Beantwoord

Netwerkfout terwijl alles normaal werkt

• 1 juli 2018
  • 18 reacties
  • 9931 keer bekeken

Sinds enige tijd krijg ik telkens de melding dat er een netwerkfout is opgetreden. Er is niets veranderd en alles werkt normaal. Maar het is wel irritant.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Paul_ 5 juli 2018, 15:47

Als je de melding niet krijgt op de andere Motorola (misschien iets langer testen voor de zekerheid) dan lijkt het wel iets in het toestel te zijn.

Wat je nog kan proberen is een reset van de Motorola G plus. Het zou een software foutje kunnen zijn die zo hersteld wordt.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @P.kers. Op wat voor apparaat krijg je die melding te zien? En welk besturingssysteem zit daar op? Wel apart dat je die melding krijgt terwijl alles gewoon blijft werken. Heb je het apparaat al een keer herstart/gereset?
goedemiddag Paul, bedankt voor je reactie. De telefoon is een Motorola G plus die gebruik ik nu 2 jaar.
Op advies van KPN uitgezet en na 4 minuten herstart de melding kwam de volgende dag weer terug. Ik heb de simkaart nu in mijn vorige Motorola gezet en tot nu toe geen melding ontvangen ??? Ik kan mij niet voorstellen dat het aan de telefoon ligt want ik heb aan de instellingen niets ontvangen.
enig idee ??
Reputatie 7
Badge +24
Als je de melding niet krijgt op de andere Motorola (misschien iets langer testen voor de zekerheid) dan lijkt het wel iets in het toestel te zijn.

Wat je nog kan proberen is een reset van de Motorola G plus. Het zou een software foutje kunnen zijn die zo hersteld wordt.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb geen reactie meer van je gezien @P.kers. Als er nog vragen zijn dan ben je welkom hier.
Ik heb hetzelfde probleem en heb een Samsung s7.
Reputatie 7
Badge +24
Hi John. Maar alles werkt verder wel normaal? Wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen?
Hallo, opnieuw opgestart, soft reset uitgevoerd. Verder zou ik het niet weten
Reputatie 7
Badge +24
Je krijgt die melding dus op jouw Samsung. Heb je dit alleen bij WiFi of ook als je bijvoorbeeld onderweg bent? Als je jouw simkaart in een ander toestel plaatst, krijg je die melding dan ook op het andere toestel?
Volgens mij alleen via WiFi. Net een tijdje op 4g geinternet en kreeg geen melding
Reputatie 7
Badge +24
En krijg je die melding ook op andere apparaten die op WiFi zitten? Zo niet, dan helpt het wellicht om het netwerk te 'vergeten' via de instellingen, en opnieuw verbinding te maken (en het wachtwoord invoeren). In het uiterste geval zou je het toestel kunnen resetten (wel een back-up maken).
Alleen mijn telefoon, wifi vergeten maakte geen verschil. Bij het lezen van de algemeen dagblad app krijg ik continue de melding.
Reputatie 7
Badge +24
Hoewel ik vermoed dat het probleem in de telefoon zit, zou je nog kunnen proberen de Experiabox 30 seconden stroomloos te maken, en dan weer aan te zetten. Alle diensten vallen dan dus even weg.

In het ergste geval kan de Samsung nog gereset worden maar dat is wat meer werk dus als we dat kunnen voorkomen, dan graag.
Zelfde probleem op galaxy tab. Alle andere apparaten hebben geen problemen. Experiabox al uit en aan gezet en tab opnieiw opgestart. Maakt niet uit op 4g of op Wi-Fi.
Reset naar fabrieksinstellingen als laatate optie?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Ineke, welkom hier. Als je problemen ervaart op WiFi én 4G met die tablet dan is de kans groot dat het probleem in de tablet zit. Een reset lijkt me dan verstandig inderdaad. Maak wel even een back-up. 🙂
Hallo , ik krijg ook steeds te zien onbekende netwerkfout opgetreden.
Op Instagram gaat moeizaam het uploaden of helemaal niet en op whatsapp kan ik mijn pro foto niet meer veranderen .
Heb al opnieuw mijn foon opgestart .
Weet het ook ff niet meer .
Wie kan mijn raad geven a.u.b
Reputatie 4
Badge +3
Er was gisteren een grote storing bij Facebook / Instagram / Whatsapp. Denk dat dat je probleem veroorzaakte.
Wij hebben hetzelfde probleem op een moto G5.
Ik heb dezelfde melding op mijn LG G7 Thinq en bemerk ook problemen bij het downloaden van grote bestanden (de krant).

Reageer