Beantwoord

Netwerk vernieuwd

  • 20 December 2019
  • 20 reacties
  • 310 keer bekeken

Goedendag,

Een aantal weken geleden is het netwerk in onze straat vernieuwd.

Ik heb al een aantal keer een kaartje ontvangen dat het netwerk verbeterd is en dat de snelheid verbeterd is. In 'mijn kpn’ kan ik echter nog niet voor de optie kiezen om mijn snelheid te verhogen.

Ik zie nog steeds de oude maximaal haalbare snelheid staan die beschikbaar is.

Hoelang duurt het voordat de centrale is aangepast nadat het netwerk is vernieuwd ?

Is het mogelijk om dit proces te versnellen ?

Het is nu inmiddels al 5 weken geleden dat het vernieuwen van het netwerk is afgerond.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 January 2020, 14:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @MartinMolen, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het hangt een beetje af van de upgrade hoe lang het kan duren voordat dit ook zichtbaar is én aangepast kan worden in de abonnementen. 5 weken is wel lang moet ik zeggen, maar ik heb op dit moment nog geen inzicht in wanneer het allemaal afgerond is. 

Kan je jouw Forum profiel voorzien van naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan kan ik het een en ander nakijken en controleren of (en anders wanneer) het lijntype aangepast kan worden voor jou. Ik hoor graag wanneer je het hebt aangevuld, dan kan ik voor je bezig gaan!

Hallo Susan,

 

Dank voor je reactie.

Ik heb mijn Forum Profiel bijgewerkt.

 

Groet, Martin

Reputatie 7
Badge +21

@MartinMolen, top dankjewel. Inmiddels is er VVDSL2 beschikbaar op jouw adres. Echter is de upgrade niet heel groot, want je gaat van 14 naar 16Mbit/s. Maar je bent hier dus nog niet naar overgezet. Ik kan een aanvraag doen zodat dit wel gaat gebeuren, zal ik dat voor je doen? 

Pairbonding (BVVDSL2) is alleen aan te vragen in combinatie met een zakelijk abonnement. Dus mocht je echt in snelheid omhoog willen gaan, dan is dat misschien nog het overwegen waard.

Susan,

Zou je voor mij willen aanvragen om naar 16Mbit/s te gaan ?

Dit is overigens wel een domper, de straat is hier open geweest. Er is veel communicatie over geweest en uiteindelijk is de snelheid marginaal omhoog gegaan.

Ik ben hier recent naar toe verhuist, deze internetsnelheid is wel ouderwets laag.

Zijn er wellicht nog andere mogelijkheden om de snelheid te verhogen ?

Zakelijk abonnement klinkt goed, echter heb ik daarvoor een KVK nummer/registratie nodig ?

Of kan ik dit ook als particulier aanvragen ?

Elke optie om de snelheid te verhogen is welkom (zeker met 2 kinderen die ook geregeld van het internet gebruik maken).

Alvast dank (en dank voor je hulp tot zover).

Groeten, Martin

 

 

Hoi Susan,

Zojuist een speedtest gedaan en ik zie dat ik nu 26Mbit/s haal.

Kom ik bij mijn volgende vraag; ik kan nu maximaal 2 TV ontvangers gebruiken op mijn adres.

Is het mogelijk om een 3e TV ontvanger te krijgen/gebruiken bij deze snelheid ?

Groet, Martin

Reputatie 7
Badge +21

@MartinMolen, dat is een stuk fijner! Het aanpassen van het lijntype is zo minimaal qua opbrengst, dat dit afgeraden wordt. Het brengt bijna geen verschil in de snelheid en heeft dus eigenlijk geen toegevoegde waarde.

Ik hoop dat de snelheid zo (stabiel) blijft, maar het kan zijn dat in Fourstack een lagere snelheid wordt weergegeven omdat dat de verwachte snelheid is. Dus ik ben benieuwd of het inderdaad zo blijft. Op dit moment kan er nog geen 3e tv-ontvanger aangevraagd of aangesloten worden omdat vanuit ons dus technisch gezien die 15Mbit/s wordt gehaald. Wanneer je over een langere periode toch die 26Mbit/s blijft halen, dan kan ik de achterliggende afdeling mailen of dit misschien aangepast kan worden. 

Reputatie 7
Badge +21

@MartinMolen, heb je onlangs de snelheid nog weer getest? Ik blijf graag op de hoogte zodat ik misschien in de toekomst hier nog wat in kan betekenen!

Ik heb diverse malen de internet snelheid getest en kom uit op 20 - 24mbit/s.

Ik heb diverse keren contact gehad met KPN helpdesk. Op Mijn KPN wordt aangegeven dat de max. snelheid 15mbit/s is. Na contact met helpdesk was dit verhoogd naar 28, echter is nu weer terug naar 15. Terwijl ik in realiteit >20 haal. Snap daar niets van.

De hoofdreden dat we sneller internet willen is dat we een 3e TV ontvanger willen gebruiken en dat kan nu niet bij KPN. We hebben al diverse malen het verzoek ingediend voor een 3e ontvanger in SD kwaliteit. Tot op heden nog geen reactie ontvangen. Ik begrijp niet waarom KPN daar zo moeilijk over doet. Bij XS4ALL kan ik 4 ontvangers aanvragen (weliswaar in SD) maar dat vindt ik prima. KPN weigert dit te doem, past blijkbaar niet in het pakket/mogelijkheden. Ik baal daar heel erg van, en als dit niet op korte termijn wordt opgelost dan stap ik ook over. Bij KPN kan het niet maar bij de toekomstige dochteronderneming XS4ALL kan het wel, vreemd toch ? 

Reputatie 7
Badge +21

@MartinMolen, ik zie dat de snelheid bij VVDSL nu opeens wél hoger ligt. Dat moest denk ik nog aangepast worden toen ik had gekeken.. Ik ga kijken of ik je kan omzetten naar dit lijntype, en wat dit betekent voor jouw vraag voor meer tv-ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Martin, ik heb zojuist de omzetting van je verbinding in gang gezet. Dit zou vandaag of morgen klaar moeten zijn ook. Je krijgt een bevestiging van een orderwijziging, maar er is verder in je abonnement niets veranderd. Als de wijziging voltooid is, kunnen we kijken of er dan ook meer tv mogelijk is. 

Bedankt voor de omzetting.

Ik heb de bevestiging hiervan ontvangen.

Hopelijk is het mogelijk om een 3e tv ontvanger te gebruiken (SD kwaliteit zou prima zijn).

Hallo @MartinMolen , als je snellere verbinding een feit is kun je in MijnKPN zien hoeveel extra ontvangers je kunt bestellen.

 

Dat is juist het punt.

Volgens mijn KPN kan ik er max 2 ontvangen. 3 kan niet via mijn KPN.

We willen er 3. Als dat in SD kwaliteit is dan vinden we dat prima.

Deze vraag hebben we al diverse malen gesteld via helpdesk.

Tot op heden zonder resultaat.

Bij XS4ALL kan ik zelfs 4 SD kastjes krijgen. Dus snap niet waarom dat bij KPN niet kan.

Dat is zo moeilijk om dit voor elkaar te krijgen, zijn er nu al 3 maanden mee bezig. Er komt nog steeds geen duidelijk antwoord / oplossing.

En de vraag is eigenlijk heel simpel; kunnen we 3 TV ontvangers gebruiken bij KPN ? Desnoods in SD kwaliteit, zo niet, waarom dan niet ? En waarom kan dat bij XS4ALL wel ?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat de wijziging naar VVDSL nog niet voltooid is, Martin. Er is systeemtechnisch wat vertraging opgelopen. Ik hou het in de gaten en kom er bij je op terug als er een update is. 

 

Wat betreft het aantal mogelijke tv ontvangers: KPN hanteert een connectie tussen de maximaal haalbare bandbreedte en het maximaal aantal ontvangers en de maximale kwaliteit (HD of SD) daarvan. Dit met als doel dat de kwaliteit van de tv ervaring zo goed mogelijk is en blijft. Met jouw huidige bandbreedte is 2 ontvangers de max. Het is mogelijk dat er een derde beschikbaar komt zodra de omzetting naar VVDSL voltooid is. Immers is de verwachte bandbreedte daarvan op jouw adres ruim het dubbele.

Na wat uitzoekwerk heb ik achterhaalt dat ik zit aangesloten op straatkast 3233SC 22 KVD.

https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=9654#

Ik zie daar ook de upgrade die zou plaatsvinden in Nov. 2019 en dat de haalbare snelheid verhoogd zou worden naar 109mBit/s.

In de periode 24-31 okt. lijkt er een poging gedaan te zijn om de VVDSL te wijziging.

Echter daarna is de snelheid weer teruggezet naar de huidige 25mBit/s.

Hoor graag wanneer de omzetting naar VVDSL is voltooid ! 

Reputatie 7
Badge +30

De omzetting is voltooid, Martin. De straatkast was al klaar, maar daarna moeten we je dan individueel overzetten naar die nieuwe verbinding. Dat is dus nu voltooid. Ik zie echter nog steeds maar 2 tv ontvangers maximaal beschikbaar. Daarom ga ik even intern navragen bij de verantwoordelijke persoon hoe dit zit. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een halve update voor je, Martin. Inmiddels is duidelijk dat de grens voor meer dan 2 ontvangers hoger ligt dan de bandbreedte die jij kunt halen. Het ziet er dan ook naar uit dat een derde interactieve ontvanger niet mogelijk gaat zijn. Wel kun je als derde ontvanger Digitenne toevoegen.

Ik heb nog wel navraag uitstaan of we van plan zijn om hierin nog aanpassingen te gaan doen. 

Zeer teleurstellend.

Bij XS4ALL kan ik 4 tv ontvangers krijgen. (wel in SD, maar dat is ok).

Jammer dat dit bij KPN niet kan en ook niet als optie wordt aangeboden.

Digitenne heb ik al geprobeerd maar dat werkt helemaal niet goed.

Dus mijn keuze is nu duidelijk, zodra ik kosteloos kan overstappen dan ga ik dat zsm doen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me dat voorstellen gezien wat je gewend was, Martin. Mijn navraag staat nog uit, daar kom ik bij je op terug. Wellicht gaan we dit nog aanpassen. Maar garanties kan ik je niet geven.

Reputatie 7
Badge +30

Het staat voorlopig niet op de planning om hier aanpassingen in te doen, Martin. Verder dan dit kom ik ook niet aan informatie. Mocht dit nog veranderen, dan laten we dat op het forum weten.