niets uit moeten maken om Netflix te kunnen gebruiken. Ik heb een paar vragen:

Kan je wel gewoon online gamen? Dus werkt internet wel gewoon op de Xbox?
Als je het 4G modem ertussenuit haalt, werkt de app dan wel?
Dank voor het snel reageren. Er is internet (niet dat ik speel, maar ik kom op de Microsoft account site uit). Heb de 4G modem er tussen uit gehaald. Helaas, zelfde resultaat: na een tijdje komt bij inloggen op Netflix (ca 1-2 minuten) de boodschap dat netflix error heeft encountered met de codes
tvq-st-103, tvq-st-131 in beeld

Wel frappant dat ik met 4G modem uit eerst weer moest inloggen op netflix met Mn usernaam en password. Maar resultaat dus helaas hetzelfde
Reputatie 7
Badge +25
Excuses voor de wat late reactie. Als internet wel gewoon werkt vermoed ik dat het probleem zit bij de Netflix app op de Xbox. Je hoeft dus geen poorten te openen en dergelijke. Je hebt vast en zeker de Xbox al een keertje gereset?
Ja helaas, geen effect
Reputatie 7
Badge +25
Excuses voor de wat late reactie. Als internet wel gewoon werkt vermoed ik dat het probleem zit bij de Netflix app op de Xbox. Je hoeft dus geen poorten te openen en dergelijke. Je hebt vast en zeker de Xbox al een keertje gereset?
Dan durf ik het je ook niet te zeggen helaas. Netflix heeft nog een hulppagina voor die foutcode: https://help.netflix.com/en/node/51932

Ik hoop dat je daar nog wat aan hebt!