Beantwoord

Niet de vollege snelheid op adres kunnen benutten

  • 18 August 2019
  • 6 reacties
  • 287 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds een week of 2 heeft er een update plaats gevonden waardoor er op mijn adres een aanzienlijke snelheidsverhoging is doorgevoerd. Helaas merk ik daar volgens diverse speedtest (vast en Wifi) en gegevens uit de V10 geen positieve verschillen in. Waar kan dit nog meer aan liggen?

Hieronder de verschillende info. Ik blijf steken op ca. 40mbit/s (net als voor de update) ondank dat er onder andere op Fourstack een snelheid van ruim (theoretisch) 200mbit/s te behalen valt.

Het valt mij op dat er in de KPN app op het ene tabblad de max. snelheid op 49mbit/s vermeld staat en verderop dezelfde waarde als foutstack wordt opgegeven (200mbit/s)

Reeds ondernomen acties:
  • reset modem
  • Bedraad speedstest gedaan direct aangesloten op V10 zonder andere apparaten
  • Signaal komt binnen in woonkamer en experia box zit hierop rechtstreeks aangesloten met 1 kabel.
  • Mijn abonnement kan theoretisch tot 100mbit/s aan. Ik verwacht dan ook niet meer, maar wel meer dan die 40mbit/s vóór de verhoging.

icon

Beste antwoord door Rutjes87 2 September 2019, 14:59

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19
Je moet nog overgezet worden. Dit gebeurt normaal automatisch maar dat kan soms wat langer duren. Je kan even bellen met de klantenservice 0800-0402 of wachten op een medewerker hier op het forum.
Bedankt. Wellicht dat een medewerker van het forum dit eens na kan gaan voor mij?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Rutjes87. Welkom op het KPN Forum! Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten. Ik zie dat je op dit moment een trage internetverbinding hebt. Hiervoor gaan we een storingsmonteur aansturen. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb zojuist een storingsmonteur ingepland. Laat je mij weten of hij het probleem heeft kunnen verhelpen?
Hallo Vikash,

ik kom net thuis om de monteur vanmiddag te ontvangen. Ik deed uit nieuwsgierigheid zojuist nog even een speedtest en tot mijn verbazing schoot de snelheid behoorlijk omhoog.
Net boven de 100mb/s en dat is al een flinke verbetering. Op de modem kom ik ook uit op deze gegevens dus er is weldegelijk "iets" gaande op de lijn. Wellicht kruipt ie in de komende tijd nog wat meer op ??

Ik heb daarom ook maar de afspraak geannuleerd. Ook al is dit wat kort voor aanvang, dit was nog wel mogelijk via de afspraaklink.

Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat je nu wel een hogere snelheid haalt. Als je in de toekomst opnieuw een trage internetverbinding hebt, dan horen we dat graag van je!🙂

Reageer