Vraag

Netwerkregistratie Huawei E160

• 19 maart 2018
  • 8 reacties
  • 632 keer bekeken

Vanaf 2009 beschik ik over een dongel van KPN, de Huawei E160.
Deze had ik lang niet meer gebruikt.
Onlangs wilde ik hem opnieuw installleren met de software van KPN. Deze software is daarvoor, evenals de handleiding, nog steeds te vinden op https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/dongel/kpn-direct-online-modem-huawei-e160.htm
Het installeren verliep vrij voorspoedig.
Bij het (handmatig) zoeken naar een beschikbaar Netwerk Type vond ik onder "Operator Naam" 3 items nl. voda NL (3G), TMO NL (3G) en NL KPN (3G)"
Het registreren op het netwerk van KPN misukte echter steeds.
Daarom verscheen toen ik mijn laptop, via mijn profiel "KPN Fast Internet", verbinding wilde laten maken met het internet dan ook steeds de melding: "U kunt geen verbnding met het Internet maken voordat u geregistreerd bent op een beschikbaar netwerk."
Ik heb daarover op 15-03 jl. gebeld met 0800-0105 en dit probleem aan een medewerkster van KPN voorgelegd. Deze liet mij toen weten dat ik een nieuwe simkaart zou moeten aanschaffen voor een abonnement dat mij minimaal € 5 per maand (ofwel € 60 per jaar) zou kosten zo heb ik althans begrepen.
In een document van KPN, ter verwelkoming, dat zich bevond bij het pakket met daarin de dongel staat onder meer de volgende tekst (tussen ---en ---):
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je hebt zoju ist Altijd Online Zeker Erbij gekocht. je hebt al een lnternet(PiusBellen) Basis, Extra of Premium abonnement van KPN voor thuis. In deze toelichting kun je alles lezen over de inhoud en eigenschappen van dit abonnement.
Wat is Altijd Online Zeker Erbij?
Met Zeker Erbij kun je altijd en overal internetten. Je bent dus niet gebonden aan huis om contact te maken met vrienden, familie of collega's. Daarbij bepaal je zelf of en hoe vaak je de Dongel gebruikt. Zo weet je zeker dat je nooit te veel betaalt.
Wat zit er in dit pakket?
· De Dongel van KPN. Hiermee kun je altijd en overal internetten
· De Dongel van KPN past op iedere laptop of PC met USB-ingang
De voordelen van Altijd Online Zeker Erbij
· Altijd en overal internetten met de Dongel van KPN
· Niet gebruiken is niet betalen
· Altijd inzicht in je verbruik, zo betaal je nooit te veel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Precies vanwege de voordelen van Altijd Online Zeker erbij zoals die hierboven vermeld staan heb ik de dongel van KPN ooit aangeschaft.
Er is in het bovenstaande, en ook in de huidige te downloaden software, nergens te vinden dat het hier om een abonnement gaat waarbij maandelijks of jaarlijks een bedrag vooraf betaald zou moeten worden.
Ik heb van KPN vooraf ook nooit iets vernomen over wijzigingen in de gebruiksvoorwaarden van de Huawei E160 en ik was dan ook zeer onaangenaam verrast door datgene wat ik daarover van de medewerkster van KPN op 15-03 jl. te horen kreeg.
Ik verzoek KPN hierbij dan ook er zorg voor zal dragen dat ik de dongel opnieuw, en op de dezelfde manier, kan gebruiken als voorheen, dat wil dus zeggen zonder abonnementswijziging en met gebruik van mijn huidige simkaart.
Als KPN daar niet mee wil instemmen is er mijns inziens sprake van wijziging, zonder enige kennisgeving vooraf, van de gebruiksvoorwaarden die met mij zijn overeengekomen en zou ik de dongel naar KPN moeten kunnen terugzenden en de kosten van aanschaf dan wel de borgsom die ik voor deze dongel heb overgemaakt (€ 50) teruggestort moeten krijgen evenals eventuele terugzendkosten.
Ik hoop dat deze bijdrage KPN er toe zal bewegen om mij spoedig enige duidelijkheid te verschaffen over deze kwestie.
Tenslotte nog:
Op http://verhuizenkpn.cendris.landingzone.nl/page/oud/Warmhoud/Actueel-Aanbod/Internetplusbellen/Altijd-online is ook veel informatie te vinden over Altijd Online Zeker Erbij.
JamesF
19-03-2018

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
We gaan dit netjes afhandelen. Kun je reageren op mijn privébericht ?
Hallo Erwin,
Bedankt voor uw reactie.
Op 17-05 jl. was netwerkregistratie nog steeds niet mogelijk.
Met vriendelijke groet,
JamesF
18-05-2018
Reputatie 7
Badge +18
Hoi JamesF. Dit gaat allemaal niet zoals wij het graag zien. Ik zie dat hier verder helemaal geen reacties meer zijn gegeven. Dat betreur ik zeer en mijn oprechte excuus!
Hoe is de situatie nu?
Over de oorzaak van het probleem heb ik geen enkel idee. Wat dat betreft kan ik u dus helaas niet van dienst zijn.
De moderator Justin liet mij eerder weten dat hij hoopte mij voor 14-04 jl. nog een update te kunnen bezorgen die, zo heb ik begrepen, een oplossing van het probleem dichterbij zou kunnen brengen. Deze update, of enige nadere informatie daarover, is tot nu toe echter uitgebleven.
JamesF
28-04-2018
Dat is jammer te horen ... heeft u enige idee wat het probleem veroorzaakt. Ik heb wel een nieuwe simkaart maar dat werkt ook niet met een ex dongel Huawei E160G van t-mobile.
Het probleem is op 25-04-2018 nog steeds niet opgelost!
JamesF
Ik heb recentelijk KPN mobiel Internet Budget aangeschaft en heb ik inmiddels de simkaart ontvangen. De simkaart werkt op een ipad en iphone. Maar als ik de sim insteek in een dongel Huawei E160G (dit dongel is niet van KPN gekregen!) dan krijg ik precies hetzelfde foutmelding als deze meneer heeft. Ik ben benieuwd of het probleem voor hem is opgelost en hoe?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi JamesF, welkom op het forum! Goede vraag! Ik zoek dit graag voor je uit. De dienst Altijd Online Zeker Erbij bieden we al heel wat jaren niet meer aan. Wat voor effect dat heeft op de klanten die deze dienst in het verleden hebben aangeschaft, durf ik je nu nog niet te zeggen.

Je hebt een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik voor je aan de slag.

Reageer