Vraag

Netwerknaam wijzigen Experia WiFi versterker

  • 9 September 2019
  • 7 reacties
  • 976 keer bekeken

Hallo, ik wil mijn Experia Wifi (icm Experiabox10) op de slaapkamer een andere naam geven, want de televisie in de woonkamer gaat nu vaak spontaan naar de Experia Wifi op de slaapkamer met slecht bereik als gevolg.

Probleem is dat "naam en wachtwoord" niet onderop de Experia Wifi staan; wel een "SSID naam", een "key", en een "password". Elders lees ik ook dat de naam gewoon "admin"moet zijn.... Wie helpt me?

gr Geert

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @GVESoN . Welkom op het forum.
De experia wifi neemt normaliter het wifi signaal over van experiabox.
Je kunt eens proberen om via 192.168.2.250 in te loggen. Inderdaad admin als gebruikers naam en het password wat onderop het apparaat als wachtwoord.
Laat je weten hoe het afloopt?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Het adres 192.168.2.250 reageert niet, en ook geen enkel signaal of ik met Experia Wifi 1 of 2 ben gekoppeld. Ik vul "admin" in en het Password van de Experia Wifi, maar de zandloper blijft lopen. Poging gestaakt..
Jammer. Ik heb zo een-twee-drie geen makkelijke oplossing.
In zo'n geval kun je nog eens die wifi met een kabeltje rechtstreeks op een laptop of pc aansluiten ( zonder dat er andere apparatuur is aaggesloten)
En dan kijken of je via het ip adres het apparaat kunt bereiken. Tevens een reset doen om zeker te weten dat het wachtwoord actueel is.
Dit heeft wat meer voeten in de aarde en je moet er wel tijd en zin aan hebben.
Uiteraard help ik je verder als je hier nog zin in hebt.

Goedemorgen,

Ter eerste merci voor de respons. Echter bovengenoemde link werkt niet. Bij mij niet, en ook niet bij de KPN medewerker ook niet. Ook aan het eind nummer 49 of 54 werkt niet. De computer geeft dat ook aan:

 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.2.150 reageert.

Probeer dit eens:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

 

Wi-Fi versterker van tevoren een reset gegeven en aangesloten. Zie voor de rest boven. Ook daarna een reset op de versterker werkt niet helaas. Nu heb ik dat met twee verschillende Experia Wi-Fi versterkers geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat. zodra de versterker het signaal van het modem overneemt, wordt de W-Fi naam ’ArcadyanDefault’. EN daarna is het voor zover ik kan zien ook onmogelijk om naam etc. van de Wi-Fi versterker te veranderen.

Met vriendelijke groet, Fred

Reputatie 7
Badge +24

Eeey, u had hier moeten reageren: https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-versterker-problemen-522290?postid=1173970#post1173970

 

Goedemorgen,

Bedankt voor de repons, super, ik ga daar eens de goed rondneuzen etc.

Met vriendelijke groet, Fred