Beantwoord

Netwerken op Experia Box V10a na update niet meer apart in te stellen

  • 21 October 2021
  • 11 reacties
  • 161 keer bekeken

Door de recente update van de experia box V10A, lijkt het niet meer mogelijk om zelf in te stellen op hoeveel ghz het netwerk draait. Mijn gastennetwerk draait nu automatisch op 2.4 en 5 ghz, terwijl ik deze op 2.4 ghz had ingesteld. Dit is essentieel voor de werkzaamheid van mijn slimme lampen. Hoe kan ik alsnog een netwerk op 2.4 ghz instellen?

icon

Beste antwoord door Nick83 21 October 2021, 19:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet meer. Als je ze echt niet meer aan de praat krijgt, dan zal je een eigen accespoint aan moeten schaffen wat op 2,4 GHz werkt.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Iris1210, welkom! Het klopt helemaal wat Nick83 zegt. Het is niet meer in te stellen, helaas. Als je dat zou willen, is een eigen accespoint zeker iets om naar te kijken.

Ik heb een buiten camera die alleen op 2.4 ghz werkt ik kan er al sinds de verandering geen gebruik van maken 

hoe kan ik dit oplossen of zijn er providers die wel 2.4 ghz hebben

****

 

Admin: e-mailadres verwijderd

 

Reputatie 7
Badge +24

@Paling46 wat Marcia zegt: een eigen accesspoint. 

Geen flauw idee hoe. Ik n accespoint moet maken wat n ge doe allemaal en kpn denkt dat alle bejaarden dit snappen 

Paling46. 

Geen flauw idee hoe. Ik n accespoint moet maken wat n ge doe allemaal en kpn denkt dat alle bejaarden dit snappen 

Paling46. 

Hallo @Paling46 ik ben ook een bejaarde en snap het (nog) wel.🙂

Op jouw KPN-modem zijn de wifibanden niet meer te scheiden en daar heeft jouw camera moeite mee.

Het advies is om een AccessPoint (AP) aan te schaffen die de 2,4- en de 5.0-band nog wel kunnen scheiden en kun je daar je camera op aansluiten. Je kunt zo'n AP aanschaffen in een computerwinkel of bij KPN in de vorm van een SuperWifi.

Die kun je via KPN eventueel met korting aanschaffen via de wifi-manager, zie de link hieronder:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Succes.

 

Hoi Jan D

ik heb nog een vraagje als ik de experia10a box vervang door een frits box ben ik dan van het probleem af

Paling46

Geen flauw idee hoe. Ik n accespoint moet maken wat n ge doe allemaal en kpn denkt dat alle bejaarden dit snappen 

Paling46. 

Hallo @Paling46 ik ben ook een bejaarde en snap het (nog) wel.🙂

Op jouw KPN-modem zijn de wifibanden niet meer te scheiden en daar heeft jouw camera moeite mee.

Het advies is om een AccessPoint (AP) aan te schaffen die de 2,4- en de 5.0-band nog wel kunnen scheiden en kun je daar je camera op aansluiten. Je kunt zo'n AP aanschaffen in een computerwinkel of bij KPN in de vorm van een SuperWifi.

 

 

Geen superwifi!!Die zijn gekoppeld aan de v10a en daarom ook niet te scheiden.

Hoi Jan D

ik heb nog een vraagje als ik de experia10a box vervang door een frits box ben ik dan van het probleem af

Paling46

Zeker, maar dat is op termijn duurder dan een acces point.

Ik raad aan om hem te huren, maar als je hem zelf koopt zorg dan wel dat die geschikt is voor je aansluitng.

Beste Jan D 

de fritsbox is toch te koop bij kpn moet t toch goed zijn

paling46

Beste Jan D 

de fritsbox is toch te koop bij kpn moet t toch goed zijn

paling46

Bij KPN alleen te huur voor 7,50 per maand.

Als je er een koopt, raad ik de  FRITZ!Box 7590 aan, dan zit je altijd goed😊

Ter toevoeging:

Als je hem huurt krijg je ook support vanuit KPN, en gratis een vervanging als die defect of verouderd is+gratis service plus.

Als je hem koopt heb je die voordelen allemaal niet.