Beantwoord

Netgear R7000 heeft geen verbinding achter experiabox v10

• 30 mei 2017
  • 15 reacties
  • 1788 keer bekeken

Vorige week maandag 22-05-2017, heeft een monteur KPN Alles-in-1 Standaard aangesloten in ons huis. We vroegen aan hem of de router ook werkt achter de experiabox, zodat we de snelle verbinding bleven houden. Er werd gezegd dat het geen probleem oplevert en dat we niks hoefde te veranderen. De dagen daarna hadden we gewoon verbinding met de router en werkte alles prima.

Tot een paar dagen later de verbinding verdwenen was. We hadden wel verbinding met de experiabox, dus nu hebben we wel internet maar niet via de router. We hebben heel het internet afgezocht naar dit probleem maar nergens kunnen we een oplossing vinden. Alles al gereset en opnieuw ingesteld. De router kan niet bereikt worden via wifi en ook niet met een ethernet kabel. We kunnen dus niet inloggen op het netwerk van de router om de instellingen te veranderen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Erg jammer dat dit gebeurt nu we net zijn overgestapt naar KPN (hiervoor hadden we Ziggo),

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Pietern538 30 mei 2017, 16:03

Dan zal je de R7000 een factory reset moeten geven. Dan kan je bekabeld met 192.168.1.1 je router bereiken en configureren. Een andere weg zie ik niet.Dat heb ik ook al geprobeerd, maar niks werkt. Het power lampje blijft ook oranje en wordt niet wit. Heb nog steeds niks gevonden op internet om het op te lossen. Toch bedankt!Had dat direct erbij gezegd, dan is er een hardware error. Kwestie van garantie, als je dat nog hebt
Ik heb Coolblue al een reparatieverzoek gestuurd. Bedankt voor het antwoorden!

Admin: quotes toegevoegd voor volledigheid
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kan je toelichten hoe je dit geconstateerd hebt? Via WiFi verbinden van de netgear neem ik aan? En die kabel, ging die in de LAN poorten van de netgear? Krijg je wel een IP? Kan je de netgear wel bereiken dan?
Ik kan de netgear niet meer bereiken nee. Niet via wifi en niet via een ethernet kabel. Dus ik kan ook niet op routerlogin,net om de instellingen te wijzigen. De kabel zit in 1 van de 4 LAN poorten en de computer geeft dan als foutmelding aan dat er geen IP gevonden is.

Ik kan nu dus helemaal niks met de router en heb alles geprobeerd. Ik denk dat het probleem begonnen is nadat de Ziggo verbinding is stopgezet op ons adres. Want het heeft wel een aantal dagen gewerkt.
Badge +3
Ik bezit ook een R7000 en deze werkt uitstekend i.c.m. de V10. Je moet wel de LAN kabel in de WAN poort van de R7000 doen en de R7000 een fixed adres geven in de V10, bv 192.168.2.250 en dit adres ook aan de R7000 toekennen. Hoe heb je je DHCP geregeld? Heb je DHCP misschien op zowel de V10 als de R7000 enabled staan?
Ik kan dus niet inloggen op het serveradres van de router. Hier kan ik dus helemaal niks veranderen, omdat ik geen verbinding heb via wifi of via een ethernet kabel. Alle kabels zitten op de juiste plek, dus daar ligt het probleem ook niet. Kan ik op een andere manier de instellingen van de router benaderen?
Badge +3
Dan zal je de R7000 een factory reset moeten geven. Dan kan je bekabeld met 192.168.1.1 je router bereiken en configureren. Een andere weg zie ik niet.
Dan zal je de R7000 een factory reset moeten geven. Dan kan je bekabeld met 192.168.1.1 je router bereiken en configureren. Een andere weg zie ik niet.Dat heb ik ook al geprobeerd, maar niks werkt. Het power lampje blijft ook oranje en wordt niet wit. Heb nog steeds niks gevonden op internet om het op te lossen. Toch bedankt!
Badge +3
Dan zal je de R7000 een factory reset moeten geven. Dan kan je bekabeld met 192.168.1.1 je router bereiken en configureren. Een andere weg zie ik niet.Dat heb ik ook al geprobeerd, maar niks werkt. Het power lampje blijft ook oranje en wordt niet wit. Heb nog steeds niks gevonden op internet om het op te lossen. Toch bedankt!Had dat direct erbij gezegd, dan is er een hardware error. Kwestie van garantie, als je dat nog hebt
Badge +3
Is dit spontaan gebeurd? Of na een firmware flash?
Maar hoe kan het zijn dat dit een paar dagen na het installeren van KPN gebeurt? De router heeft al bijna 2 jaar goed gewerkt. Het is gelukkig bijna 2 jaar, want nu heb ik nog 2 maanden garantie:).
Reputatie 7
Badge +30
Had dat direct erbij gezegd, dan is er een hardware error. Kwestie van garantie, als je dat nog hebtAls dit na een reset blijft dan is er inderdaad iets goed mis.
Het is spontaan gebeurt. 4 dagen na de installatie van KPN. Toch wel erg vreemd.
Badge +3
Dat is gewoon toeval, misschien te warm geworden.
Badge +3
Hardware kan altijd defect gaan, zelfs na 1 dag. Kwestie van garantie.
Ik heb Coolblue al een reparatieverzoek gestuurd. Bedankt voor het antwoorden!

Admin: quotes toegevoegd voor volledigheid
Badge +3
Graag gedaan. Succes

Reageer