Netwerknaam niet zichtbaar na omwisselen modems

  • 24 January 2020
  • 4 reacties
  • 1249 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb zojuist mijn V8 box omgeruild voor een V10 en ondervond hetzelfde probleem: de netwerknaam stond niet in de lijst, ook niet na herhaald herstelknop indrukken of een harde reset. Ik heb via een ethernetkabel van laptop naar V10 box verbinding gemaakt met het internet en zag hierboven dat soms dezelfde netwerknaam ingeladen wordt bij het installeren van het modem. 

Dat was dus het geval! De oude netwerknaam met het nieuwe wachtwoord op de V10 box. 

Jammer dat dat niet in de handleiding vermeld staat, want dat had mij een uurtje zoeken gescheeld!

Mvg Bert Raaphorst

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Bert en welkom op het forum! Ik snap dat je dat uur zoeken liever anders had besteed. :smile:  Als je de wifi naam ooit in hebt gesteld via een servicetool blijft hij inderdaad vaak opgeslagen en wordt hij ook actief wanneer je een nieuwe Experia Box aansluit. Dan kan het een flinke zoektocht worden, zeker als het wel het nieuwe wachtwoord gebruikt. Voor niet elke klant geldt dat de wifi naam overgenomen wordt bij een nieuwe Experia Box. Daarom staat dit niet in de handleiding, maar ik ben blij om te lezen dat het jou gelukt is ondanks dit! 

Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan kun je hier ook altijd een topic starten. :slight_smile:

Hallo, 

Ik heb zojuist mijn V8 box omgeruild voor een V10 en ondervond hetzelfde probleem: de netwerknaam stond niet in de lijst, ook niet na herhaald herstelknop indrukken of een harde reset. Ik heb via een ethernetkabel van laptop naar V10 box verbinding gemaakt met het internet en zag hierboven dat soms dezelfde netwerknaam ingeladen wordt bij het installeren van het modem. 

Dat was dus het geval! De oude netwerknaam met het nieuwe wachtwoord op de V10 box. 

Jammer dat dat niet in de handleiding vermeld staat, want dat had mij een uurtje zoeken gescheeld!

Mvg Bert Raaphorst

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Hoe heb je het opgelost. Ik zit met een V10 die de naam en instellingen van de V10A blijft weergeven op zijn poorten(zitten wifi versterkers ook op). Dus heb oude wifi vol aan maar eigenlijk moet dat wifi van modem zijn. Draad fout signaal en daardoor dus versterkers fout signaal. Ware singaal weg gedrukt.

 

Hoe los je dit op. Servicetool werrkt niet waarschijnlijk ook door dit conflict. Ben er al maanden mee bezig.

De hierboven genoemde situatie is dus bij ons. Heel oude netwerk werkt nog op de utp draden. En dus op de versterkers. Nieuwe modem naam alleen bij modem zonder utp aangesloten alleen bij wifi.

De poorten moeten de gegevens gaan inladen van huidige modem. Maar hoe krijg je dat voor elkaar.

Welke cijfers in het systeem moeten gewijzigd? Welke modem setting veroorzaakt dit?

Of is het toch de wijkcentrale die de oude data kwijt moet om de nieuwe te gaan gebruiken?

Door conflict werken versterkers niet optimaal en kunnen in feite geen update krijgen. En in deze nieuwbouw woning is heel veel druk nodig om goed bereik te houden.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @netwerknaamfout! Ik zie dat hier inmiddels een topic voor is aangemaakt, dus daar zal het opgepakt worden. We behandelen berichten op volgorde van binnenkomst, dus in je eigen topic mag je vanzelf antwoord verwachten als die de volgende is in het rijtje. :slight_smile:

Reageer