Beantwoord

Netwerk klapt er steeds uit - Windows 10

Ik heb een nieuwe PC met windows 10. Nu klapt steeds het netwerk er uit. Ik blijf wel verbonden maar kan geen mail ophalen of sites openen. Na opnieuw opstarten van de pc of het netwerk vernieuwen gaat het weer wel even goed. Ik had dit met de oude pc nooit (windows 7)
Kan ik iets instellen in de experia V9 of zijn er andere suggesties?
icon

Beste antwoord door Kris 9 januari 2018, 16:55

Ja gewoon een legale versie van Windows 10.
Ik lees op internet wel meer gevallen dat dit geneurt na een update van windows.
Wellicht wacht ik een volgende update af of het weer verdwijnt.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Hoi Kris, welkom op het forum. Apart dat dit gebeurt. Ervaar je dit alleen op jouw nieuwe pc? Andere apparaten blijven gewoon werken op internet? Gaat het om een bekabelde verbinding of WiFi? Wellicht helpt de online servicetool. Ik hoor het graag!
Hallo Paul,
Ik heb dit alleen met de nieuwe pc. De rest van de pc's, laptops, tablets en telefoons heeft er geen last van.
Op mijn oude pc met windows 7 had ik ook geen problemen maar het is begonnen op deze nieuwe met windows 10.
Online servicetool heb ik gedaan en de verbinding is goed.
Reputatie 7
Badge +23
En het gaat om WiFi denk ik? Klinkt wel als een probleem met de nieuwe pc eerlijk gezegd. Wellicht beveiligingssoftware/firewall die het tegenhoudt? Hier staat ook een handige pagina waar je wellicht wat aan hebt: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues
Sorry, nee het gaat om een bekabelde aansluiting, rechtstreeks aan de experia.
Reputatie 7
Badge +23
Dat maakt het nog interessanter. Een paar dingen om te controleren:

- Kan je Windows op dat moment een diagnose laten stellen? Vaak kan ie het dan ook zelf oplossen namelijk. Zie ook: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues (2e punt)
- Check of 'automatisch IP-adres toewijzen' aan staat i.p.v. handmatig: .https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15089/windows-change-tcp-ip-settings
- Probleem met de stuurprogramma’s (drivers) van de netwerkkaart: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues (3e punt)

Zijn er trouwens instellingen handmatig aangepast in de Experiabox? Of is daar nooit wat aangepast?
Ipv4 en Ipv6 worden automatisch toegekend.
De oplossingen via support microsoft had ik allemaal al geprobeerd,
Evenals:
Network_Driver_N6RY0_WN_18.5.0.0_A00.exe
Network_Driver_NNGMH_WN_18.1.0.0_A08.exe
PROWinx64.exe
Maar helpt allemaal niet.
Het gekke is dat als ik hem opnieuw opstart dat alles weer gewoon werkt.

Ik heb niets handmatig aangepast in de experiabox, misschien zou dat wel moeten voor Windows 10?
Reputatie 7
Badge +23
Nee, juist niet. Het is eigenlijk altijd "plug and play". Zit er ook WiFi op die pc? Werkt het dan wel? Misschien een andere kabel proberen (indien dat mogelijk is)? Je kan ook nog een ander poortje van het modem proberen. Maar mijn vermoeden is dat het probleem in de pc zit.

Heb je deze nieuwe pc al wat langere tijd of speelde dit probleem al gelijk toen je 'm had aangeschaft?
Ik heb geen wifi op de pc.
Ik heb hem nu een maand en het speelde vanaf het begin.
Ander poortje kan ik nog proberen maar denk ook dat dat niets uithaalt.
Ikzelf denk dat het aan windows 10 ligt maar zou niet weten hoe.
Reputatie 7
Badge +23
Ik denk ook niet dat dat de oplossing is maar voor het uitsluiten wellicht handig. Gewoon een legale versie van Win10? Anders kan je die misschien opnieuw installeren? Niet echt wat je zou willen denk ik maar een verbrekende verbinding is ook verre van ideaal. Er zijn hier veel klanten met Windows 10 waarbij het gewoon werkt dus dan moet dat toch ook bij jou lukken lijkt me.
Reputatie 7
Ikzelf denk dat het aan windows 10 ligt.Dat denk ik ook al heb ik het af en toe (ca. 3 à 4 x per maand) via wifi. Steek ik dan de netwerkkabel erin dan werkt 't altijd. Of de pc herstarten. Dan herstelt de verbinding via wifi zich ook.
Via LAN heb ik áltijd verbinding. In dat geval lijkt het mij een probleem met de kaart in de computer.

Wifi is geen dure of ingewikkelde toevoeging met een usb wifi stick.
Ja gewoon een legale versie van Windows 10.
Ik lees op internet wel meer gevallen dat dit geneurt na een update van windows.
Wellicht wacht ik een volgende update af of het weer verdwijnt.
Reputatie 7
Badge +23
Wat een ontzettend irritant bug is dat dan. 😞 In dat geval kan ik helaas niet zoveel meer voor je betekenen denk ik. Ik hoop in ieder geval dat er dan binnenkort een nieuwe update beschikbaar is voor dit probleem.
Ik heb hier en daar eens om mij heen gevraagd. Nu blijkt dat het wel meer voorkomt met de experia V9 en Windows 10. Een kennis heeft een Experia V10 gekregen omdat dat een dualband is en dat werkt wel bij hem.
Wellicht is het mogelijk dat ik die van mij omruil met een V10?
Reputatie 7
Badge +23
Het is geen bekend issue bij KPN voor zover ik weet. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een V9 om te wisselen voor een V10 i.v.m. dualband. Als een modem defect is, ruilen we 'm natuurlijk om maar ik denk niet dat dat hier het geval is. Er is overigens op dit moment juist een storing met de WiFi van de V10 dus ik weet ook niet of dat op dit moment een goed idee zou zijn.
Ik denk dat ik er misschien uit ben.
Gistermiddag het vinkje Energy Efficient Ethernet bij de adapter eigenschappen uit gezet en sindsdien er nog niet uit gegooid.
Fingers crossed dat dit het was ☺
Reputatie 7
Badge +23
Dat zou heel mooi zijn! Ik hoor graag of de verbinding nu blijft. :)🤞🏽
Helaas vanmorgen lag ie er weer uit.
Nu de protocol V6 optie even uitgezet bij adapter eigenschappen, dat zat volgens mij ook niet op de oude computer. Wie weet...
Reputatie 7
Badge +23
Jammer. Kwestie van uitsluiten inderdaad. Wel tof dat je het hier laat weten!

Reageer