Beantwoord

Netwerk na Experiabox

• 31 januari 2013
  • 2 reacties
  • 8402 keer bekeken

Experia box komt in de meterkast;

Ftp draad cat 6 naar mijn werkkamer;

In de werkkamer een

-Pc

-Netwerkprinter

-Nas

Verder werk ik regelmatig in de huiskamer met een laptop

Huidige situatie is dat er een Linksys WAG 200G in de werkamer zit en deze verbonden is met de bovengenoemde apparaten. Deze opstelling werkt perfect.

Hoe sluit ik de apparaten in mijn werkamer aan op de experia box. Ik bedoel in de huidige situatie loopt alles via de Linksys. moet ik nu drie FTP-draden trekken naar mijn werkkamer om alle apparaten aan te sluiten op de experia box of kan er één FTP-draat naar de werkamer en moet er "iets" tussen deze FTP-draad en de apparaten in mijn werkkamer?

icon

Beste antwoord door jeroen3 31 januari 2013, 22:03

Je hoeft niet 3 kabels te leggen. De enige situatie waar het beter is om een extra kabel te leggen is als je een iTV ontvanger op je werkkamer wilt hebben.

Dat wil je niet, dus heb je 2 opties:

- Je WAG200G tot AccessPoint degraderen. (dit uitleggen is wat meer werk, probeer eerst google te raadplegen)

- Een gigabit lan switch kopen. Deze kan een netwerkkabel delen met meerdere apparaten. Dat kost gemiddeld 30 euro, is plug&play, en is sneller dan je WAG200G.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Je hoeft niet 3 kabels te leggen. De enige situatie waar het beter is om een extra kabel te leggen is als je een iTV ontvanger op je werkkamer wilt hebben.

Dat wil je niet, dus heb je 2 opties:

- Je WAG200G tot AccessPoint degraderen. (dit uitleggen is wat meer werk, probeer eerst google te raadplegen)

- Een gigabit lan switch kopen. Deze kan een netwerkkabel delen met meerdere apparaten. Dat kost gemiddeld 30 euro, is plug&play, en is sneller dan je WAG200G.

Dank voor je snelle reactie. Precies wat ik wilde weten.

Groet,

Rob

Reageer