Vraag

Netgear pro safe GS108E wordt niet herkend door de Experiabox V9

  • 7 March 2019
  • 13 reacties
  • 1505 keer bekeken

De KPN switches worden niet door de Experiabox herkend.

het betreft de Netgear pro safe GS108E.

Kan KPN ervoor zorgen dat de Experiabox herkend wat voor soort apparaat het is ?
De Experiabox V9 herkend niet alle apparaten.

13 reacties

Hallo @Power Flower ,
wat bedoel je precies met 'wordt niet herkend'?
Als je een computer of een tv-decoder op de switch aansluit, heeft die computer dan geen internet?
Badge +12
De KPN switches worden niet door de Experiabox herkend.

het betreft de Netgear pro safe GS108E.

Kan KPN ervoor zorgen dat de Experiabox herkend wat voor soort apparaat het is ?
De Experiabox V9 herkend niet alle apparaten.


Waarom zou je dat willen? Als je de switches wilt benaderen gebruik je toch de ProSafe Plus Utility? Dan zie je alle Netgear ProSafe switches in je netwerk en ze zijn vanuit deze app te configureren.

https://www.netgear.nl/support/product/ProSafe%20Plus%20Utility.aspx
Reputatie 7
Toch is het ook best wel prettig om via de webinterface de switches te kunnen benaderen.

Badge +12
Toch is het ook best wel prettig om via de webinterface de switches te kunnen benaderen.


Dat ziet er inderdaad wel mooier uit ja...maar jij gebruikt dan ook geen V10 toch? Via de webinterface kan ik ze inderdaad ook niet benaderen.
Reputatie 7
Het maakt niet uit of je nu een V10 of een andere router gebruikt, zo'n switch moet net als andere apparaten een IP adres krijgen.
In de onderstaande voorbeelden zie je mijn twee GS108Ev3's in de meterkast waarbij op de eerste (192.168.2.250) het IP adres vast is ingesteld terwijl de tweede (192.168.2.249) zijn IP adres ophaalt bij de DHCP server.


Badge +12
Het maakt niet uit of je nu een V10 of een andere router gebruikt, zo'n switch moet net als andere apparaten een IP adres krijgen.
In de onderstaande voorbeelden zie je mijn twee GS108Ev3's in de meterkast waarbij op de eerste (192.168.2.250) het IP adres vast is ingesteld terwijl de tweede (192.168.2.249) zijn IP adres ophaalt bij de DHCP server.




Ik heb ze alle drie een vast ip-adres gegeven via DHCP-binding maar ik kan ze dus ook niet benaderen via de webinterface.
Reputatie 7
Zie je ze wel met de app Fing op Android of iOS?
Plaats eens een screenshot van de netwerkinstellingen van zo'n switch m.b.v. de ProSAFE Plus Utility.
Badge +12
Zie je ze wel met de app Fing op Android of iOS?
Plaats eens een screenshot van de netwerkinstellingen van zo'n switch m.b.v. de ProSAFE Plus Utility.


Ik probeer een printscreen in te voegen maar als ik dat doe krijg ik de melding dat de tekst minimaal 30000 tekens moet bevatten.....😱

Alle drie de switches zijn zichtbaar in Fing en ook in Netgear Genie.

Switch info is exact hetzelfde als op de 2e foto bij jou. Alleen een ander ip-adres (.243)

Edit: de GS105E is wel benaderbaar via de webinterface. De GS108E en GS116E niet. Instellingen zijn precies hetzelfde.


Ik bedoel wat er bij hostname staat omcirkelt er staat geen netgear GS108Ev3 die wordt niet herkend.
En de DHCP kan ik niet aan of uit zetten.
ook kan ik geen netwerk id veranderen (bijvoorbeeld 192.168.1. of 192.168.0.) kan ik niet veranderen en waarom is dat. alleen maar de host id kan ik veranderen.

mijn netgear GS108Ev3 kan ik niet als DHCP laten functioneren omdat de experiabox dat verplicht moet doen anders krijg je ip conflicten. zo ook de R8500 netgear router of de asus RT-AC87U router of de asus GT-AC5300 router. kan geen 1 gebruiken omdat het anders een ip confict gaat geven of verschillende netwerken dat niet echt lekker werkt. heb ook nog een cannon MX925 printer via wifi op de experiabox V9 lopen maar zie het niet in dit tabel staan (het werkt wel maar het staat niet in de experiabox V9 vermeld wat voor apparaat het is.
Reputatie 7
In die lijst staan alleen apparaten die hun IP adres van de DHCP server krijgen.
Als het IP adres dus hard op de Netgear ingesteld is, dan staat hij er niet tussen.

Kijk eens met de app Fing op Android of iOS of je de Netgear kunt vinden.
Ik kan ze wel benaderen met mijn PC. eerst hadden ze een dynamisch ip en nu een static ip ingesteld zodat ze te bereiken zijn.

dynamische ip had ik eerst. Maar 1 van de 4 netgear GS108Ev3 gaf een andere netwerk aan zoals 192.168.0 i.p.v. de gebruikelijke 192.168.2 die de experiabox hanteert.
Nu kan ik in alle 4 de netgear switches komen zonder dat het problemen geeft ik heb ze een static ip mee gegeven en zo kan alles in een netwerk bereikt worden.

Met DHCP Binding kan ik ook static ip mee gegeven vanaf de experiabox maar vindt het handiger om het per apparaat te doen om zo de instellingen te doen die nodig zijn.
Reputatie 7
Dan is jouw vraag nu dus beantwoord.
In die lijst die je noemt worden immers alleen apparaten getoond die hun IP adres via de DHCP server hebben opgehaald. Op jouw Netgears is het IP adres vast ingesteld en dus niet via DHCP. Voila, ze zullen dus niet zichtbaar zijn.
Bedankt voor een duidelijke uitleg hierover.

Reageer