netwerk: uitstekend signaal, geen internet

  • 4 november 2014
  • 4 reacties
  • 839 keer bekeken

Op een andere lokatie dan thuis krijgen we bij een draadloos netwerk van KPN: signaal sterkte uitstekend.

Echter geen internet.

Bij versturen van uitslagen met het rekenprogram,ma van de Nederlandse Bridgebond krijgen we: geen verbinding met de server.

Eerst dachten we dat het aan de virus scanner AVG lag (zie andere opgeloste melding)


4 reacties

Reputatie 2
Badge
Is dit op een openbaar KPN netwerk buiten? Heeft u het getest op meer dan één apparaat? wat voor apparaat? laptop? smartphone?

Het is een KPN netwerk in het clubhuisb van een tennis veregiging.

Ik begrijp dat een lid het abonnement heeft genomen.

Er zijn twee draadloze verbindingen. Beide zelfde effect.

We gebruiken voor het winterbridge bij de tennisvereging een netbook, XP.

De abonnee zelf had nog niet eerder van het probleem gehoord.

Joran reageerde vandaag op de vioorloper van dit bericht (AVG Free 2015)

Antwoorden daar lukte niet, wellicht omdat probleem was afgesloten.

Ik heb de virusscanner en firewall tijdelijk uitgheschakeld. Zelfde probleem.

Ik heb de verbinding niet bekabeld getest. Iemand van de vereniging moet mij de (experia box?)

aanwijzen. Ik moet nog op zoek naar een kabel.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Cees,

We kunnen AVG dan uitsluiten. Ik wil graag controleren of ik op afstand problemen kan vinden in de verbinding. Kun je daarvoor de adresgegevens van de vereniging in een privébericht sturen? Als niemand verbinding kan maken volstaat mogelijk een herstart, of fabrieksreset van de Experiabox.
 

Joran

Dag Joran,

Adres via privé deel doorgegeven.

Afgelopen vrijdag nog geen internet.

Ik probeer het vanmiddag weer.

Reageer