Beantwoord

Netwerk in mijn straat vernieuwd?

  • 23 October 2019
  • 17 reacties
  • 286 keer bekeken

Reputatie 1

Twee weken geleden kreeg ik een brief van KPN dat KPN NetwerkNL het netwerk op mijn adres heeft verbeterd en dat ik straks gratis sneller internet geboden krijg. Ik zou bericht ontvangen als dit zover zou zijn. Vorige week kreeg ik een prachtig kaartje in de vorm van een soort envelop die je open kunt vouwen.Er staat op: Goed nieuws!! Er ligt nieuw netwerk in uw straat. Haal alles uit uw netwerk. Er staan ook tips in hoe ik alles uit dit nieuwe netwerk kan halen. Helaas is de internetsnelheid niet veranderd. Ik voer regelmatig speedtests uit en die blijven constant en eigenlijk te laag. Zijn dit nu loze beloften van KPN?

icon

Beste antwoord door Ward_ 25 October 2019, 11:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Nee, dat zijn geen loze beloftes. Misschien is de brief wel iets te vroeg verstuurd. Als ik het zo inschat (maar ik ken je adresgegevens niet) ben je nu nog aangesloten op apparatuur in de centrale (ver weg) en is de kabelverdeler in jouw buurt omgebouwd en voorzien van dezelfde soort apparatuur. Dat levert zeker een hogere snelheid op. Maar daarvoor moet jouw aansluiting wel omgezet worden van de apparatuur in de centrale naar de apparatuur in de kast. Voor KPN klanten gebeurt dat enkele weken na het ombouwen van de kast. Klanten van andere providers moeten wachten tot hun provider het zelf regelt (of de provider bellen). KPN mag dat niet zomaar doen.

Voor KPN klanten  kan het ook sneller geforceerd worden door iemand van KPN Webcare maar dan moet je nog even wachten tot hij/zij hier reageert. Dat duurt 1 tot 2 dagen, afhankelijk van de drukte op het forum. Vul wel even je gegevens op https://forum.kpn.com/settings/profile Die zijn alleen zichtbaar voor Webcare en daarmee kunnen ze je sneller helpen.

Reputatie 1

Oke. Bedankt Ward.

Dan wacht ik nog af maar verwacht dan wel dat de snelheid binnen enkele weken hoger zal zijn. Belofte maakt schuld:wink:

Reputatie 7
Badge +10

Welke snelheid haal je nu maximaal (niet via wifi maar bedraad)?

Wat is de max snelheid van je abonnement?

En wat zegt deze site over de haalbare snelheid? : https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Hier ook in postcode 7603bx 100 snel internet beloofd (200mb) maar de data verschuift steeds tot in gebruik name nu weer pas jan 2020 

de data die ik gehoord heb van 18okt ook al niet gehaald

 

gr

Reputatie 1

Maximaal haal ik 26 mb/s download en 5 mb/s upload.

De site van je link zegt het volgende:

106 mb/s en 213 bonded.

 

Reputatie 7
Badge +24

Maximaal haal ik 26 mb/s download en 5 mb/s upload.

De site van je link zegt het volgende:

106 mb/s en 213 bonded.

 

Euhm... via de kabel haalt u maar 26? Dit terwijl alle andere apparatuur in uw huis geen internet gebruikt? Gemeten met een goede kabel zonder dvs / adapters er tussen? Een kabel bestaande uit 1 stuk waar de stekkertjes eraan gesmolten zitten en die dus niet zelf gemaakt is?

Reputatie 1

Dussssszzz. Kabel is wel lang maar heb ooit eens een korte kabel gewoon door de gang geimproviseerd geprobeerd en de snelheid was hierbij niet echt veel sneller. Er is geen andere apparatuur in huis wat internet gebruikt. 

Hallo @Master of disaster , ik heb als Telfort-klant deze maand hetzelfde bij de hand gehad.

Log in in MijnKPN, kijk bij abonnementextra's of -opties of je een bepaalde internetsnelheid aan kunt vinken, kies die betreffende snelheid dan gaat KPN een monteur naar de kast sturen en je snelheid aanpassen.

 

Reputatie 1

Dankje Jan. Ik ga eens kijken wat voor opties ik heb. 

Reputatie 1

Heb er eens gekeken en het volgende gezien:

 

Op basis van uw producten, verwachten wij de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:

80 Mbit/s download

8 Mbit/s upload

 

Hallo @Master of disaster , als je dat aan kunt vinken heb je binnenkort die snelheid.

 

Reputatie 7
Badge +10

@jan-D:

Je maakt het nogal verwarrend voor de vraagsteller. Zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf is het hij nog niet overgezet op de nieuwe kast maar zit nog op de centrale een stuk verderop, dus vandaar dat hij nog de oude snelheid haalt van 26 Mbit. Dat heeft niks te maken met stekkertjes of slechte kabels.

@Master of disaster : Je hoeft op zich zelf niks te doen. Over enkele weken zal een monteur van KPN of haar aannemer alle KPN klanten die nu nog op de switch in de centrale aangesloten zitten, overzetten naar de switch in de kast. Dan zou je snelheid vanzelf omhoog moeten gaan naar je abonnementssnelheid. Uit je bericht begrijp ik dat je een abonnement hebt met maximaal 80 Mbit download, dus dat zou je dan zeker moeten halen (technisch gezien is er nu namelijk 106 haalbaar).

Wil je niet zo lang wachten dan nog even geduld tot een Webcare medewerker reageert, zoals ik ook had aangegeven in het eerste bericht. Ga niet zelf dingen aanvinken of bestellen want dan zou je de boel nog wel eens kunnen vertragen doordat dingen door elkaar heen gaan lopen.

Reputatie 1

Dankje Ward voor je duidelijke reactie.

Ik kan best nog wel wat weekjes wachten. Ik heb al die jaren sowieso het minumum aan snelheid gehad met een abonnement van 80 Mbit dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij.

Ik verwacht dan straks toch wel een duidelijke verbetering.

Groet,

Jos

Hallo @Ward_ , ik vergeleek het even met mijn eigen situatie, ik moest wel wat aanvinken om een hogere snelheid te krijgen, bij de ‘echte’ KPN werkt dat blijkbaar anders, excuses daarvoor.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Master of disaster, welkom! Ik zie dat je al super geholpen bent en zoals ik het begrijp, kies je ervoor om het nog even af te wachten. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden :-).

Reputatie 1

Even een reactie als dank. Ik kwam vanmiddag thuis en merkte het meteen toen ik even wat opzocht op mijn smartphone. Ik checkte de internetsnelheid en geloofde mijn eigen ogen niet. Downloadsnelheid 90 mb/s en upload 53 mb/s. Ben hier erg blij mee. Bedankt KPN!!!

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn! Heel veel plezier ervan en bedankt dat je het nog even liet weten :-)