Beantwoord

Netwerknaam en WiFi wachtwoord wijzigen

  • 23 July 2019
  • 5 reacties
  • 25761 keer bekeken

Sinds kort heb ik een Experia Box v10A. Zoals wordt aangeraden door KPN, wil ik graag de netwerknaam en het wachtwoord veranderen. Door KPN word ik steeds doorverwezen naar een 'servicetool' die hierbij begeleidt, maar de pagina is al weken niet bereikbaar door 'een technische storing'.

ik probeer in te loggen op de pagina waarvoor ik een code heb ontvangen, daar moet je de eerste keer inloggen zonder wachtwoord, maar KPN zegt dat het wachtwoord niet goed is. ik heb alle wachtwoorden geprobeerd (mijn MijnKPN wachtwoord, het wachtwoord van het abonnement, maar geen van de wachtwoorden is goed, en omdat ik er dan meer dan 5 heb ingetypt, moet ik een uur wachten totdat ik het opnieuw kan proberen.

ik heb 2x gechat met een medewerker, en die verwijzen me naar de servicetool, die dus door technische storing niet bereikbaar is.

het is toch een simpele vraag die vaak voorkomt, zou je zeggen?
kan iemand mij hier vertellen hoe de je de netwerknaam kan veranderen ?

groetjes,
Ingrid
icon

Beste antwoord door RBxx 23 July 2019, 15:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @inkelepinkel
Je kan direct in het modem inloggen. Typ in de browserbalk http://192.168.2.254
De inlognaam is Admin (is vast), het Admin password vind je achterop de v10A op een sticker achter een kaartje wat eruit schuift.

Voorbeeld:


Voor meer informatie over de Experia Box vind je hier de handleiding:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10a

Succes!
@RBxx
Geweldig! Dank je, Het werkt. Ik heb mijn password kunnen wijzigen.
@RBxx volgens mij heb ik nu dhet Admin password gewijzigd, of niet?
Weet jij toevallig ook hoe ik de naam van het netwerk en het password voor de gebruiker kan wijzigen? Ik heb een Airbnb en heb gasten die ik toegang geeft tot de wifi.
Reputatie 7
Badge +21
Het standaard Admin password geldt zolang je het niet zelf wijzigt. Als je dit tijdens/na het inloggen hebt gedaan, is dat vanaf nu het nieuwe Admin password.

Kijk voor het instellen/wijzigen van de Wi-Fi in de handleiding via bovengenoemde link. Kijk naar Wi-Fi beveiligen en Gastaccount instellen. Met dat laatste kan je een Wi-fi netwerk voor de gasten gescheiden van je eigen Wi-Fi instellen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @inkelepinkel, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Fijn om te lezen dat je inmiddels al een stuk verder geholpen bent! Is het ook gelukt om het gastnetwerk zo in te richten zoals jij dat wil?

Mocht je nog vragen hebben, nu of in de toekomst, dan hoor ik het graag en weet je ons te vinden!

Reageer