Vraag

Netwerknaam en wachtwoord Wifi Versterkers wijzigen

  • 26 January 2020
  • 9 reacties
  • 4682 keer bekeken

ik ben aan het meelezen, ik wil ook mijn ww en naam van de wifiversterker wijzigen, maar hoe log ik in op mijn modem?

mijn versterker is gekoppeld aan de modem via zo’n kastje in het stopcontact.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

ik ben aan het meelezen, ik wil ook mijn ww en naam van de wifiversterker wijzigen, maar hoe log ik in op mijn modem?

Hallo @MaBel63 , welk merk en type modem heb je?

standaard log je in via 192.168.2.254 en dan username en wachtwoord ingeven.

hoi, Jan-D, dank je voor je reactie. Ik zit inmiddels in het menu van de modem. Maar hoe herken ik het ip adres van de modem? Er staat een hele lijst!:disappointed:

Hallo @MaBel63 , binnen het WiFi menu van het modem kun je de naam en wachtwoord van de WiFi wijzigen, gebruik voor de 2,4- en de 5.0 dezelfde naam en wachtwoord en dan ip opslaan  of bevestigen klikken.

Reset de wifiversterker naar fabriekswaarden en sluit deze weer aan op het modem, de versterker neemt dan automatisch de nieuwe wifi-naam over.

 

Reputatie 7

Heb je de zwarte Experia WiFi's, een oude vertrouwde vierkante witte KPN WiFi "versterker" of he nieuwe ronde witte?

Gebruik je de KPN Thuis app?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @MaBel63, welkom op het forum! We kunnen je hiermee helpen :) Dat gaat het snelst als we weten welke versterker je hebt. Beantwoord dan ook de vraag die wjb hierboven stelt. 

sorry voor de late reactie.

Ik heb de witte vierkante versterker staan.

@wjb ik heb de vierkante witte versterker en heb net de kpn thuisapp gedownload.

Reputatie 7

De vierkante witte KPN WiFi "versterker" kan niet via de KPN Thuis app ingesteld worden.

Om die in te stellen moet je gewoon op de KPN WiFi "versterker" inloggen.

Je kunt met de app Fing op Android of iOS eenvoudig het IP adres van de apparaten op jouw netwerk achterhalen. 

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, Mabel. WJB geeft al aan dat je moet inloggen op de Versterker. Het standaard IP-adres voor deze Versterker is 192.168.2.149. Vul dit in de adresbalk van je internetbrowser in. Je krijgt dan een inlogscherm te zien. Als dat niet zo is, gebruik dan wjb's suggestie om het juiste IP-adres te achterhalen. 

De gegevens om in te loggen vind je op de sticker aan de onderkant van de Wifiversterker (web password). Eenmaal ingelogd ga je in het linkermenu naar AP Settings. Daar kun je vervolgens de wifi naam en het wachtwoord aanpassen.