Beantwoord

Niet de volledige snelheid waarvoor ik betaal.

• 18 mei 2018
  • 6 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik heb sinds kort het gevoel dat mijn internet verbinding trager is geworden. Ik heb op verschillende tijden en dagen speedtests uitgevoerd en inderdaad ik haal niet de 500Mbps op mijn computer waar ik voorheen dat wel op kreeg. Wat is er veranderd in de laatste tijd waardoor ik dit niet meer haal?
icon

Beste antwoord door Nadia 19 mei 2018, 11:02

Hey Steefke, welkom op het forum 🙂 Niet leuk dat je een tragere verbinding ervaart! Ik help je er graag mee maar heb daarvoor wel wat meer informatie nodig. Hoe heb je de Speedtest uitgevoerd? Via een laptop/pc met een kabel aan je Experia Box? En welke snelheid haal je momenteel binnen? Screenshots zijn altijd welkom :D

Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Steefke, welkom op het forum 🙂 Niet leuk dat je een tragere verbinding ervaart! Ik help je er graag mee maar heb daarvoor wel wat meer informatie nodig. Hoe heb je de Speedtest uitgevoerd? Via een laptop/pc met een kabel aan je Experia Box? En welke snelheid haal je momenteel binnen? Screenshots zijn altijd welkom :D

Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Hoe meet je de snelheid?
Bij dergelijke snelheden is de speedtest website ( http://kpn-itns.speedtestcustom.com ) mijns inziens onbetrouwbaar en al helemaal als je deze opent in Chrome.
Gebruik onder Windows 10 de Ookla speedtest app, die geeft een betrouwbaarder beeld.
Plaats hier eens een screenshot van een meeting via die app.
Ik heb een computer direct met kabel verbonden aan de Experia Box, op het moment heb ik wel de volledige snelheid van 500/500. Misschien dat het afgelopen week druk was?
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een mooi resultaat, Steefke! Uiteindelijk is het zo dat, op internet, de snelheid die je haalt ook voor een deel bepaald wordt door de server waar je mee verbindt. Het kan dan ook best zijn dat je soms een tragere verbinding hebt. Zolang je dit verder niet met alles hebt, en continue, dan is er meestal niet zo veel aan de hand.
Reputatie 7
Badge +15
Hay Steefke! Dat is een heel mooi resultaat, perfecte snelheid 😃 👌🏼 Zoals Erik al aangeeft is de snelheid ook afhankelijk van de server waar je mee wilt verbinden.

Als we wat voor je kunnen betekenen laat het dan weten. We helpen je hier graag!
Danku jullie allemaal voor de vele info. Ik heb het nu vaker gemeten en de snelheid is soms iets minder, maar dit komt waarschijnlijk door meerdere factoren en inderdaad de server waarmee je verbindt. Voor mij is het probleem nu opgelost.

Reageer